Základní informace o Azuki
Datum mintu | 12. 01. 2022 |
---|---|
Celkový počet tokenů | 10 000 |
Celk. tržní kapitalizace kolekce | 72 031 ETH |
Počet prodejů za 24h | 234 ETH |
Azuki je kolekce 10 000 elegantních avatarů ve stylu japonského anime. Líbivými postavičky ale kolekce pouze začíná – Azuki si klade za cíl vybudovat světový metaverse brand.
Kolekce si zakládá na profesionalitě, silné komunitě a zkoušení nového. Po boku s Bored Ape Yacht Club, CryptoPunks a CloneX se řadí k těm nejúspěšnějším NFT kolekcím.
Obsah článku
Historie kolekce Azuki
Projekt Azuki spustil v lednu roku 2022 Chiru Labs, startup se sídlem v Los Angeles, složený z čtyřčlenného týmu známého pod přezdívky: ZAGABOND, 2pm.flow, location tba a HoshiBoy.
Zakladatelé Chiru Labs se ve svých popisech prezentují jako bývalí zaměstnanci Googlu, Facebooku a dalších big-tech společností, vzhledem k anonymitě členů ale není možné informace ověřit.
Kromě zakladatelů se na projektu podílel jeden z nejuznávanějších umělců Steamboy, což je bývalý umělecký ředitel postav ze společnosti Overwatch (Activision Blizzard). Steamboy se na projektu se podílel jako hlavní designér, který připravil jednotlivým postavám jedinečný vizuál.
V týmu projektu byli i velice zkušení vývojáři, kterým se podařilo vytvořit nový typ smart kontraktu ERC721A, který umožňuje razit více kusů NFT a platit přitom transakční poplatek jako za ražbu jednoho NFT. Tento standard od té doby používá k ražení NFT více projektů.
Pomyslným dosavadním standardem kryptoměnových projektů je zveřejňování tzv. “roadmapy”, která co nejkonkrétněji uvádí kroky, které plánují zakladatelé podniknout v budoucnu. NFT projekt Azuki se už od svého počátku prezentoval pod maskou “záhadnosti” a proto se Azuki podobného striktního plánu nedrží a zveřejňuje pouze, “myšlenkovou mapu”, která odkrývá pouze jejich, zatímco a přesné kroky nechává utajené.
Myšlenková mapa Azuki
Zmíněná myšlenková mapa Azuki je rozdělena do 7 částí:
Vize & hodnoty
Azuki se prezentuje jako komunita jednotlivců, kteří se nebojí posouvat hranice, zpochybňovat status quo a odvážně komunikovat. Ovlivňují kulturu web3. Hodnoty jsou rozděleny do 3 bodů:
- Komunita: Azuki věří, že komunita je prioritou č. 1, protože komunitou vše začíná a končí.
- Směr: Azuki je vynalézavý, odvážný a vytrvalý. Jde svou vlastní cestou.
- Důvěra: Dobré věci zabírají čas. Decentralizované kroky nemohou být tak rychlé jako centralizované, to je požehnáním i zároveň prokletím.
Komunita
Azuki zavedla skupinu profesionálů fungující na plný úvazek. Skupina pomáhá s každodenními aktivity v rámci komunitních a produktových týmů. Dodržuje pravidelné přestávky a tráví spolu čas i mimo obrazovku.
Komunita nyní pracuje i na grantech pro kreativce, který by měli zájem pracovat na Azuki projektu a komunitních prostorách.
Metaverse
Metaverse je dnes místem, kde trávíme mnoho času. Kde bude virtuální svět za rok?
Azuki si v oblasti metaverse dalo za cíl zrealizovat:
- Přehlednou galerii všech postaviček, galerie je dostupná na webu.
- Frakcionalizovat NFT – Azuki #40 (Bobu) bude brzy uložen do frakčního trezoru. Tento trezor vytvoří tokeny standardu ERC-1155, aby se všichni držitelé Bobu frakcí v komunitě mohli podílet na kolektivní správě nad Bobuovou postavou, klíčovou postavou ve vesmíru Azuki.
