Investice do čínských společností jsou zajímavým způsobem, jak si obohatit své portfolio. Čínské společnosti se můžou zdát riskantní, mohou ale na druhou stranu poskytnout zajímavý potenciál a příležitosti.
Které nejnovější čínské IPO by vám neměly uniknout?
KE Holdings
KE Holdings je jedna z největších Čínských technologických firem, přesto o ní většina Západních investorů pravděpodobně nikdy neslyšela. Firma propojuje vlastníky nemovitostí, potenciální kupce a zákazníky. Tím je v podstatě makléřskou firmou.
IPO proběhlo na New Yorské burze v polovině srpna letošního roku. Původní cena 35 $ za akcii se vyšplhala až na současných 71 $ a celková tržní valuace je kolem 80 miliard $.
Společnost má před sebou podle investorů nadějné vyhlídky. Jde o největší platformu svého druhu – v Číně dosahuje až 20% podílu na trhu s nemovitostmi. Za minulý rok zprostředkovala obchody v celkové výši 301 miliard $ – podle tohoto ukazatele je na čínském trhu druhá, ztrácí pouze za gigantem Alibabou.
KE Holdings nicméně stále nedosahuje zisku a její plánované investice do rozvoje nenasvědčují tomu, že by se firma měla brzy dostat do plusu.
Tržní kapitalizace je více než dvanáctinásobkem celkového ročního obratu a je tak mírně přemrštěná. Na koupi bychom by se mohlo vyplatit počkat, až proběhne určitá korekce ceny. Přesto jde o zajímavou akcii.
Miniso Group je globální maloobchodní řetězec, který se zaměřuje na prodej moderního, estetického a kvalitního, ale přesto cenově dostupného spotřebního zboží.
V jeho sortimentu můžeme najít všechno možné od kosmetiky a hraček až po drobnou elektroniku a kuchyňské potřeby. Řetězec čítá přes 4200 obchodů v 80 zemích světa, většina z nich (2500) je v Číně.
Poznámka
Obchody Miniso jsou často kritizovány za to, že kopírují vzhled a celkový branding podobných japonských řetězců (jako např. Uniqlo), přestože Miniso vznikla v Číně a nemá s Japonskem nic společného.
První obchod vznikl v roce 2013. Od té doby velmi rychle expanduje, díky několika strategiím:
Velmi levné zboží – drtivá většina zboží stojí v přepočtu něco kolem 150 Kč. Strategii nízkých cen umožňuje obrovský objem obchodů a efektivní řízení dodavatelského řetězce.
Rychlý životní cyklus zařazeného zboží – každý měsíc je do prodeje zařazeno kolem šesti set nových produktů, což je pro zákazníky motivace najít pokaždé něco nového.
Promyšlený model franšízingu – Miniso se zaměřuje hlavně na budování značky a řízení rozvoje. Veškerý nižší management a kapitál do jednotlivých poboček tak poskytují obchodní partneři společnosti.
Celková valuace společnosti je zhruba 42 násobek koncového zisku. To je vysoká cena i na tak rychle rostoucí firmu, jakou Miniso je, nehledě na to, jak spotřebitelské chování ovlivnil koronavirus. S koupí akcie bychom tak rovněž mohli počkat.
Obě IPO, přestože původně čínských firem, proběhly v New Yorku, což je v poslední době častější, než tomu bylo v minulosti. Možná protože čínské burzy svými přehnanými regulacemi neumí zlákat dostatek kapitálu.
Jde ale také o prestiž.
“Zalistování v USA je tak trochu mezníkem. Je to příliš lákavé, než abychom o to neměli zájem,” říká hlavní ekonomka pro Asijský trh investiční banky Natixis.
Některé čínské firmy měly poslední dobou čím dál větší problémy s americkými úřady při snaze o IPO v USA, a to hlavně kvůli politice Donalda Trumpa vůči Číně. Nicméně s výhrou Joa Bidenamůžeme očekávat, že se mezi USA a Čínou objeví určité uvolnění napětí a podobných IPO bude nadále přibývat.
A jaký je váš názor na tyto IPO? Napište nám do komentáře.
O ekonomii, finanční trhy a investice se zajímám již delší dobu, jako autor píši ale zatím jenom krátce. To mi ale nebrání snažit se přinášet čtenářům informační hodnotu v každém novém článku.
Neustále sledování finančních trhů mne nepřestává vnitřně obohacovat a moje radost z poznání je o to větší, pokud můžu své myšlenky sdílet se svými čtenáři.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.