FinexAkcieNvidia téměř zdvojnásobila tržby a vykázala rekordní zisk. Akcie ale padají
Nvidia téměř zdvojnásobila tržby a vykázala rekordní zisk. Akcie ale padají
Nvidia oznámila rekordní výsledky s téměř dvojnásobným růstem tržeb, díky pokračujícímu boomu umělé inteligence. Její čipy nové generace už míří k největším světovým hráčům.
Nvidia vykázala za třetí čtvrtletí fiskálního roku 2025 opět zisk, který překonal očekávání v oblasti tržeb a zisku, a zároveň poskytla lepší než očekávanou prognózu pro aktuální čtvrtletí.
Výsledky ukazují, že Nvidia pokračuje v rychlém růstu, zatímco poptávka po jejích výkonných čipech optimalizovaných pro umělou inteligenci zůstává vysoká.
Přestože však tento gigant vykázal zisk na akcii ve výši 81 centů (oproti očekávaným 75 centům) a tržby 35,08 miliardy USD (oproti očekávaným 33,16 miliardy USD), akcie v poobchodní fázi mírně klesly.
Nvidia dále uvedla, že v probíhajícím čtvrtletí očekává tržby ve výši přibližně 37,5 miliardy USD (oproti očekávání analytiků ve výši 37,08 miliardy USD).
Předpověď pro čtvrté čtvrtletí znamená meziroční růst tržeb o zhruba 70 % oproti předchozímu roku, což je výrazné zpomalení oproti 265% meziročnímu růstu ve stejném období předchozího roku.
Tržby společnosti nadále prudce rostou a ve čtvrtletí, které skončilo 27. října, se meziročně zvýšily o 94 %. Jedná se však stále o postupné zpomalení oproti předchozím třem čtvrtletím, kdy tržby meziročně vzrostly o 122 %, 262 % a 265 %.
Nvidia byla hlavním příjemcem probíhajícího boomu umělé inteligence. Cena jejích akcií se v roce 2024 téměř ztrojnásobila, což z ní činí nejhodnotnější veřejně obchodovanou společnost.
K tomu nejvýrazněji přispělo podnikání Nvidie v oblasti datových center, které zaznamenává tržby z procesorů pro umělou inteligenci a tvoří naprostou většinu příjmů společnosti.
V divizi datových center vykázala Nvidia tržby ve výši 30,8 miliardy dolarů, což je o 112 % více než před rokem, zatímco analytici očekávali tržby ve výši 28,82 miliardy dolarů.
Info
Ne všechny tržby z datových center tvoří čipy. Přibližně 3,1 miliardy dolarů z toho připadá na prodej síťových součástek, uvedla společnost.
Čistý zisk během čtvrtletí vzrostl na 19,3 miliardy dolarů oproti 9,24 miliardy dolarů v předchozím období. Hrubá marže Nvidie vzrostla na 73,5 %, což je mírně nad odhady analytiků, a společnost uvedla, že k nárůstu došlo proto, že prodává více čipů pro datová centra.
Jak to vypadá s dodávkami čipu Blackwell?
Mnoho zákazníků Nvidie, jako například Microsoft, Oracle a OpenAI, začalo dostávat čip společnosti nové generace pro umělou inteligenci s názvem Blackwell.
Finanční ředitelka Nvidie, Colette Kressová, v telefonátu s analytiky uvedla, že zákazníkům bylo dodáno 13 000 kusů tohoto čipu. Generální ředitel, Jensen Huang, pak uvedl, že Blackwell je v “plné výrobě”.
“Každý zákazník se předhání, aby byl první na trhu. Blackwell je nyní v rukou všech našich hlavních partnerů a ti pracují na zprovoznění svých datových center,” uvedla Kressová.
Dodávky čipů Blackwell se v příštím roce zvýší, řekla Kressová a zopakovala, že je společnost na cestě k několika miliardám dolarů příjmů z prodeje čipů Blackwell ve čtvrtém čtvrtletí.
Nvidia rovněž uvedla, že prodeje její současné generace čipů pro umělou inteligenci, H200, ve čtvrtletí výrazně vzrostly.
Uvažujete o investování do akcií Nvidia? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.