Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...
Blog

Akcie Louis Vuitton za dobrou cenu: Akciové portfolio Tomáše Vranky

David Zeman
Jméno Příjmení
Popisek autora
Informace o autorovi článku
Publikováno

Poslední měsíc byl na akciových trzích poměrně zajímavý. Konečně jsme se dočkali výrazných výprodejů, které dostaly akciové indexy zhruba o 10 % níže od lokálních maxim, ačkoli poté akcie silně posílily.

Velmi dobře se dařilo například i bitcoinu, který se vyšplhal na úroveň kolem 37 000 dolarů, což je jeho nejvyšší hodnota za zhruba rok a půl. Výnos desetiletého amerického státního dluhopisu se opět dostal nad 5 %.

Jak všechny tyto události ovlivnily Tomášovo akciové portfolio?

louis vuitton prodejna

Hlavním tématem pro jednotlivé společnosti byla výsledková sezóna. Obecně byly výsledky většiny společností v portfoliu dobré, i když akcie na ně v mnoha případech reagovaly poklesem. Výsledky jednotlivých společností jsme detailně zpracovali v playlistu, odkaz na něj na konci článku.

Co se týká zpráv ze světa technologických gigantů, zdá se, že společnosti Microsoft se konečně podařilo dokončit akvizici herního vydavatelství Activision Blizzard. Meta zase představila možnost placených verzí sociálních sítí bez reklam a možnost platit svým oblíbeným influencerům.

Pro aktuální nákup do našeho vzorového portfolia jsme se však vydali úplně jinou cestou. Tentokrát do portfolia přidáváme zcela novou společnost, a to LVMH, francouzskou společnost, která sdružuje velké množství známých luxusních značek. Patří mezi ně Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug a Dom Pérignon. Společnost prodává skutečně rozmanitý sortiment zboží, od oděvů, kabelek a dalších doplňků, parfémů, kosmetiky, hodinek, šperků až po alkohol. Obchodní činnost je rozdělena do pěti segmentů, z nichž nejdůležitější je prodej oděvů a koženého zboží.

LVMH má poměrně zajímavý byznys model, který praktikuje již dlouhou řadu let. Tento model spočívá v hledání společností v sektoru luxusního zboží, které momentálně čelí určitým problémům, díky čemuž je LVMH může koupit pod cenou a začlenit je do sebe. Vzhledem k dlouhému seznamu značek, které jsou s LVMH spojeny, vidíme, že tato strategie se firmě dlouhodobě opravdu vyplácí.

I přesto akcie společnosti v současné době klesly zhruba o čtvrtinu oproti svým maximům, společnost doplácí na všeobecný výprodej akcií, ale také na ekonomickou situaci v Číně, která je pro LVMH velmi důležitým trhem. Kromě toho akcie reagovaly výraznějším poklesem také po zveřejnění posledních výsledků společnosti. Ty byly víceméně dobré, tržby společnosti meziročně vzrostly o 9 %, ale očekávání byla ještě vyšší. Společnost se v současné době obchoduje za 20 násobek ročního zisku, což je méně, než je průměr posledních let.

Zdroj: xStation

Graf akcí MF.FR

Podrobnější informace k výše uvedeným tématům naleznete v aktuálním dílu seriálu Akciové portfolio Tomáše Vranky, které je dostupné na odkazu níže.

Pište si svůj vlastní blog

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

V rámci tohoto profilu bychom rádi přiblížili čtenářům analytickou a edukativní tvorbu XTB, kterou já a moji kolegové tvoříme. Ať už to jsou analytické reporty, vzdělávací kurzy, online streamy nebo cokoli jiného, vše poskytujeme bezplatně. Nechceme vědu schovávat za pay wallem. Pro velkou část Čechů a Slováků je finanční vzdělání stále něco strašidelného. Doufám, že Vám tyto texty a s nimi spojené materiály usnadní Vaší investorskou cestu :)

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.