Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Utahování opasků už není aktuální? Trh s luxusním zbožím dosáhl rekordních 347 miliard dolarů!

Trh s luxusním zbožím překonal svá vlastní maxima z období před pandemií. Je nyní ten pravý čas k investici do akcií prémiových značek?

Publikováno
Utahování opasků už není aktuální? Trh s luxusním zbožím dosáhl rekordních 347 miliard dolarů!
Zdroj: depositphotos.com

Celosvětový trh s luxusním zbožím zaznamenal pozoruhodný vzestup a podle nejnovější zprávy společnosti Deloitte dosáhl celkových tržeb 347 miliard dolarů, čímž překonal maximum 281 miliard dolarů dosažené v roce 2019. Tento prudký nárůst znamená silné zotavení ze stagnace, která nastala po skončení pandemie covid-19.

V čele trhu s luxusem stojí francouzský konglomerát LVMH, který vlastní více než šedesát luxusních značek včetně Louis Vuitton, Dior, Tiffany, Fendi a Bulgari.

O mnoho pozadu nezůstává ani další francouzská velmoc Kering SA, která ovládá renomované značky jako Gucci, Yves Saint Laurent a Bottega Veneta. Třetí příčku obsadila švýcarská skupina Compagnie Financière Richemont SA, pod kterou spadají prestižní značky jako Cartier, Montblanc a Piaget SA.

Přepychové zboží je opět v kurzu

Společný úspěch 100 největších luxusních společností odráží pokračující zotavování z dopadů pandemie. Michal Černý, ředitel auditu společnosti Deloitte zaměřený na maloobchod, upozorňuje na znovuotevření maloobchodních prodejen, obnovení cestování a zvýšenou poptávku spotřebitelů, zejména v odvětvích, jako je kosmetika.

Sedmnáct společností z žebříčku se na celosvětových tržbách podílelo téměř sedmdesáti procenty, což zdůrazňuje dominanci předních luxusních firem. Souhrnná čistá zisková marže osmdesáti největších společností se oproti předchozímu roku zvýšila o 1,2 procentního bodu na 13,4 procenta. Tím překonala úroveň před pandemií, což svědčí o obnovené chuti spotřebitelů utrácet za luxus.

Klíčovým hráčem v odvětví luxusního zboží zůstává Itálie, kde se výrobou zabývá třiadvacet společností.

Letošní nováčci ve stovce největších luxusních společností pocházejí převážně z Indie a Číny a zaměřují se na výrobu šperků a hodinek. Nejúspěšnějším nováčkem je indická společnost Malabar Gold & Diamonds, která si zajistila devatenácté místo na seznamu.

Vývoj ceny akcií LVMH a Kering za poslední rok

Aktuální cena
Změna
LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton / MC
Načítání
Načítání
Načítání
Kering / KER
Načítání
Načítání
Načítání

Globální inovace i nové projekty v ČR

Trh s luxusním zbožím je svědkem dynamické integrace nástrojů umělé inteligence a prvků oběhového hospodářství. Výrobci zavádějí virtuální nákupní asistenty a digitální produktové pasy, které dokumentují cestu od návrhu až po použití, s cílem vybudovat větší důvěru spotřebitelů ve značky.

Vzhledem k tomu, že jednotlivé značky pokračují v inovacích a přizpůsobují se novému chování a očekáváním spotřebitelů, vypadají vyhlídky tohoto odvětví slibně.

V České republice zůstává epicentrem luxusu Pařížská ulice v Praze, která se pyšní největší koncentrací luxusních značek a je označována za nejdražší nákupní třídu ve střední a východní Evropě. Oblast čeká i další rozvoj s novými projekty v blízkosti vltavského nábřeží a náměstí Miloše Formana.

Poslouchejte podcasty Finex.cz

Každý týden přinášíme krátký podcast Burza s odstupem, kde odhalujeme tajemství toho nejlepšího a nejzajímavějšího, co se na finančních trzích děje. Získáte také exkluzivní pohled na investiční strategie a naučíte se, jak správně nakládat s osobními financemi a investicemi.

Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, a současně posílit své finanční znalosti, odebírejte a poslouchejte náš podcast.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76-78 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 68 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 76 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