Neustálé změny na finančních trzích a snaha ochránit svůj kapitál, nebo jej zhodnotit, nutí investory k hledání nových příležitostí.
AI boom vytvořil na trhu spoustu nových možností kam investovat, ovšem přední technologické akcie jsou v současné době již nadhodnocené, a tak se musí investoři poohlédnout jinde.
V tomto článku si představíme technologickou společnost UiPath, která disponuje velmi pozitivními hodnoceními analytiků z Wall Street a jejíž akcie jsou v porovnání s akciemi Nvidia za hubičku.
Porovnání vývoje ceny akcií Nvidia a UiPath za poslední 2 roky
Společnost UiPath provozuje komplexní platformu, která nabízí řadu řešení pro automatizaci robotických procesů (RPA). Jejich platforma využívá metody AI, ML a NLP, které jsou považovány za nástroje zefektivnění práce.
Pojďme se nyní na společnost podívat v řeči čísel a následně na její akcie z pohledu technické analýzy.
Fundamentální analýza akcií UiPath
Tržby společnosti UiPath každým rokem skokově rostou. Meziročně se jedná o růst 23,57 %. Do roku 2020 byl primárním zdrojem kapitálu prodej licencí, ovšem od tohoto roku společnost významně navýšila zisky z předplatného svého SW.
Od roku 2021 také začíná růst podíl na příjmech ze sektoru služeb, což již poukazuje na vytvořenou klientskou základu, o kterou je potřeba pečovat.
Růst tržeb by měl pokračovat i v roce 2024, kdy se očekávají tržby 1,56 miliardy USD a v roce 2025, kdy se očekává 1,83 miliardy USD.
S růstem tržeb také úzce souvisí i růst tržního podílu, který v současné době vykazuje celosvětový zásah.
Nejvíce v posledních letech rostou tržby v USA, mírně zaostávají Evropa a Afrika, které jsou brány jako jeden segment. Mírný růst tržeb společnost vykazuje také v Asii a Tichomoří.
Akcie této společnosti z necelých 58 % vlastní institucionální investoři, z 22 % spekulanti a významný podíl v držbě akcií mají také insiders, kteří vlastní 20 %. Po vzoru mnoha technologických společností ani UiPath nevyplácí dividendu.
Technická analýza a cenová predikce akcií UiPath
Tuto společnost mají v hledáčku také analytici z Wall Street. Cenové predikce akcií UiPath se zúčastnilo celkem 18 analytiků, z nichž 8 predikuje pro nadcházející rok růst ceny až na hodnotu 30 USD. Konzervativnější postoj k akciovému růstu zaujímá 10 analytiků a žádný z nich neočekává cenový pokles.
Akcie UiPath se po svém IPO výrazně propadly, až nalezly svou férovou hodnotu okolo ceny 15 USD, kde se nachází největší volume. Jako první rezistencí pro cenový růst je hodnota 30 USD, jejíž proražení by mohlo znamenat růst až na úroveň následující rezistence na ceně 50 USD.
Pozitivní cenový cíl analytiků v tomto případě koresponduje s testem právě nejbližší rezistence na cenových maximech. Rozpětí v cenových predikcích není příliš velké, takže i konzervativní predikce v podstatě očekává růst ceny akcií k hodně nejbližší technické bariéry. Možná k odrazu dojde od volume supportu, ke kterému se trh výrazně přibližuje.
Závěr
U této společnosti očekávají analytici z Wall Street akciový růst. Ten by měl být podpořen neustále rostoucími tržbami napříč více sektory. Růst tržního podílu v celém světě navíc poskytuje společnosti globální charakter a diverzifikaci příjmů.
Akcie UiPath se obchodují v postranním trendu po cenovém výprodeji, který nastal po jejich IPO.
Zároveň se akcie nacházejí nad hodnotou nejsilnějšího volume, což může značit snahu posouvat férovou cenu na vyšší hodnoty a tím vytvářet rostoucí trend.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom mohli poskytovat co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím a funkcím technologie, jako jsou soubory cookies. Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.