Začátek roku není pro kanadskou společnost a její akcie Shopify, působící v oboru e-commerce, žádná sláva. Její akcie se propadly již o 55 % a možností obratu na cenovém grafu rychle ubývá. Predikuje oslabení akcií Shopify krizi v internetovém nakupování? Proč se akcie tohoto online obchodu vůbec propadají a mohou z levnějších akcií těžit investoři? V tomto článku se pokusíme odpovědět na tyto otázky.
Tato kanadská společnost, zabývající se elektronickým obchodováním, se rozhodla vzít celý skladový a logistický systém do svých rukou a počátkem nového roku neprodloužila smlouvy se zásadními distribučními a skladovými partnery. Toto rozhodnutí společnosti výstižně komentoval analytik Baird Colin Sebastian.
Baird Colin Sebastian uvedl: "Ve vyvíjejícím se prostředí e-commerce je zcela jasné, že včasné dodávky zboží musí být hlavními cíli, a u Shopify se právě toto ukázalo jako největší slabina."
Velmi negativní reakci na toto dění okolo Shopify v investorech nevyvolala ani tak snaha o restrukturalizaci skladovací a logistické sítě, jako spíše neochota společnosti poskytnout veřejnosti více informací o tomto projektu. Jediné vyjádření, které bylo e-mailovou cestou poskytnuto, bylo od mluvčí Shopify Amy Hufft.
Amy Hufft (mluvčí): "Vylepšujeme SFN (Shopify Fulfillment Network), díky němuž budou dodávky rychlejší, dostupnější a za nižší náklady, což v konečném důsledku ocení jak obchodníci, tak jejich zákazníci."
I přes tento neslavný rozjezd roku, může Shopify na své strategii významně profitovat. V současné době, kdy se zdá, že světová pandemie je na ústupu a svět se pomalu vrací do staronových kolejí, je zaznamenán odliv zákazníků z internetového prostředí, zpět do kamenných prodejen. Shopify nejspíše záměrně zařadili tuto podnikovou restrukturalizaci právě na toto období, kdy se dá očekávat snížení objednávek, což ulehčí realizaci nových logistických řešení.
Technická a fundamentální analýza
Rychlý růst akcií se nyní Shopify nevyplácí. Stejně jako velké množství technologických společností, které v posledních dvou letech zaznamenávaly velmi agresivní nárůst hodnoty svých akcií, mají problém v tom, že cenový graf postrádá jakékoliv supportní zóny, které by redukovaly současnou sílu prodejců. Akcie Shopify zažily takto rychlý a strmý pád, protože první supportní zóna se nacházela na ceně 850 USD, kde rovněž figuruje 61,8 % Fibonacciho retracementu.

Meziroční nárůst tržeb společnosti Shopify byl úctyhodných 71,34 %. Díky takto vysokým ziskům disponuje Shopify dluhem "pouhých" 1,1 miliardy USD, což není v podstatě nic, v porovnání s její téměř 111 miliardovou tržní kapitalizací. Odhady příjmů společnosti jsou velmi pozitivní a očekává se růst zisků ze současných 4,6 miliardy USD v roce 2021 na 6,1 miliardy USD v roce 2022.
Jakožto ještě relativně mladá společnost, která teprve zažívá svůj rozkvět, společnost Shopify nevyplácí akcionářům dividendy.
Závěr
Bylo by k nevíře, že třetí největší kanadská společnost nedokáže naplánovat své kroky a ukončení spolupráce s klíčovými logistickými partnery by byl pouhý výstřelek. Spíše se jedná o velmi dobře naplánovaný a promyšlený tah společnosti, který využívá sníženou poptávku po elektronických nákupech k výstavbě své vlastní logistiky. Díky velmi dobrým obchodním výsledkům může současný akciový propad Shopify znamenat zajímavou investiční příležitost.