Přestože akcie nejsou každým rokem tím nejvýnosnějším aktivem, pokud se podíváme na jejich dlouhodobou výkonnost, překonávají nemovitosti, dluhopisy, zlato i další cenné papíry. Dlouhodobé investování do stabilně rostoucích podniků s konkurenční výhodou tak je skvělou cestou k finanční svobodě.
Hodláte-li prostřednictvím investování dosáhnout finanční svobody, následujících pět vynikajících akcií by vám mělo pomoci přiblížit se k vašemu cíli.
1. Amazon
Nenechte se odradit vysokou tržní kapitalizací. Skvělé společnosti mají obvykle velkou valuaci právě, protože dosahují vyšší výkonnosti než jejich konkurence. I přes svou velikost tak může Amazon v příštích několika letech klidně zdvojnásobit svou hodnotu.
Většina lidí pravděpodobně ví o dominantním postavení společnosti v oblasti e-commerce. Amazon nyní ovládá 40,4 % veškerého online prodeje ve Spojených státech, největší ekonomice světa. V současné době se přitom už více než 200 milionů lidí zaregistrovalo k členství Prime, což jen upevňuje loajalitu těchto nakupujících k ekosystému produktů a služeb Amazonu a přináší pravidelné a předvídatelné cash-flow.
Neméně důležitá je cloudová platforma společnosti, Amazon Web Services (AWS). V loňském roce, kdy americká ekonomika procházela nejhorší hospodářskou krizí za poslední desetiletí, vzrostly tržby AWS o 30 % a nyní dosahují ročního obratu 54 miliard dolarů. Vzhledem k tomu, že marže z AWS jsou podstatně vyšší než u ostatních provozních segmentů společnosti, bude AWS pro společnost klíčem k explozivnímu růstu peněžních toků v následujících letech a pokračujícímu růstu ceny akcií Amazon.
Další akcií, která vám může pomoci časem dosáhnout finanční svobody, je technologická realitní společnost Redfin. Akcie Redfin těží z historicky nízkých úrokových sazeb a tyto sazby nezůstanou blízko rekordně nízkých hodnot navždy. Kombinace úspor nákladů zákazníků a inovací je však tím, co z této společnosti udělá významného hráče na realitním trhu během dalších desetiletí.
Jeden z největších rozdílů mezi společností Redfin a tradičními realitními společnostmi lze nalézt v poplatcích za inzerci. Tradiční americké realitní kanceláře si při zastupování klienta účtují přibližně 3 % z prodejní ceny nemovitosti, zatímco Redfin si účtuje mezi 1 a 1,5 %. Poplatek závisí na tom, kolik aktivit při koupi a prodeji kupující nebo prodávající se společností Redfin uskutečnil. Rozdíl v poplatcích za inzerci se nemusí zdát jako velký, ale v době, kdy ceny domů v důsledku nízkých hypotečních sazeb prudce rostou, je úspora nákladů, kterou může Redfin poskytnout kupujícím a prodávajícím, ohromující.
Není divu, že podíl společnosti Redfin na prodeji domů v USA se téměř ztrojnásobil z 0,44 % v roce 2015 na 1,14 % ve Q1 2021.
Redfin zároveň klienty oslovuje dalšími revolučními službami, které nejsou u tradičních realitních kanceláří obvyklé. Například služba RedfinNow nabízen8 ve vybraných městech spočívá v tom, že společnost vykupuje domy okamžitě za hotovost bez potíží spojených s předváděcími akcemi a smlouváním o ceně. Služba Redfin Concierge pak pomáhá majitelům domů s prezentací a vylepšeními, které jim pomohou získat za prodávanou nemovitost tu nejlepší cenu.
Pravděpodobně největším růstovým trendem v oblasti zdraví v příštím desetiletí bude telemedicína. Proto společnost Teladoc Health, která je lídrem v této oblasti, nabízí do příštích let velmi zajímavý potenciál.
