Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Investiční trik nejbohatšího Evropana: Jak koupit akcie LVMH s výraznou slevou?

Bernard Arnault, nejbohatší Evropan a šéf LVMH, nakupuje akcie svého impéria se slevou. Zjistěte, jak využívá akcií Christian Dior k získání podílu v LVMH o 20 % levněji než ostatní!

Investiční trik nejbohatšího Evropana: Jak koupit akcie LVMH s výraznou slevou?
Zdroj: depositphotos.com

LVMH je mezinárodní koncern vlastnící luxusní značky jako je Louis Vuitton, Dior, Fendi, Tiffany, Moët a další, který patří mezi největší a nejúspěšnější firmy na světě. V posledních měsících avšak jeho akcie oslabily od vrcholu skoro o 30 %.

Za tímto propadem stojí především riziko spojené s Čínou, a také všeobecné oslabení důvěry spotřebitelů po celém světě.

Jsou tato rizika tak zásadní, aby ospravedlňovala takový propad, či je to příležitost k investici ve slevě?

TIP

U této firmy existuje takový specifický způsob, jak si její akcie koupit se zhruba 20% slevou oproti přímému zakoupení akcií LVMH na burze v Paříži. Věděli jste o tom?

Zdroj: ipanovia.com
Portfolio značek LVMH
Portfolio značek LVMH

Arnault má fenomentální růstovou strategii

Firma je vedená nejbohatším Francouzem Bernardem Arnaultem, který je i nejbohatší Evropan. Právě on zvolil ultimátní strategii, díky které je firma tak úspěšná.

Ve zkratce neustále rozšiřuje portfolio značek o další.

Info

Najde menší luxusní značku, která na tom není úplně dobře, relativně levně ji koupí, začlení do skupiny, zvýší efektivitu ve firmě, rozjede velkou marketingovou kampaň, zvýší prodeje a marže.

Posledním takovým úspěšným příkladem je společnost Tiffany, kterou LVMH koupil v roce 2021.

Provedl značnou transformaci firmy a využil synergií s ostatními značkami LVMH. Po té zacílil marketing firmy pomocí známých jmen jako Beyoncé nebo Jay-Z na generaci Z, a také otevřel super luxusní kamenné obchody v USA a Kanadě.

To vše vedlo k růstu tržeb a zvýšení marží.

Je to relativně jednoduchá strategie, kterou těžko někdo může replikovat. S tím jak LVMH roste a má větší portfolio značek je ovšem čím dál těžší najít další značky ke koupi za atraktivní ceny, aby to mělo dopad na celková čísla firmy.

Má-li LVMH hodnotu přes 300 miliard EUR a koupí společnost např. za 4 miliardy EUR, následně zvýší její hodnotu na 8 miliard EUR, je celkový dopad růstu hodnoty nově koupené společnosti na celý konglomerát pouze nepatrný (v tomto případně růst hodnoty o 1,3 %).

Tedy čím větší bude LVMH, tím těžší bude hledat příležitosti pro růst. Zatím se ale firmě dál portfolio značek rozšiřovat daří.

Je Čína skutečně problém?

Nedávno Evropa zavedla cla na dovoz čínských elektromobilů. Jaký to může mít dopad na luxusní značky jako LVMH?

Mnohem větší než by se na první pohled mohlo zdát.

Info

Naprostá většina evropských luxusních značek těžila v posledních letech z bohatnutí Číny a zvyšování kupní síly tamního obyvatelstva.

Evropské značky se staly v Číně mezi lidmi velmi populární. Největším tahounem růstu tržeb a zisků evropských módních značek byla právě Čína.

Pokud by Čína chtěla reagovat na evropská cla odvetným krokem, je pravděpodobné, že za cíl zvolí právě evropské luxusní značky a zavede podobná opatření.

Pro ilustraci, Čína čistě náhodou nedávno začala vyšetřovat výrobce koňaku ze skupiny LVMH pro narušení tržních principů a zvažuje uvalení určitých opatření na tyto importy.

Zdroj: statista.com
Graf růstu tržeb LVMH podle regionu - zeleně je zobrazená Asie bez Japonska, což v podstatě znamená Čína
Graf růstu tržeb LVMH podle regionu – zeleně je zobrazená Asie bez Japonska, což v podstatě znamená Čína

Předpokládá se, že Čína tvoří kolem 25 % – 30 % tržeb LVMH, což rozhodně není málo, proto by potenciální cla mohla mít zásadní dopady na celkový růst LVMH, minimálně v kratším horizontu.

Kromě toho ekonomika Číny sama o sobě zpomaluje a tržby v Číně se ve druhém čtvrtletí i bez odvetných opatření propadaly o více než 10 %. Tedy Čína je teď takovým trnem v oku mnoha akcionářů.

V dlouhodobém horizontu by tyto události měly mít jen menší roli, nicméně v následujících čtvrtletích dění v Číně může zásadně hýbat s cenou akcií.

