FinexAkcieJak proměnit 2 000 korun měsíčně v investiční portfolio o hodnotě 10 milionů?
Jak proměnit 2 000 korun měsíčně v investiční portfolio o hodnotě 10 milionů?
Nepodceňujte sílu dlouhodobého pravidelného investování. Investováním pouhých 2 000 korun měsíčně do růstových akcií můžete dosáhnout na portfolio o hodnotě 10 milionů.
Růstové akcie mají různé definice a jedna z nich může znít tak, že se jedná o tituly, u nichž se očekává, že v nadcházejícím roce překročí průměrné tempo růstu trhu.
Zařadíte-li do portfolia správné růstové akcie, mohou doslova změnit vaše portfolio. Stejně tak ale mohou být růstové akcie mnohem volatilnější než jejich vyspělejší protějšky. Je také pravda, že mnoho růstových akcií nedosahuje svého potenciálu. Proto je třeba k investování do růstových akcií přistupovat obezřetně a rozvážně.
Pravidelné investování do růstových akcií představuje účinnou strategii pro dlouhodobé hromadění majetku.
Pravidelným investováním investoři využívají výhod složeného úročení, řídí riziko prostřednictvím průměrování nákupních nákladů a podílejí se na potenciálu inovativních a expandujících společností. Tento přístup nejen diverzifikuje portfolio, ale také umožňuje flexibilitu a přizpůsobivost v reakci na dynamiku trhu.
S důrazem na fundamentální analýzu nabízejí investice do růstových akcií potenciál výrazného zhodnocení kapitálu a fungují jako pojistka proti inflaci.
Pokud byste tedy investovali 2 000 korun měsíčně do akcií zaměřených na růst, dosáhli byste díky pravidelností snížení části volatility trhu a zároveň byste zaujmuli pozice v akciích s vysokým potenciálem.
Růstová investiční strategie
Jak již bylo zmíněno, růstové akcie mohou přinést obrovské zisky, ale s investováním do růstově orientovaných firem je spojeno také větší investiční riziko.
Proto potřebujete mít pro své investice strategii a stanovená kritéria. Jako vhodný nástroj v rámci růstové investiční strategie se jeví poměr ceny a zisku vůči růstu (PEG ratio). S tím, že hledáte společnosti s poměrem PEG nižším než jedna, protože to naznačuje, že trh plně nedoceňuje očekávaný růst zisků těchto firem.
Co je PEG poměr?
PEG poměr se vypočítá vydělením poměru ceny k zisku (P/E ratio) očekávaným meziročním růstem zisku na akcii (EPS) v příštích třech až pěti letech.
Pro příklady těchto společností nemusíme chodit daleko a v tabulce níže naleznete několik společností – i velmi známé tituly jako Meta, Airbnb nebo Alibaba – s PEG ratiem nižším než 1. Toto je jen hrstka společností, které jsou podle poměru PEG podhodnocené – čím nižší číslo, tím větší podhodnocení.
Zdroj: finviz.com
Příklad akcií s nízkým poměrem PEG
Cílem každého aktivního investora by měla být snaha o dosažení nízkých dvouciferných ročních výnosů – tak aby překonal průměr trhu, což je návratnost, které lze dosáhnout prostřednictvím pasivního investování. Kdybyste však investovali do výše zmíněných akcií, či podobných, možná byste mohli dosáhnout vyšších výnosů.
Pokud byste investováním do výše zmíněných akcií dosáhli 13,5% ročního výnosu, za 30 let by se z vašich 2 000 korun měsíčně stalo 9,9 milionu korun.
Na níže uvedeném obrázku vidíte, jak se tento 13,5% výnos rok po roce zvyšuje a generuje exponenciální růst. Většina růstu přichází po 25. roku investice.
Zdroj: autor
Vývoj hodnoty pravidelné investice 2 000 korun měsíčně po dobu 30 let při zhodnocení 13,5 % ročně
Samozřejmě, že 13,5% roční výnos by byl pro průměrného retailového investora značným úspěchem. I pokud by však měl “jen” průměrný roční výnos 9 %, což je přibližně průměr trhu, mohl by očekávat, že po 30 letech bude mít přibližně 3,7 milionu korun – jen z 2 000 korun měsíčně.
Zdroj: autor
Vývoj hodnoty pravidelné investice 2 000 korun měsíčně po dobu 30 let při zhodnocení 9 % ročně
Poslouchejte podcasty Finex.cz
Každý týden přinášíme krátký podcast Burza s odstupem, kde odhalujeme tajemství toho nejlepšího a nejzajímavějšího, co se na finančních trzích děje. Získáte také exkluzivní pohled na investiční strategie a naučíte se, jak správně nakládat s osobními financemi a investicemi.
Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, a současně posílit své finanční znalosti, odebírejte a poslouchejte náš podcast.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.