Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Jihokorejský Amazon, Coupang, se dva měsíce po IPO obchoduje o 40 % níže – Nastal nyní vhodný čas pro nákup jeho akcií?

Publikováno
Jihokorejský Amazon, Coupang, se dva měsíce po IPO obchoduje o 40 % níže – Nastal nyní vhodný čas pro nákup jeho akcií?
Zdroj: res.heraldm.com

Oblast e-commerce dosáhla během pandemie obrovského růstu. Společnosti jako Amazon, Etsy nebo MercadoLibre zaznamenaly obrovské růsty tržeb díky zvýšenému objemu online obchodu. Podobně se vedlo i jihokorejskému maloobchodníkovi, Coupangu, který dominuje domácímu trhu s e-commerce. Společnost vstoupila na akciový trh prostřednictvím IPO 11. března 2021 a netajila se ambicemi ohrozit dokonce celosvětovou dominanci Amazonu.

Podobně jako celé řadě jiných akcií se ani akciím Coupang po IPO nedaří příliš dobře. Upisovací cena společnosti byla stanovena na 35 dolarů za akcii, než však byla uspokojena poptávka na neveřejném trhu, cena výrazně vzrostla a akcie vstupovaly na burzu za cenu 49 dolarů.

Ještě během prvního dne obchodování se jejich cena vyšplhala až na 69 dolarů a první obchodní den pak zavíraly lehce nad hranicí 63 dolarů za akcii.

Dnes se však akcie Coupang obchodují o 40 % níže, přestože společnost za Q1 2021 zveřejnila velmi pozitivní výsledky hospodaření. Obchodují se tak nyní akcie Coupang se slevou? Může být nyní čas je nakoupit?

Vývoj ceny akcií Coupang od jejich vstupu na burzu.
Vývoj ceny akcií Coupang od jejich vstupu na burzu. Zdroj: finance.yahoo.com

Co investorům prozradily hospodářské výsledky?

Společnost Coupang zveřejnila své hospodářské výsledky za Q1 2021 druhý týden v květnu. Celkové tržby společnosti za Q1 vzrostly meziročně o 74 % na 4,2 miliardy dolarů. O něco menším tempem pak rostl i počet aktivních zákazníků – o 21 % na 16 milionů. Pokud k rostoucímu počtu aktivních zákazníků připočteme i růst tržeb na jednoho zákazníka, které se meziročně zvýšily o 44 %, můžeme dospět k závěru, že korejští spotřebitelé velmi oceňují nízké ceny, široký výběr a rychlé dodání zboží, které jim e-commerce platforma Coupang nabízí.

Přestože však vykázaný růst vypadal velmi slibně, Coupang zaznamenal čistou ztrátu ve výši 295 milionů dolarů, což není zrovna výsledek, který chce investor u společnosti vidět.

Velká část této ztráty však byla způsobena jednorázovými výdaji spojenými se vstupem na burzu. Kromě toho pak ztráta ukazuje na to, že Coupang veškeré krátkodobé zisky reinvestuje zpět do podnikání a budování své komplexní logistické a technologické infrastruktury.

Existuje však riziko, že Coupang tímto přístupem, kterým se velmi podobá Amazonu, v příštích letech nedosáhne ziskovosti. Investoři by tak měli především sledovat objemy hotovosti, které bude ze svých provozních aktivit společnost v příštích letech schopná generovat.

Kromě hlavní činnosti – e-commerce – pak společnosti v Q1 2021 výrazně vzrostly i tržby ze segmentu „ostatních výnosů“. To představuje především tržby za logistické služby – rozvoz potravin a online reklamu.

Jihokorejská společnost dále investuje spoustu peněz do rozvoje své platební aplikace Coupang Pay a do platformy pro streamování videa Coupang Play. Tyto oblasti podnikání jsou momentálně spíše černou dírou na peníze, ale investoři by v budoucnu měli sledovat růst tržeb i z těchto segmentů podnikání. Budou tak moci vyhodnotit, zda se Coupang posouvá dále od čistě e-commerce byznys modelu, který necharakterizuje příliš vysoká zisková marže.

Růst tržeb společnosti Coupang v letech 2013–2020.
Růst tržeb společnosti Coupang v letech 2013–2020. Zdroj: statista.com

Coupang má otevřené příležitosti pro další výrazný růst

S více než 4 miliardami dolarů hotovosti a minimálním dluhem má Coupang poměrně dost prostředků na investice do dalšího růstu. Jen v Q1 2021 utratila společnost téměř 150 milionů dolarů na kapitálové výdaje.

Coupang vlastní již více než 2,3 milionů čtverečních metrů skladových ploch, což mu dává výraznou konkurenční výhodu oproti jakékoliv další e-commerce společnosti, která by se mu snažila v Koreji konkurovat nízkou cenou.

Tato výhoda přináší Coupangu možnost dodávat svým korejským zákazníkům většinu objednaného zboží už do 7 hodin ráno druhého dne.

Dostatek volného kapitálu navíc společnosti umožňuje nadále tuto výhodu na domácím trhu rozšiřovat. Coupang má přitom stále „pouze“ 16 milionů zákazníků (jihokorejská populace čítá 52 milionů lidí), takže má na svém domácím trhu stále hodně prostoru pro růst.

Pro investory však nakonec bude nejvíce důležité, zda bude schopný svůj byznys model rozšířit i na mezinárodní úrovni – a vedení společnosti už tyto plány jasně deklarovalo. Není zatím známo, kam konkrétně, ale pravděpodobně by se jednalo o další státy v jihovýchodní Asii.

Změny tržního podílu na domácím trhu mezi jednotlivými jihokorejskými společnostmi v letech 2019 a 2020.
Změny tržního podílu na domácím trhu mezi jednotlivými jihokorejskými společnostmi v letech 2019 a 2020. Zdroj: pulsenews.co.kr

Jak je na tom společnost z hlediska ocenění?

Coupang má v současné době tržní kapitalizaci okolo 58 miliard dolarů, jeho akcie se tak nyní obchodují za zhruba 4násobek tržeb (P/S ratio = 4,17). Cenu akcií samozřejmě nelze měřit ukazatelem P/E, neboť společnost zatím nevykazuje ziskovost. P/S ratio pod úrovní 5 lze považovat za rozumné, pokud se jedná o softwarový průmysl, který charakterizují vysoké marže. Nezapomeňte však, že Coupang má nízkou hrubou marži – každý dolar, který inkasuje na tržbách, přinese jen malý zisk.

To však neznamená, že by se nutně jednalo o špatnou investici, pouze se stále obchoduje s prémiovým oceněním ve vztahu k budoucím potenciálním ziskům.

Pokud však věříte ve schopnost Coupangu dále růst, díky jeho konkurenční výhodě v podobě rozsáhlé logistické sítě, mohlo by být chytrým krokem zařadit akcie Coupang do svého watchlistu a vyčkat, zda jejich cena neklesne ještě více.

Poznámka

TIP: Pokud vás zajímají IPO, navštivte také naši rubriku IPO, kde najdete všechny důležité informace, kalendář IPO a také nejnovější zpravodajství.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