FinexAkcieDeepSeek ještě neřekl poslední slovo! Čeká big tech výplach?
DeepSeek ještě neřekl poslední slovo! Čeká big tech výplach?
Dopady čínského AI modelu DeepSeek na akciový trh se dost možná ještě neprojevily naplno. Co to znamená pro technologické giganty? Mohou jejich akcie významně korigovat?
Nástup čínského modelu umělé inteligence DeepSeek R1, jenž zpochybnil nutnost vysokých nákladů na vývoj AI, pořádně zamával s akciemi technologických firem.
Plný rozsah jeho účinků se však má teprve projevit.
Dle Dona Townswicka z Conning Asset Management to nyní vypadá, že trh přešlapuje na místě a neví, kterým směrem se vydat.
Pakliže by byl dopad DeepSeeku menší, než se očekávalo, mohly by z toho významně těžit akcie Velkolepé sedmičky, které do vývoje AI pumpují kvanta peněz.
Jestli se ale díky DeepSeeku skutečně ukáže, že AI lze dělat násobně levněji a obdobně kvalitně, byla by to pozitivní zpráva pro mnohem širší skupinu podniků.
Samozřejmě za předpokladu, že se jim umělou inteligenci podaří vhodně integrovat do svých byznysů.
Garrett Melson z Natixis Investment Managers poukázal na současný trend, kdy se investoři zdají odklánět od technologických akcií a míří do defenzivnějších oblastí.
Zmínil také tempo, s jakým klesají zisky Velkolepé sedmičky, a varuje před možnými důsledky:
V posledním čtvrtletí roku 2023 rostly zisky Velkolepé sedmičky tempem cca 61 % ročně
Nyní se však předpokládá tempo v rozmezí 16-18 %
S tím, jak se tempo růstu big techu blíží průměrným hodnotám indexu S&P 500, již neexistuje objektivní důvod, proč by jeho akcie měly být tak drahé.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.