Čínské maloobchodní řetězce Temu a Shein se snaží oslovit americké zákazníky – a proto utrácejí masivní částky za reklamu na největších technologických platformách.
Podle generálního ředitele společnosti Etsy jejich výrazný vliv sám o sobě zvyšuje ceny reklamy a vytahuje odvětví z útlumu. Z jejich snažení netěží nikdo jiný než reklamní giganti Meta a Alphabet.
- Meta uvádí, že podíl čínských inzerentů na jejích platformách se za poslední dva roky zdvojnásobil a nyní tvoří 10 % (13,69 miliardy dolarů) jejích příjmů.
- Google (dceřiná společnost Alphabetu) rovněž odhalil, že Temu patřilo v loňském roce mezi pět největších zadavatelů reklamy.
Tohle už jsme viděli
Temu, vlastněné společností Pinduoduo (mimochodem, jedna z mála čínských akcií, která je za poslední 2 roky ve výrazném zisku), a Shein expandují po celém světě, protože se čínská ekonomika stále potýká s problémy.
Pro jejich růst je zásadní vyhledávání amerických spotřebitelů, kteří rádi utrácejí.
Společnost Shein také vyhlíží potenciální IPO (první veřejná nabídka akcií – vstup na burzu) ve výši 45 miliard dolarů a snaží se vyhnout neblahému osudu jiného čínského e-shopu s levným zbožím, Wishe,
Jeho akcie jsou aktuálně k mání s 99% slevou oproti ceně, za kterou společnost vstupovala na burzu v roce 2020.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.