Tržby společnosti Apple v poslední kvartále loňského roku překonaly rekordní hodnoty a akcie na toto oznámení reagovaly trochu překvapivě poklesem. Dobré zprávy pak analytici předpovídají i pro oznamování hospodářských výsledků za Q1 2021.
Výrobce iPhonů se chystá oznamovat své hospodářské výsledky za první kalendářní čtvrtletí (2. fiskální čtvrtletí) 28. dubna. Ostatní FAANG akcie se na rozdíl od akcií Apple obchodují okolo historických maxim, navážou na ně akcie největší veřejně obchodovatelné společnosti také?
Porovnání s loňským rokem může být velmi optimistické
Výsledky za první kvartál letošního roku mohou být oproti loňskému roku velmi úspěšné. Loni v tomto období došlo pouze k 1% růstu tržeb, a tak většina analytiků nyní očekává v meziročním srovnání výrazný nárůst. Konsenzuálně zatím odhad analytiků hovoří o 32% růstu na 77 miliard dolarů, řada z nich však své odhady zatím neodhalila.
První kvartál roku pro společnost z Cupertina obvykle není historicky tak úspěšný jako poslední čtvrtletí, letos jsou však výsledky velmi očekávané, protože se jedná o první celé čtvrtletí, kdy je prodáván nový iPhone.
Apple odhalil a začal prodávat své smartphony iPhone 12 a iPhone 12 Pro v říjnu 2020 a modely iPhone Pro Max a iPhone mini se dostaly k prodejcům až v listopadu loňského roku. Analytici očekávají nejenom velmi úspěšné prodeje nových modelů telefonů, které se jako první chlubí podporou 5G sítí, ale také další růst segmentu služeb.
Budou akcie Apple znovu růst ještě před oznámením hospodářských výsledků?
Níže uvedený graf zobrazuje pohyby cen akcií Apple za poslední rok. Třem z posledních čtyřech oznamování hospodářských výsledků (zelená kolečka) předcházel silný růst akcií Apple. Investoři v očekávání pozitivních hospodářských výsledků neváhali ve velkém nakupovat akcie společnosti z Cupertina. Nezdá se přitom, že by býčí pohyby akcií a blížící se oznamování hospodářských výsledků bylo čirou náhodou.
Růstům odpovídají zprávy, které předcházely jednotlivým reportováním. V případě Q1 2020 se jednalo o pozitivní zprávy ohledně prodejů nových Maců, ve Q2 se jednalo o oživení prodejů v Číně a o 4. kvartále loňského roku už řeč byla. Zprávy o tom, že by hospodářské výsledky měly dopadnout skvěle byly rovněž zvěstovány delší dobu dopředu. Akcie skutečně rostly, ačkoliv následná reakce investorů po oznámení výsledků hospodaření úplně pozitivní nebyla.
A co Q3 2020, které je na grafu níže označené červenou kružnicí? Stal se pravý opak: Od okamžiku, kdy Apple oznámil, že dojde k posunutí odhalení nového modelu iPhone 12, ovládly trh medvědí nálady, které setrvaly až do oznámení hospodářských výsledků. No a jak jsme na tom nyní? Očekávání jsou více než pozitivní a akcie Apple nastoupily začátkem dubna na vzestupnou trajektorii. Stále však ještě máte čas, využít popisované hybnosti a svést se na růstové vlně.
Očekávání jsou veskrze pozitivní
Makroekonomické a politické pozadí je nyní pro akcie Apple mnohem příznivější než před 6 měsíci a první odhady analytiků tomu odpovídají. Společnost s nejvyšší tržní kapitalizací ze všech amerických podniků je však velmi pečlivě sledovaná více než 30 předními americkými analytiky, přičemž většina z nich představí své odhady výdělků v následujících dnech. Je tak pravděpodobné, že růstová hybnost nabere ještě na síle.
Pokud si hodláte krátkodobě zaspekulovat na růst ceny akcií Apple, může být nejvyšší čas. Výhodou této spekulace však je, že se může v klidu změnit i v dlouhodobou investici.
Přestože hodnota společnosti za posledních 12 měsíců vzrostla téměř na dvojnásobek, neobchoduje se za přehnaný násobek předpokládaných zisků na letošní rok (Forward P/E = 27,94). Většina srovnávacích ukazatelů, jako je ROA, ROE, ROI nebo čistá zisková marže jsou pak v případě společnosti z Cupertina vysoce nadprůměrné.
Apple samozřejmě není žádnou hodnotovou akcií, ale stále se obchoduje pod svým ATH a cenový konsenzus analytiků se také nachází nad současnou obchodovanou cenou – činí 152,5 dolaru za akcii.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.