V tomto článku se dozvíte, proč došlo u všech těchto titulů k výprodejům akcií a proč mohou být nyní tyto dividendové akcie i přes své problémy poměrně atraktivní investiční příležitosti.
Dvě oslabené akcie ropných společností, které se nyní vyplatí koupit
Occidental Petroleum, známá pod zkratkou Oxy, je šestým největším podílem v akciovém portfoliu Berkshire Hathaway vedené Warrenem Buffettem. ConocoPhillips je pak podle tržní kapitalizace zdaleka nejhodnotnější společností v oblasti těžby a dobývání v USA.
Navzdory těmto oceněním se akcie obou společností v posledních několika měsících prodávaly, protože ceny ropy West Texas Intermediate klesly až pod 70 dolarů za barel.
Aktuální vývoj ceny akcií Occidental Petroleum a ConocoPhillips
Oxy a ConocoPhillips mají při nízkých cenách ropy nižší ziskové marže. Obě společnosti však stále mohou mít kladné volné peněžní toky (FCF) při cenách mnohem nižších, než jsou dnešní úrovně.
Portfolio Oxy má úroveň rentability pod cenou 50 dolarů za barel, zatímco ConocoPhillips pracuje na tom, aby byl volný peněžní tok pozitivní při ceně pouhých 35 dolarů za barel.
Oxy v srpnu dokončila akvizici společnosti CrownRock v hodnotě 12 miliard dolarů a ConocoPhillips v květnu oznámila plány na koupi společnosti Marathon Oil za 22,5 miliardy dolarů. Čím více budou ceny ropy klesat, tím hůře budou tyto transakce vypadat, alespoň v nejbližší době.
Info
Výprodej je příležitostí k nákupu pro investory, kteří chtějí získat akcie předních průzkumných a těžebních společností ve slevě.
Oxy má navíc dividendový výnos 1,7 % a ConocoPhillips má běžnou dividendu 0,58 dolaru na akcii za čtvrtletí a čtvrtletní variabilní dividendu podle výkonnosti podniku.
Variabilní dividenda činila v posledních třech čtvrtletích 0,20 dolaru na akcii, takže investoři mohou odhadovat dividendový výnos ConocoPhillips na přibližně 3 %.
UPS může být kandidátem do pasivního výnosového portfolia
Stačí se podívat na následující graf a snadno pochopíte, proč se akcie UPS propadly ze svého maxima asi o 45 % a pohybují se poblíž čtyřletého minima.
Tržby UPS klesají již několik let a marže se propadly na desetileté minimum. Hlavním důvodem neuspokojivých výsledků jsou nafouklé náklady v důsledku nadměrného počtu tras a vyšších provozních nákladů.
Dobrou zprávou je, že se UPS vrací k růstu objemu doručovaných zásilek v USA. Ujistila investory, že dividenda je v bezpečí, i když naznačila, že zvýšení dividendy je nepravděpodobné vzhledem k vysokým výdajům na dividendu v poměru k zisku společnosti.
Když to všechno sečteme, UPS a její 4,9% dividendový výnos vystupují jako zajímavá sázka pro investory, kteří věří, že se společnost vrátí k růstu.
Po skvělém začátku roku 2024 a novém historickém maximu Toyoty v březnu se japonské automobilky ve velkém prodávaly.
Prodeje automobilů v Japonsku a Číně klesají, což táhne výsledky Toyoty dolů. Ačkoli jsou tedy prodeje, provozní marže a zisk na akcii za posledních 12 měsíců na desetiletých maximech, panují obavy, že by se růst mohl zpomalit, zejména pokud snížení úrokových sazeb nepovzbudí prodeje nových automobilů v USA.
Toyota těží z hybridních vozidel a debutuje s novými nízkouhlíkovými motory. Vyplácí také rostoucí dividendu. Nyní tak pravděpodobně panuje skvělá doba pro nákup akcií největšího světového výrobce automobilů podle objemu celosvětových prodejů.
Akcie společnosti Estee Lauder se v poslední době propadly. Konglomerát kosmetických značek byl v posledních letech na špatné straně téměř všech trendů.
Je do značné míry závislý na diskrečních výdajích spotřebitelů, což je v prostředí inflačních tlaků a vyšších úrokových sazeb náročné. Spoléhá na osobní nákupy v buticích, na letištích a v nákupních centrech. Velký význam má také v Číně, kde se ekonomice mírně řečeno nedaří.
Nejlepší kvalitou Estee Lauder je její portfolio nadčasových značek, u nichž není tak velké riziko, že by mohly upadnout v nemilost spotřebitelů, jako u trendových značek.
Pokud se společnosti podaří zlepšit marketingovou strategii a dostat náklady pod kontrolu, mohla by být pro investory hledající pasivní příjem vhodným kandidátem na obrat, zejména vzhledem k tomu, že již klesla na osmileté minimum a její dividendový výnos činí 3 %.
Nechte si zaplatit za čekání s dividendovým příjmem
Navzdory rozdílům je mezi pěti diskutovanými společnostmi jedna společná nit: Všechny jsou na dně z dobrých důvodů, ale mají na to, aby se zotavily a odměnily trpělivé investory.
Oxy a ConocoPhillips mají příjemný polštář, který jim umožní udržet si ziskovost i v případě poklesu cen ropy. Přesto by investoři měli sledovat, jak každá společnost integruje své nedávné akvizice a jak se vypořádá s potenciálně nestabilním obdobím.
Společnost UPS musí ukázat, že razí cestu k vyšším maržím a růstu objemu doručovaných zásilek.
Toyota musí zvládnout makroekonomické výzvy a zároveň investovat do inovací v oblasti nízkouhlíkových spalovacích motorů, elektromobilů a automobilů na vodíkové palivo.
Estee Lauder musí přepracovat svou prodejní strategii, aby maximalizovala nabídku svých značek.
Při pohledu na společnosti, které procházejí obratem, je klíčové vědět, na co se zaměřit, a mít trpělivost vydržet i v obdobích volatility.
Akcie, které vyplácejí dividendy, jsou však pobídkou k trpělivosti a je mnohem snazší je koupit a dlouhodobě držet.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.