Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Česká spořitelna opět mění podmínky na spořicím účtu! Ty předchozí byly matoucí

Česká spořitelna plánuje změnit podmínky úročení na spoření. Úrok stáhne na nulu a nabídne marketingovou akci. Cílem je přehlednější způsob úročení, ale také snazší provádění změn.

Publikováno
Česká spořitelna opět mění podmínky na spořicím účtu! Ty předchozí byly matoucí
Zdroj: Depositphotos.com

Česká spořitelna opět oznámila změny úročení na svém spořicím účtu, které vstoupí v platnost od června.

Současný úrokový systém, skládající se ze základní sazby, individuální sazby a bonusové sazby vyhlašované v marketingové kampani, bude zjednodušen. Cílem je klientům zvýšit přehlednost.

Klienti, kteří investují, získají maximální úrok

Celková úroková sazba spořicího účtu u České spořitelny může aktuálně dosáhnout až 5 % p.a. Tuto sazbu získají majitelé účtu Plus, kteří využívají internetové bankovnictví George a investují u banky alespoň 2 000 Kč měsíčně.

Ti, kdo investují od 300 až do 1 999 Kč měsíčně, mohou získat úrok 4,25 % p.a. Na účtu bez jakékoli investiční aktivity se pak připisuje 4,05 % p.a.

Zmíněná individuální bonusová sazba, která se pohybuje od 0,1 % do 1,8 %, je závislá především na “finančním zdraví” klienta, které je ovlivněno využíváním služeb internetového bankovnictví.

Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny, zdůraznil, že cílem připravovaných změn je, aby struktura úročení účtů byla pro klienty srozumitelnější. Měli by být dobře informováni o aktuálních sazbách a podmínkách, které jsou nutné pro získání případných úrokových bonusů nad rámec standardních sazeb.

Od června bude základní sazba nulová

Základní sazba na spoření České spořitelny bude od června nulová, přičemž úrokové zhodnocení lze získat prostřednictvím vyhlašované sazby v rámci marketingové kampaně.

Nově tak budou klienti moci získat úrokový bonus při splnění konkrétních podmínek souvisejících s využíváním George, pravidelným investováním nebo funkcí “Platím a spořím”, která zaokrouhluje platby kartou.

Přesné úrokové sazby banka zveřejní v květnu na základě vývoje na trhu.

Marketingové akce bankám usnadňují změny

Snížením úrokových sazeb na nulu a využitím marketingové akce pro úročení si Česká spořitelna ledacos usnadní.

Banky mají totiž povinnost informovat klienty nejméně dva měsíce předem, pokud hodlají snížit úrokové sazby u účtů, které fungují jako běžné platební účty. Z tohoto pravidla však existují výjimky, zejména pokud jde o marketingové akce.

Pokud tedy banka stanoví nízkou základní úrokovou sazbu nebo ji dokonce sníží na nulu, čelí méně komplikacím při častých změnách, protože taková základna podléhá regulacím.

Jakékoli zhodnocení poskytované klientům navíc je považováno za součást “marketingové akce”, nikoli za úrok, což bance umožňuje tyto bonusy poměrně snadno měnit nebo rušit ze dne na den v souladu s podmínkami kampaně.

Sazby upravují i další banky

Kromě České spořitelny upravují své úrokové sazby i další banky. Například ČSOB mění svůj systém úročení s platností od 6. dubna, i když maximální sazba 5 % p.a. zůstává prozatím nezměněna.

Stejně tak základní nulový úrok používá třeba Air Bank nebo Raiffeisenbank (0,1 % p.a.), přičemž obě banky nabízejí celý zůstatek nad nulu jako marketingovou akci. Hned několik bank plánuje v nejbližší době své úroky snížit (nebo je již snižují). Konkrétně se jedná o Komerční banku, Creditas, Air Bank a Raiffeisenbank.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
0
1

Autor

Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.

Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.

“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