Nová česká banka Partners Banka zahájila ve středu 6. března ostrý provoz a spustila nabídku svých online bankovních služeb. Původní finanční skupina Partners, která získala loni v létě bankovní licenci, se rozhodla spojit moderní technologie s individuálním finančním poradenstvím. Proto je nyní přívlastkem banky “První poradenská banka”.
Oficiální zahájení činnosti banky 6. března opatrně odkrývá, jaké heslo banka razí. O tom svědčí i bankovní kód 6363, symbolizující slogan “še-tři še-tři”, a číslo zákaznické linky 800 63 63 63.
Účet si u Partners banky zatím mohou založit pouze stávající klienti finanční skupiny, a to přímo se svým poradcem. Pokud ještě nejste klientem banky, bude nutné vyhledat poradce a nechat si se založením účtu pomoci. Od 1. dubna pak již bude možné účet sjednat prostřednictvím mobilní aplikace.
Čtvrtá největší pobočková síť v ČR
Získáním bankovní licence v létě loňského roku se Partners Bank rychle stala čtvrtou největší pobočkovou sítí v České republice. Již teď se může pochlubit více než 175 pobočkami. Počtem poboček zaostává pouze za Českou spořitelnou, ČSOB a Komerční bankou.
Za zmínku stojí, že většina stávajících poboček skupiny Partners byla transformována na pobočky Partners Banky, s výjimkou dvaceti míst sdílených s UniCredit Bank. Kromě toho skupina buduje 25 nových poboček, a to především na místech uvolněných jinými bankami.
Co přináší Partners Banka?
Petr Borkovec, spoluzakladatel finanční skupiny Partners, zdůrazňuje, že tato instituce není pouhou mobilní bankou, ale komplexní finanční aplikací zjednodušující klientům správu všech finančních produktů na jednom místě.
Během pilotní fáze banku otestovalo přibližně 2 500 klientů včetně poradců a jejich rodinných příslušníků.
V průběhu pilotní fáze projektu banky bylo zaznamenáno 1,5 miliardy transakcí a došlo k nárůstu depozit o přibližně 200 milionů korun. Banka si pro letošní rok klade za cíl získat 100 tisíc klientů, z toho alespoň 80 tisíc by mělo být dospělých. Pro příští rok si stanovila ambici dosáhnout dvojnásobného počtu klientů.
Nabídka účtů od Partners Banky
Banka nabízí tři balíčky služeb přizpůsobené různým životním etapám: pro jednotlivce, pro páry a pro rodiny.
Balíček “Pro jednoho” poskytuje bezplatné vedení účtu a další služby, přičemž si klienti mohou zvolit číslo účtu nebo si přenést stávající bankovní účet z jiné banky. Klienti mohou také využívat bezplatné výběry z bankomatů v České republice i ve světě, bezplatné odchozí platby a okamžité tuzemské platby.
Zdarma jsou také SEPA platby v eurech po celé Evropě. Ostatní zahraniční platby budou zpoplatněny částkou 200 Kč, přičemž tato funkce bude dostupná od května.
Součástí účtu je také neomezený počet virtuálních karet, přičemž každý klient má na požádání nárok na jednu fyzickou kartu zdarma. Další karty jsou k dispozici za poplatek.
Generální ředitel Marek Ditz doplňuje: “Celkem máme pět poplatků – za dva balíčky, za zahraniční platbu, za vydání další plastové karty a za papírové výpisy.”
Spořicí účet s úrokem 6,03 % p.a.
Banka nabízí k účtu zdarma také spořicí účet s úrokovou sazbou 6,03 % p.a., která byla původně plánována na 6,363 % p.a., ale vzhledem k situaci na trhu byla upravena. Tato sazba je k dispozici bez podmínek po dobu prvních čtyř měsíců, poté je nutné aktivní používání karty Partners Banky.
Další z balíčků, tedy balíček “Pro dva” nabízí společný účet pro páry, který poskytuje stejná práva a přístup oběma partnerům. Oba mají přehled a mohou spolu sdílet spoření, investice, úvěry či pojištění, přičemž každý má svou platební kartu, a také svůj osobní účet. Tento balíček vyjde na 49 Kč měsíčně.
Balíček “Pro rodinu” dále rozšiřuje stejné služby o účty pro děti s měsíčním poplatkem 99 Kč. Mobilní aplikace banky obsahuje speciální verzi pro děti a dospívající, která jim pomáhá osvojit si základní finanční návyky a umožňuje rodičům dohlížet na transakce a nastavovat limity.
Co Partners Banka dále nabídne?
Mezi inovativní funkce všech balíčků patří možnost pozastavení trvalých příkazů a služba “Drag and drop” pro snadné převody peněz v rámci aplikace. Co se týká tradičních vkladů hotovosti, ty zatím nejsou možné, protože banka nemá pokladny ani vkladové bankomaty.
Klienti mohou ke vkladu využívat poštovní peněžní poukázky typu A, přičemž banka jim uhradí náklady na poštovné.
Hlavní význam má pro Partners Banku mobilní aplikace, která poskytuje bezpečné prostředí pro správu osobních financí bez tradičního internetového bankovnictví. Banka věří, že tím snižuje riziko phishingu.
Klienti se mohou přihlašovat pomocí biometrického ověření nebo PIN kódu platného pro jednu konkrétní instalaci aplikace.
Plány do budoucna
V letošním roce chce Partners Banka získat 80 tisíc dospělých klientů (100 tisíc klientů celkem) a 10 miliard Kč na vkladech. V létě plánuje spustit pilotní projekt nezajištěných půjček a na podzim hypoték.
Dlouhodobým cílem je dosáhnout do roku 2030 jednoho milionu klientů a celkových aktiv přes 100 miliard Kč. Od května umožní mobilní aplikace propojení běžných účtů z jiných bank a již v dubnu představí službu pro výběr finančního poradce.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.