Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

IPO Recall: Český výrobce mobilního příslušenství značky FIXED míří na burzu – Jeho cílem je vybrat až 45 milionů korun

Publikováno
IPO Recall: Český výrobce mobilního příslušenství značky FIXED míří na burzu – Jeho cílem je vybrat až 45 milionů korun
Zdroj: ytimg.com

Česká společnost Recall, která se zabývá vývojem a výrobou mobilního příslušenství pod značkou FIXED, míří na Pražskou burzu. Podle svých slov chce tímto krokem získat až 45 milionů korun, které následně využije k investicím do vývoje nových produktů a expanzi do zahraničí.

Recall nabídne své akcie na trhu START

Společnost Recall se sídlem v Českých Budějovicích se od svého založení v roce 2001 stala lídrem ve výrobě a prodeji mobilního příslušenství pod značkou FIXED. Není tedy divu, že se rozhodla udělat další krok a vstoupit na burzu.

Konkrétně si za tímto účelem vybrala trh START, který je určený primárně pro střední a malé společnosti. Recall chce svým potenciálním akcionářům nabídnout akcie v hodnotě 45 milionů korun. Ke vstupu na burzu by mělo dojít mezi říjnem a listopadem letošního roku, přičemž by se měl změnit i samotný název společnosti na Fixed.Zone. S celým procesem IPO jim pomáhá poradenská společnost Liftia.

Společnost v současnosti zaměstnává 90 zaměstnanců a působí mimo České republiky a Slovenska i v Nizozemsku, Německu, Maďarsku či Portugalsku.

V jejím rozvoji jí pomáhá i fakt, že nepůsobí pouze jako výrobce, ale i distributor, přičemž spolupracuje s širokou sítí obchodů, jako je Alza.cz. CZC či Smarty.

Společnosti nezlomila vaz ani pandemie

Recall nijak zvlášť nezasáhla ani pandemie koronaviru. Podle svých slov se jí sice ze začátku úplně nedařilo, a to především kvůli problémům s některými prodejci, ale i tak považuje minulý rok za poměrně úspěšný. Paradoxně se jí podařilo dosáhnout v letošním roce i 30% meziročního růstu, kdy během prvních pěti měsíců vygenerovala tržby v hodnotě 100 milionů Kč.

Kde se vzala společnost Recall?

Recall byla založena, jako většina úspěšných projektů, ve sklepě třemi spoluzakladateli Danielem Havnerem, Markem Havnerem a Radkem Doudou. Největší průlom přišel ale až v roce 2014, kdy se rozhodli změnit svůj přístup k podnikání a koupili společnost v Prostějově, kterou přeměnili v rukodělnou dílnu na výrobu luxusních pouzder z italské kůže.

V návaznosti na to se společnost mohla konečně zaměřit i na výrobu vlastních produktů pod značkou FIXED, které aktuálně tvoří 3/4 jejího portfolia. Právě díky jejímu originálnímu designu se jí podařilo v roce 2019 získat i cenu European Product Design Award za její držák na mobil.

Recall plánuje další expanzi do zahraničí

Recall má však mnohem větší ambice a věří, že se může stát lídrem nejen u nás, ale i na evropském trhu. Toho chce dosáhnout investováním získaných peněz do dalšího vývoje jejích produktů, které by se tentokrát měly zaměřit na stále populárnější Internet věcí(IoT).

Podle jejích slov by se tímto směrem měla ubírat nová řada produktů s názvem FIXED SMART. Mimo to chce zvýšit svůj obrat z 250 milionů korun na 300 milionů korun a navýšit podíl svých produktů v portfoliu na celých 93 %. Velkou naději vkládá i do plánovaného spuštění svého vlastního e-shopu.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.

Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.