- Vytvořit metaverse hru. Tým má na realizaci zkušenosti, zároveň ale přiznává, že půjde o obrovské úsilí, takže na výsledek si bude nutné nějaký čas počkat.
Frakcionalizace (z aj. slova fraction, zlomek) se používá zpravidla u dražších NFT, které jsou pro běžné sběratele NFT finančně nedostupné. Frakcionalizací dojde k rozdělení NFT na libovolný počet dílků, každý vlastník, který drží nějaký díl NFT má své “hlasovací právo”, například 1/40, dle celkového počtu kusů.
Fyzický svět
Azuki plánuje pořádat setkání, výstavy, hudební festivaly a další příležitosti, které dají možnost rozšířit dosah za čistě digitální zážitek. Držitelé zároveň brzy obdrží první exkluzivní streetwear oblečení.
Most
Most mezi fyzickým a digitálním světem představuje hřiště pro vytvoření nového typu médií. Azuki chce experimentovat s metaverse hrami, interaktivními zážitky a způsoby růstu IP (duševní vlastnictví).
Sazenice
Každý nápad začíná jako semínko. Společně je možné pěstovat sazenice, které budou mít větší dopad.
Azuki brzy oznámí uzavřená partnerství, zároveň vždy podpoří spolupráce s jinými značkami, které vidí stejnou vizi a estetiku.
Propojte svou mysl
“Human history is, in essence, a history of ideas.”
H.G. Wells
Obrovský zájem, NFT se vyprodalo do 4 minut
Ražba (mint) NFT kolekce Azuki byla naplánována do 3 fází:
- Dutch aukce prvních 8 700 NFT (v překladu holandská aukce, funguje na principu postupného snižování ceny. Počáteční cena je nastavena na určitou hodnotu a každých 10 minut klesá o předem určenou část. To je prováděno do chvíle, dokud cena nedosáhne minimální spodní hranice).
- Mintlist (seznam vybraných lidí (a jejich peněženek) určených k ražbě NFT).
- Veřejný prodej zbývajících kusů (Na který nedošlo)
Během první fáze dutch aukce mohli zájemci o Azuki vyrazit na svou peněženku až 5 kusů Azuki NFT, aukce začínala na hodnotě 1 ETH (v té době cca 3 400 dolarů).
V bezprecedentní a možná dokonce historické události, se každý z těchto 8 700 NFT vyprodal; ne v týdnech, ne dnech, dokonce ani v hodinách. První várka 8 700 Azuki NFT se vyprodala během čtyř minut.
O několik dní později se prodaly zbývající kusy, s obratem 2 miliony dolarů, v rámci mintlistu (cena byla oproti dutch aukci snížena na polovinu). Tým si nechal 200 kusů Azuki NFT pro spolupráce/partnerství a marketing.
Jak tým přistupoval k výběru “správných lidí” do limitovaného seznamu?
How @AzukiZen is thinking about mintlist (ML), a thread (1/15)
It's been great to see the growing level of interest in Azuki over the past few weeks. The team is so glad to see that there are a lot of people who resonate with the vision and type of community we are trying…
— location tba (@locationtba) December 31, 2021
Do 20. ledna 2021 žádný z držitelů mintovaných NFT nevěděl, jakou postavu vlastně má. V ten den se však z 10 000 červených fazolí, které byly použity jako zástupný obrázek, vyvinuly plnohodnotné Azuki postavy.
![Azuki kolekce pre-reveal](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/04/nft-azuki-beanz-airdrop-399x400.png)
Pouhé čtyři týdny po mintu, kolem 15. února 2022, překonala kolekce Azuki v zobchodovaném obratu mnohem starší kolekce, jako např. CryptoPunks a Bored Ape Yatch Club, a to s celkovým objemem prodeje rekordních 300 milionů dolarů.
