Zdá se, že pro sportovní oblečení nastává zlatý věk. Proč se tedy Nike potýká s takovými problémy?
Investoři do akcií Nike nejsou zvyklí sledovat, jak akcie dostávají takový nářez. Akcie se letos propadly o téměř 10 % – a není těžké pochopit proč. Pomalu rostoucí čínská ekonomika znamená pomalejší prodeje a vysoké životní náklady zatěžují spotřebitele i jinde.
Dlouhý inovační cyklus společnosti vedl k problémům se zásobami a vytvořil prostor pro konkurenty, jako jsou Deckers Outdoor a On Holding, kteří letos vylétli zhruba o 50 %.
Je to hodně špatných zpráv, ale velká část z nich je již započítána do akcií, které se obchodují s 25% diskontem vůči svému historickému průměru.
Navíc se zdá, že Nike chystá nové boty, které by mohly zákazníky opět nadchnout, zatímco letní olympijské hry, které začnou koncem července, by měly být pro akcie dalším katalyzátorem. Když to sečteme, těžké časy pro Nike by měly skončit.
Ačkoli Nike dostal určitou ránu za dresy, které navrhl pro některé atletky, letní hry jsou pro jeho akcie stále pravděpodobným katalyzátorem. Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje především na sport, je to čas, kdy mohou zazářit některé její hvězdné sportovkyně a sportovci.
Nike také vybavuje americký tým breakdance novou, speciálně navrženou obuví v době, kdy tento sport debutuje na olympijských hrách.
Hry se časově shodují s tím, co bude pravděpodobně novou vlnou nových produktů Nike.
Společnost nezahálela – konkurenční značky posouvají hranice sportovní obuvi – ale výzkum a vývoj vyžaduje čas. Nyní je Nike pravděpodobně na prahu nové vlny tenisek, které by mohly znovu vzbudit zájem o značku.
Během květnových hovorů o výsledcích hospodaření společností Foot Locker a Dick’s Sporting Goods, kteří jsou klíčovými maloobchodními partnery Nike, vyzdvihli nedávné inovace Niku jako potenciál pro budoucí prodeje.
Letos na jaře pak společnost na inovačním summitu v Paříži upozornila na některé své nadcházející produkty, jako jsou nové iterace franšízy Nike Air.
Jen neočekávejte, že Nike bude při zveřejnění svých hospodářských výsledků vykazovat skvělá čísla
Poslední čtvrtletí společnosti byla zklamáním. Slabé pokyny způsobily, že se akcie po poslední březnové zprávě o výsledcích propadly, což bylo pouze opakování toho, co se stalo v prosinci, kdy Nike zažil nejhorší den za poslední roky poté, co zklamala prognóza tržeb.
Očekává se, že společnost vykáže ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí (končící 31. května) zisk ve výši 84 centů na akcii, což je o 66 centů více než ve stejném období před rokem, při tržbách 12,9 miliardy USD, což je o procento více než 12,8 miliardy USD.
Na těchto číslech však záleží méně než na výhledu na fiskální rok 2025. Pozitivní změna tónu by mohla akciím velmi prospět.
Samozřejmě neexistuje žádná záruka, že nejnovější produkty společnosti budou mít úspěch, zejména vzhledem k tomu, jak si noví účastníci trhu začali pěstovat loajální spotřebitelskou základnu.
Stejně tak pokračující tlak na spotřebitele znamená, že nadcházející výsledky společnosti by mohly být dalším čtvrtletím sužovaným konzervativní prognózou.
Přesto se Nike zdá být sázkou, která stojí za to. Právě teď se akcie obchodují za 24násobek forwardového zisku (forward P/E poměr). To je sice více než 21,7násobek indexu S&P 500, ale výrazně pod pětiletým průměrem akcií Nike – 31,5násobek.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.