Americký akciový index S&P 500 v posledních měsících vytváří stále nová maxima a jeho růst snad nezná konce. Od března roku 2020 vykázal neuvěřitelný růst 114 %, kdy z 2.000 bodů vzrostla hodnota tohoto indexu na současných 4.600.
Extrémní růstu akciového indexu nabral na obrátkách v polovině loňského roku, kdy se pomalu začala americká ekonomika vzpamatovávat z, již ročních, corona virových opatření.
V zásadě existují dva hlavní důvody, proč index S&P 500 v současné době dosahuje historických maxim. Prvním z těchto důvodů je jeho sezonalita. Index S&P 500 v posledních pěti letech dosahuje svých maximálních hodnot ke konci roku a jeho vrcholy bývají obvykle vytvářeny v listopadových měsících. Vývoj sezonality lze pozorovat na následujícím grafu.

Druhým důvodem je samozřejmě rostoucí inflace, což je velké téma posledních několika měsíců, kdy stejně jako index S&P 500, ani růst inflace nezná hranic. USA inflace dosahuje neuvěřitelných 6,2%.
Hlavními důvody růstu akciového indexu S&P 500 jsou:
- sezonalita, která graduje především koncem roku,
- rostoucí inflace v USA, která je na rekordní hodnotě 6,2 %.
Technická analýza
Americký akciový index S&P 500 se obchoduje v rostoucím trendu, který na grafu zanechává velmi málo supportních zón. Jejich absence poněkud stěžuje určování vhodných cenových úrovní pro vstup investorů do dlouhých pozic.

Cenový graf se obchoduje nad třemi klouzavými průměry, což značí velmi silný a především vytrvalý růstový potenciál tohoto aktiva.
Díky analýze cyklů finančního instrumentu, pomocí Fibonacciho Retracementu, lze určit budoucí cenové úrovně, kterých může index S&P 500 dosáhnout. První úrovní je psychologická hranice 5.000 bodů. Při současném růstovém trendu, a faktu sezonality, je jistě možné, že bude tato hodnota trhem atakována do konce roku 2021.
Závěr
Budoucí vývoj tohoto akciového indexu bude samozřejmě záviset především na stavu ekonomiky USA a schopnosti FEDu aplikovat takovou monetární politiku, která alespoň zbrzdí nárůst inflace nebo alespoň sníží její dopady na americké spotřebitele.