Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

2 nedávné čínské IPO, které stojí za pozornost

Publikováno
2 nedávné čínské IPO, které stojí za pozornost

Investice do čínských společností jsou zajímavým způsobem, jak si obohatit své portfolio. Čínské společnosti se můžou zdát riskantní, mohou ale na druhou stranu poskytnout zajímavý potenciál a příležitosti.

Které nejnovější čínské IPO by vám neměly uniknout? 

KE Holdings

KE-holdings-IPO-cinaKE Holdings je jedna z největších Čínských technologických firem, přesto o ní většina Západních investorů pravděpodobně nikdy neslyšela. Firma propojuje vlastníky nemovitostí, potenciální kupce a zákazníky. Tím je v podstatě makléřskou firmou.

IPO proběhlo na New Yorské burze v polovině srpna letošního roku. Původní cena 35 $ za akcii se vyšplhala až na současných 71 $ a celková tržní valuace je kolem 80 miliard $.

Společnost má před sebou podle investorů nadějné vyhlídky. Jde o největší platformu svého druhu – v Číně dosahuje až 20% podílu na trhu s nemovitostmi. Za minulý rok zprostředkovala obchody v celkové výši 301 miliard $ – podle tohoto ukazatele je na čínském trhu druhá, ztrácí pouze za gigantem Alibabou.

KE Holdings nicméně stále nedosahuje zisku a její plánované investice do rozvoje nenasvědčují tomu, že by se firma měla brzy dostat do plusu.

Tržní kapitalizace je více než dvanáctinásobkem celkového ročního obratu a je tak mírně přemrštěná. Na koupi bychom by se mohlo vyplatit počkat, až proběhne určitá korekce ceny. Přesto jde o zajímavou akcii.

Poznámka

TIP: Nenechte se zlákat vidinou snadného a rychlého zisku. Přečtěte si o všech nástrahách investování do IPO a nebudete zaskočení.

Miniso Group

Logo MinisoMiniso Group je globální maloobchodní řetězec, který se zaměřuje na prodej moderního, estetického a kvalitního, ale přesto cenově dostupného spotřebního zboží.

V jeho sortimentu můžeme najít všechno možné od kosmetiky a hraček až po drobnou elektroniku a kuchyňské potřeby. Řetězec čítá přes 4200 obchodů v 80 zemích světa, většina z nich (2500) je v Číně.

Poznámka

Obchody Miniso jsou často kritizovány za to, že kopírují vzhled a celkový branding podobných japonských řetězců (jako např. Uniqlo), přestože Miniso vznikla v Číně a nemá s Japonskem nic společného.

První obchod vznikl v roce 2013. Od té doby velmi rychle expanduje, díky několika strategiím:

  • Velmi levné zboží – drtivá většina zboží stojí v přepočtu něco kolem 150 Kč. Strategii nízkých cen umožňuje obrovský objem obchodů a efektivní řízení dodavatelského řetězce.
  • Rychlý životní cyklus zařazeného zboží – každý měsíc je do prodeje zařazeno kolem šesti set nových produktů, což je pro zákazníky motivace najít pokaždé něco nového.
  • Promyšlený model franšízingu – Miniso se zaměřuje hlavně na budování značky a řízení rozvoje. Veškerý nižší management a kapitál do jednotlivých poboček tak poskytují obchodní partneři společnosti.

Celková valuace společnosti je zhruba 42 násobek koncového zisku. To je vysoká cena i na tak rychle rostoucí firmu, jakou Miniso je, nehledě na to, jak spotřebitelské chování ovlivnil koronavirus. S koupí akcie bychom tak rovněž mohli počkat.

Obě IPO, přestože původně čínských firem, proběhly v New Yorku, což je v poslední době častější, než tomu bylo v minulosti. Možná protože čínské burzy svými přehnanými regulacemi neumí zlákat dostatek kapitálu.

Jde ale také o prestiž.

“Zalistování v USA je tak trochu mezníkem. Je to příliš lákavé, než abychom o to neměli zájem,” říká hlavní ekonomka pro Asijský trh investiční banky Natixis.

Některé čínské firmy měly poslední dobou čím dál větší problémy s americkými úřady při snaze o IPO v USA, a to hlavně kvůli politice Donalda Trumpa vůči Číně. Nicméně s výhrou Joa Bidena můžeme očekávat, že se mezi USA a Čínou objeví určité uvolnění napětí a podobných IPO bude nadále přibývat.

A jaký je váš názor na tyto IPO? Napište nám do komentáře.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

O ekonomii, finanční­ trhy a investice se zajímám již delší dobu, jako autor píši ale zatím jenom krátce. To mi ale nebrání snažit se přinášet čtenářům informační hodnotu v každém novém článku.

Neustále sledování finančních trhů mne nepřestává vnitřně obohacovat a moje radost z poznání je o to větší, pokud můžu své myšlenky sdílet se svými čtenáři.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