Dlouhodobý vývoj akcií LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton

Kupte si akcie MC Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Udrží LVMH zvýšené marže?

Do Covidu měla firma provozní marži (operating margin) kolem 19 % až 21 %, avšak od roku 2021 se drží nad 26 %.

Co to způsobilo? Během Covidu bylo do ekonomiky vypuštěno velké množství peněz a lidé byli ochotni více utrácet, to vedlo k velké poptávce po luxusnějším zboží.

LVMH toho využil, výrazně zdražil a přitom se nesnížil počet prodaných kusů, proto zákonitě vzrostly marže a zisky.

Zatím to spíše vypadá, že nepřijde návrat k normálu a vyšší marže jsou nový standard, alespoň pro tuto firmu. Značky LVMH jsou natolik populární, že je lidé neustále kupují i za vyšší ceny. Firma tedy má velmi silnou pricing power.

Naopak menší a dá se říct i méně luxusní firmy jako Burberry či Hugo Boss zveřejnily zprávy, kde varují před snížením zisků a marží kvůli slabší spotřebitelské poptávce.

LVMH vypadá stále silně. Provozní marže ve druhém čtvrtletí 2024 poklesla meziročně zhruba jen o procento na 25,6 %.

Zdroj: stockpine.com
Vývoj provozní marže během let je vyznačena šedou barvou
Vývoj provozní marže během let je vyznačena šedou barvou

Jak nakoupit akcie LVMH se slevou?

Arnault ovšem nekupuje akcie LVMH, ale akcie Christian Dior. Společnost vlastní přibližně 41 % akcií LVMH a asi 56 % hlasovacích práv, což jí poskytuje kontrolu nad touto největší světovou společností v oblasti luxusního zboží.

Christian Dior je primárně holdingová společnost, jejímž hlavním aktivem jsou akcie LVMH. Kromě toho však také spravuje a řídí samotnou značku Dior, která je jednou z předních značek v oblasti módy a luxusu, patřící pod širší portfolio LVMH.

A proč vlastně Arnault nakupuje akcie Christian Dior? Jejich ocenění z hlediska tradičních oceňovacích měřítek (P/E ratio) je o zhruba 20 % nižší než ocenění akcií LVMH, které tvoří výraznou většinu majetku tohoto podniku.

Důvodem pro tento rozdíl je, že kdyby společnost Dior akcie prodala, musí zaplatit daně.

Počítáme-li s tím, že firma bude akcie držet navždy, nebude muset tyto daně platit nikdy. To je pravděpodobně i důvod, proč Arnault akcie LVMH nakupuje právě tímto způsobem.

Porovnání vývoje ceny akcií LVMH – Moët Hennessy Louis Vuitton a Christian Dior

Aktuální cena
Změna
LVMH - Moët Hennessy Louis Vuitton / MC
Načítání
Načítání
Načítání
Christian Dior / CDI
Načítání
Načítání
Načítání

Ocenění LVMH

LVMH má aktuálně P/E poměr zhruba 22 bodů a Dior 17 bodů, což není úplně levné ani drahé. Je to podobné jako u společností Moncler (21 bodů) a Prada (19 bodů), ale LVMH je diverzifikovaný mezi více značek, má skvělé vedení a sílu zvyšovat ceny.

Vzhledem k těmto konkurenčním výhodám si firma pravděpodobně zaslouží určité prémium a nevypadá až tak draze. Aktuální nejistota plynoucí z čínského trhu spíše přinesla těmto akciím atraktivní ocenění pro dlouhodobé investory.

Společnost aktuálně čelí několika nejistotám a negativům, ale jedná se spíše o věci krátkodobějšího charakteru.

Určitě mohou v následujících čtvrtletích způsobit další volatilitu a pokles akcií, nicméně dlouhodobější vývoj by tolik ovlivnit neměly.

Síla značek, schopné vedení a skvělá strategie by tyto krátkodobé výkyvy měly dlouhodobým investorům plně vynahradit a tito investoři by spíše měli brát propady jako příležitost.

Zakladatel a vedení firmy kupují akcie, i oni v nich tedy vidí hodnotu. Proč se však pro nákup akcií neinspirovat Arnaultem a nekupovat je prostřednictvím akcií Christian Dior?

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Analytik na volné noze a investor. Vždycky se zajímal o široké spektrum oborů. Baví ho získávat nové znalosti, snaží se pochopit a analyzovat fungování světa kolem něj, což ho zavedlo na střední škole až do světa investování.

Věnuje se analyzovaní společností z různých odvětví z celého světa, které mají zajímavý příběh a jsou často opomíjeny.

Rád čte různé knihy a články o investování, geopolitice či historii a snaží se v nich najít inspiraci pro svoje investiční teze. Největším vzorem mu je Peter Lynch, se kterým sdílí myšlenku, že nejdůležitější pro investovaní nejsou geniální znalosti matematiky, nýbrž selský rozum, logika, psychika a trpělivost.

Kromě studia ekonomie a financí se ještě stará o akciové portfolio v menší rodinné firmě.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.