FinexAnalýzySkrytý poklad: Tyto technologické akcie jsou výrazně podhodnocené
Skrytý poklad: Tyto technologické akcie jsou výrazně podhodnocené
Akcie Adobe klesly o 13 % po neuspokojivém výhledu, ale s růstem umělé inteligence a produkty jako Firefly má společnost obrovský potenciál. Zjistěte, proč by právě teď mohl být správný čas na investici.
Zpráva o výsledcích hospodaření Adobe z minulého čtvrtka vykreslila pěkný obrázek její schopnosti přeměnit nástroje umělé inteligence na platící zákazníky. Reakce na neuspokojivé pokyny však byla jiná než hezká, což vytvořilo příležitost k nákupu akcií Adobe.
Na výsledcích společnosti za třetí čtvrtletí se toho líbilo hodně, protože jak zisk, tak tržby snadno překonaly odhady.
Trh se však soustředil na poněkud neuspokojivý výhled vedení, který zahrnoval prognózu “čistých nových ročních opakovaných příjmů” – představujících tržby, které Adobe očekává od nových zákazníků nebo z rostoucích měsíčních plateb předplatného – ve čtvrtém čtvrtletí ve výši 550 milionů dolarů, což je o 9 % více než v předchozím čtvrtletí.
Čtvrté čtvrtletí je však obvykle ve znamení dvouciferného růstu a akcie se po zprávě propadly o 13 %. Od té doby se ustálily na hodnotě kolem 510 dolarů.
Reakce trhu byla pochopitelná, i když pochybná. Nižší než očekávaný výhled by mohl být známkou toho, že konkurence – jako je Canva, rostoucí soukromý generátor obrázků s AI, a Sora od OpenAI – sílí a že růst Adobe se výrazně zpomalí.
Jak se tyto produkty vyvíjejí, mohly by Adobe dohnat a nadále ohrožovat její růst.
Existuje však spousta důkazů, které tuto tezi zpochybňují
V prvé řadě vedení společnosti obvykle poskytuje konzervativní pokyny, což pomáhá držet odhady analytiků na uzdě a je jedním z důvodů, proč společnost za posledních 20 čtvrtletí jen jednou nesplnila konsensuální očekávání tržeb.
Adobe také v hovoru k výsledkům za třetí čtvrtletí uvedlo, že několik nových zákaznických smluv, které by se normálně uzavřely ve čtvrtém čtvrtletí, se uzavřelo ve třetím čtvrtletí.
Společnost dosáhla ve třetím čtvrtletí čistých nových ročních opakujících se příjmů ve výši 504 milionů dolarů, což je o 44 milionů dolarů lepší výsledek, než se předpokládalo.
V souladu s tím společnost uvedla, že celkový obraz poptávky za celé druhé pololetí letošního roku, ačkoli je více zatížen třetím čtvrtletím než obvykle, je na dobré cestě splnit očekávání poptávky pro druhé pololetí letošního roku.
Podnikání společnosti se mezitím zdá být stejně silné jako kdykoli předtím.
Tržby ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 10,6 %, protože společnost zvýšila ceny některých svých nabídek, aby zohlednila nové možnosti umělé inteligence, které vrství na své produkty Creative Cloud, včetně svého stěžejního nástroje Firefly, který je obzvláště nepochopený.
Ten přijímá textové podněty od uživatele a vytváří obrázky prostřednictvím umělé inteligence. Uživatelé mohou výsledný produkt také exportovat a sdílet.
Jedním ze způsobů, jak se společnost Adobe odlišuje, je to, že k trénování svých modelů AI využívá svou stávající zásobu obrázků chráněných právy – což možná vede k menšímu právnímu riziku.
Tyto funkce navíc začínají přitahovat pozornost zákazníků. Podle Brada Sillse z Bank of America byly ve třetím čtvrtletí zaznamenány tři miliardy nových generací obrázků od zákazníků, což je nárůst oproti průměru pod 2,5 miliardy v několika posledních čtvrtletích.
Adobe vrství Firefly na stávající produkty, jako je Photoshop, a umožňuje uživatelům plynule přidávat nebo odebírat části obrázků.
Firefly také dává společnosti Adobe něco, co má jen málo jiných společností přinášejících svým zákazníkům produkty poháněné umělou inteligencí: rostoucí ziskové marže.
To začíná cenovou silou, a to jak u nových zákazníků, tak u těch starších, kteří jsou ochotni za produkt zaplatit více. To umožnilo Adobe, aby se samo stala ziskovější.
Jeho provozní marže ve třetím čtvrtletí vzrostla o několik desetin procentního bodu na 31,16 %, a to i přesto, že nadále utrácí za marketing a výzkum a vývoj.
Při pohledu do budoucna, za předpokladu, že se vše bude vyvíjet jako obvykle, bude příběh růstu pokračovat – a akcie potěší investory.
Akcie se tak vzhledem k růstovému potenciálu poháněnému umělou inteligencí jeví jako podhodnocené. Akcie se obchodují na 24,39násobku odhadu zisku pro příštích 12 měsíců, což je méně než letošní maximum těsně nad 34násobkem a méně než jejich pětiletý průměr 33násobku.
To je také pod 33násobkem průměrného násobku pro technologické společnosti zabývají se softwarem.
Adobe by mohlo dosáhnout podobného násobku, pokud každé čtvrtletí prokáže, že obavy trhu jsou mylné. Ale i když trh společnost neodmění tak vysokým násobkem, růst zisků by měl stačit k tomu, aby akcie poslal výše.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.