Podobně jako u společností Redfin a Amazon vytvořila pandemie téměř ideální podmínky pro růst akcií Teladoc Health. Vzhledem k tomu, že vysoce rizikoví a potenciálně nakažliví lidé zůstávali doma, lékaři využívali virtuální návštěvy k vyšetřování svých pacientů. V roce 2020 tak společnost vyřídila téměř 10,6 milionů virtuálních kontrol oproti pouhým 4,14 milionů v předchozím roce.
Potenciál telemedicíny byste neměli podceňovat. Pro pacienty je mnohem pohodlnější zůstat doma a konzultovat zdravotní problémy se svým lékařem online a pro lékaře je naopak velmi snadné kontaktovat rizikové pacienty prostřednictvím moderních technologií. Není také na škodu, že lékaři účtují pojišťovnám za virtuální návštěvy nižší poplatky.
Třešničkou na dortu v případě Teladoc Health je loňská akvizice společnosti Livongo Health, která se zabývá sledováním zdravotních dat prostřednictvím chytrých zařízení. Livongo je známé tím, že využívá umělou inteligenci k zasílání rad a podnětů chronicky nemocným předplatitelům svých služeb, aby jim pomohlo vést zdravější život. Když ho Teladoc koupil, byla to zisková společnost a počet předplatitelů služby prudce rostl.
Dalším významným podnikem, který vám může pomoci dosáhnout finanční svobody, je zpracovatel plateb Mastercard. Stejně jako v případě Amazonu platí, že vysoká tržní kapitalizace Mastercard není na škodu.
Jednou z věcí, které dělají Mastercard tak skvělou společností, je to, že je cyklická. To znamená, že se jí daří, když americká a globální ekonomika expanduje a má problémy, když se potýká s recesí nebo ekonomickým poklesem. Tajemství úspěchu Mastercard spočívá v tom, že recese obvykle trvá maximálně několik čtvrtletí, zatímco období expanze trvají mnoho let.
Mastercard navíc neposkytuje úvěry – ačkoliv se tak vzdala příjmů z poskytování půjček v období expanze, toto rozhodnutí také znamená, že společnost není v období recese zasažena vysokým objemem nesplácených úvěrů. Je tak schopná se zotavit z poklesů mnohem rychleji než jiné finanční akcie, protože nemusí odkládat kapitál stranou na pokrytí případných ztrát.
A co je hlavním budoucím katalyzátorem růstu akcií Mastercard? Velká část světa stále provádí většinu plateb v hotovosti. Mastercard tak má před sebou stále několik desetiletí, ve kterých může rozšiřovat svou infrastrukturu do oblastí světa s nedostatečně rozvinutým bankovním trhem.
Kromě výše uvedeného také Mastercard čtvrtletně vyplácí dividendy, za rok 2020 zatím 8. 1. a 8. 4. konkrétně po 40 centech na akcii. Dá se tak říci, že tato dividendová akcie může být zdrojem rostoucího pasivního příjmu.
Poslední atraktivní akcií, která vás může doprovázet na cestě k finanční svobodě, je gigant sociálních médií – Facebook.
Facebook v Q1 2021 vykázal 3,45 miliardy unikátních měsíčních návštěvníků svých sociálních platforem. Přibližně 2,85 miliardy lidí měsíčně navštívilo jeho stejnojmennou sociální síť, dalších 600 milionů pak Instagram a WhatsApp. Jedná se přitom o 44 % veškeré světové populace, která každý měsíc komunikuje prostřednictvím některých z aktiv v držení Facebooku. Můžete se tak divit tomu, že se inzerenti předhánějí v umisťování svých reklamních sdělení na sociální sítě této společnosti?
Za zmínku také rozhodně stojí, že z 84,2 miliardy dolarů příjmů z reklamy vygenerovaných v roce 2020 pochází téměř všechny z Facebooku a Instagramu. WhatsApp ani Facebook Messenger zatím nebyly řádně zpeněžené. Pokud Facebook roste o více než 20 % ročně, aniž by jel na plné obrátky, představte si, čeho bude schopný, až budou tato aktiva zpeněžena.
Facebook má přitom i dostatek příležitostí mimo oblast reklamy. Prodeje jeho brýlí pro virtuální realitu Oculus prudce rostou a společnost by mohla v budoucnu generovat významný růst také z digitálních plateb.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.