“Komunita bývala středobodem všeho a lidé, kteří razí, byli těmi, kdo skutečně vstoupili do vize projektu. Znovu jsme prožili zkušenost s otevíráním balíčku Pokémonů, připojili jsme k našemu NFT příběh a tradice a přijali jsme je jako naše online persony.
Naší vizí v Azuki je vytvořit největší decentralizovanou značku pro metaverse společně s komunitou a budovat s lidmi, kteří skutečně rezonují s naším posláním a hodnotami.”
Výhody držitelům Azuki
Držitelé Azuki NFT mají přístup do takzvaného “The Garden”, což je koutek internetu, kde se umění, komunita a kultura spojují a vytvářejí kouzlo. Hranice mezi fyzickým a digitálním světem se stírají a pravidla se přepisují.
Necelé tři měsíce po mintu, 31. března 2022, přišlo během probíhající párty v The Garden nečekané oznámení. Oznámen byl první airdrop (odměna v podobě NFT nebo tokenu zdarma) pro všechny držitele.
Za každý držený Azuki NFT vlastník obdržel dvě neodhalené “something” NFT. Floor price (minimální cena kolekce) v okamžiku ražby vyletěla na 3 ETH.
“Vytváříme Azuki a společně utváříme budoucnost Web3,” řekl člen týmu Azuki ZAGABOND.
Přestože v moment ražby nebyly zveřejněny žádné informace o tom, co NFT odhalí, nezabránilo to většině lidí využít své šance na sekundárním trhu, kdy se hodnota Azuki NFT téměř zdvojnásobila.
![Azuki airdrop NFT](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/04/nft-azuki-airdrop-401x400.jpg)
To, co bylo po odhalení NFT uvnitř, asi nikdo čekal. Držitelé airdropu po odhalení spatřili otevřenou krabici s hlínou, a takto vypadala naprosto všechna NFT.
![Čtěte také: Airdropy ve světě kryptoměn: Jak fungují a jak díky nim získat nějaké kryptoměny zdarma?](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/06/crypto-airdrop-98x98-c-default.png)
Zatímco mnozí v komunitě byli odhalením frustrováni, někteří se situaci zasmáli. Ačkoliv to tým nikde nezveřejnil, tak není náhodou, že toto odhalení bylo naplánováno na aprílový den – 1. dubna.
![Something NFT odhalení](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/04/azuki-airdrop-hlina-nft-400x400.jpg)
Kdo si ale 2 dny počkal, a ve frustraci krabici s hlínou neprodal, toho čekalo další překvapení. Kolekce “something” se 3. dubna dne změnila na na Beanz Official s popisem “BEANZ již brzy.”
V době psaní článku není známo bližší info o budoucnosti NFT. Kolekce Beanz se však prodávala za 5,6 ETH (cca 18 000 dolarů), a to bylo pro držitele určitě příjemným překvapením.
Závěr k Azuki
![Avatar z Azuki kolekce](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/04/azuki-token-nft-ukazka-225x225.png)
Podle tvůrců se očekává, že široký projekt Azuki bude v budoucnu zahrnovat animovaný seriál, hry a další produkty, které se postupně odkrývají na sociálních sítích Azuki, anebo v jejich myšlenkové mapě.
Azuki vytváří jedinečný brand pro metaverse a veřejně žádá, aby se členové ujali vedení, což, jak se zdá, se jim daří úspěšně.
Bariéry mezi fyzickým a digitálním světem se jasně stírají a nositelé Azuki se připravují na to, co přijde.
Během několika měsíců od svého uvedení na trh dokázala Azuki ovládnout trh NFT svým objemem prodejů a obecného zájmů NFT influencerů.
Doposud nejdražším prodejem je Azuki #9605 (na obrázku výše), který se prodal za 420 ETH, což představuje neuvěřitelnou částku 1 400 000 dolarů.
![Azuki kolekce](https://cdn.finex.cz/wp-content/uploads/2022/04/azuki-nft-kolekce-565x318.png)
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.