FinexAnalýzyObrovský potenciál: Proč byste měli právě teď investovat do těchto 3 akcií?
Obrovský potenciál: Proč byste měli právě teď investovat do těchto 3 akcií?
Visa, Disney a PubMatic jsou tři velké investiční příležitosti, které mají potenciál přinést solidní zisky. Přečtěte si, proč tyto akcie stojí za vaši pozornost a co od nich můžete očekávat.
Visa je přední zpracovatel plateb, který těží z nelinearity hospodářských cyklů. Recese jsou obvykle krátkodobé, zatímco období růstu trvají déle, což Vise umožňuje dlouhodobě prosperovat.
Strategickou výhodou Visy je, že se zaměřuje spíše na zprostředkování plateb než na poskytování úvěrů, takže nepotřebuje rezervovat kapitál pro případné nesplácení úvěrů.
Nevýhoda Visy pro akcionáře je, že se podle ukazatelů jeví jako drahá akcie.
Pozitivní je ale to, že Visa vrací hodnotu akcionářům prostřednictvím zpětného odkupu akcií (čtvrtletně odkupuje 10 – 17 milionu akcií) a dividend.
Slibné jsou také finanční výsledky.
Výnosy za 3.čtvrtletí 2024 dosáhly 8,9 miliardy USD, což představuje meziroční nárůst o 10 %. Čistý zisk byl 4,8 miliardy USD, což znamená nárůst o 17 %.
Zisk na akcii (EPS) vzrostl o 20 % na 2,42 USD na akcii.
Hlavními faktory růstu byly 7% zvýšení objemu plateb, 14% nárůst přeshraničních transakcí a 10% nárůst zpracovaných transakcí, což ukazuje na stabilní růst napříč hlavními segmenty společnosti.
Rizika a konkurence
Globální síť Visa, která zpracovává více než 65 000 transakcí za sekundu, je silnou konkurenční výhodou společnosti. Konkurenti jako Mastercard si však vedou dobře a vykazují o něco vyšší míru růstu příjmů.
Rizikem je také konkurence ze strany nových digitálních platebních řešení, zejména kryptoměn a fintech inovací.
Firmy jako PayPal a Fiserv, ale také noví hráči jako Block (Square) a Global Payments ukrajují z koláče na trhu platebních řešení.
Růst tržeb Visy však zatím výrazné zpomalení z důvodu konkurence nenaznačuje.
Příležitostí pro Visu také je, že je mnoho rozvíjejících se trhů stále nedostatečně bankovně pokryto, což Vise nabízí významnou příležitost k trvalému růstu v tomto desetiletí.
Pandemie COVID-19 společnost Disney vážně zasáhla, došlo k uzavření zábavních parků a omezení produkce studií. Znovuotevření ekonomiky a zvýšená aktivita studií však Disney umožnily silné zotavení.
Silnou stránkou Disney je její bezkonkurenční schopnost vyprávět příběhy, což lze těžko napodobit.
Investory může lákat atraktivní nacenění, protože se akcie obchodují pouze za 1,6násobek účetní hodnoty a 1,8násobek prodejů společnosti.
Walt Disney také oznámila silné finanční výsledky za třetí čtvrtletí roku 2024, s růstem tržeb na 23 miliard USD, oproti 22,3 miliardám USD v předchozím roce.
Provozní zisk vzrostl o 24,5 %, což bylo způsobeno robustním výkonem v klíčových oblastech, zejména v divizi zábavních parků a zážitků.
Volný peněžní tok za devět měsíců končících v červnu 2024 dosáhl 4,5 miliardy USD.
Investoři mají důvod být optimističtí ohledně segmentu přímého prodeje společnosti Disney (DTC), který nedávno dosáhl svého prvního provozního zisku.
Rizika a konkurence
Disneyho přímé streamovací služby, jako Disney+ a ESPN+, čelí silné konkurenci ze strany gigantů, jako jsou Netflixnebo Warner Bros.
Kromě toho tradiční televizní sítě společnosti čelí klesající sledovanosti a příjmům z reklamy. Ani platforma ESPN nevykazuje očekávané výsledky.
PubMatic, adtech společnost s malou tržní kapitalizací, nabízí slibnou investiční příležitost v sektoru digitální reklamy.
Klíčovým faktorem úspěchu společnosti je její cloudová reklamní platforma. PubMatic se zaměřuje na rychle rostoucí reklamní segmenty, včetně mobilní reklamy, videa a připojené televize (CTV).
Očekává se, že tyto oblasti budou trvale růst, přičemž CTV bude v čele.
Díky budování své infrastruktury PubMatic dosahuje vyšších provozních marží, protože škáluje příjmy. Tím se PubMatic odlišuje od konkurentů, kteří se spoléhají na poskytovatele třetích stran.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.