Další obchodní kvartál je u konce a americké akciové společnosti světu prezentují své obchodní výsledky a seznamují investory s očekávanými hospodářskými výhledy pro poslední kvartál letošního roku. Především výsledky Q3 velkých technologických firem jsou netrpělivě očekávány mnohými investory, proto se na ně v tomto článku podíváme.
Čeká nás prezentace hospodářských výsledků technologických gigantů a také se zaměříme na technickou analýzu akciových grafů, která je velmi zajímavá.
Letošní rok je vskutku náročný a to jak pro manažery, zaměstnance, ale i investory, kteří se snaží vydělávat si na své živobytí v současných nepříznivých tržních podmínkách, které balancují na hraně recese. Především akciový trh je zpříma konfrontován dopady silného dolaru. Inflace a válečné hrozby pak jen stěžují současné investování. I přes tato trable technologičtí giganti navyšují prodeje svých produktů, ovšem ziskovost je na bodě mrazu.
Nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše, pojďme se podívat již konkrétně na výsledky třetího hospodářského kvartálu u největších technologických společností na světě.
1) Microsoft
Společnost Microsoft eviduje meziroční růst tržeb o 11 % ovšem čistý příjem společnosti klesl o 14 %. Největší zisky Microsoft eviduje v rámci divize Microsoft Cloud, kde meziroční tržby vzrostly o 24 % na 25,7 miliardy USD. Prodeje softwarových produktů jako jsou Office 365 vzrostly o 9 %, zatímco tržby z prodeje osobních počítačů a sad Xbox klesly. Microsoft vynaložil 9,7 miliardy dolarů na zpětný odkup svých akcií.
Akcie Microsoft ještě před kvartálními výsledky testovaly výraznou supportní hladinu, která při výprodeji již nemusí jako podpora zafungovat. Ani konfluence v podobě nejsilnějšího volume od roku 2020, ani 61,8 % Fibonacciho retracementu nevedly k výrazné nákupní aktivitě. Pokud bude tento support proražen, mohou akcie Microsoft klesnout až na hodnotu 180 USD, kde se nachází další supportní zóna.
2) Alphabet (Google)
Společnost Alphabet v uplynulém Q3 zaznamenala nejslabší období růstu od roku 2013. Zároveň společnost nenaplnila již tak nízká očekávání analytiků. Tržby Alphabet činily 69,09 miliard USD, přičemž bylo očekáváno 70,58 miliard USD. Společnosti klesly především příjmy z reklamy a to o 2 %. Naopak očekávání analytiků předčily tržby z Google Cloud, které odhady překonaly o 200 milionů USD.
Alphabet vykázala zpomalení růstu na 6 %, což je výrazný pokles oproti loňskému růstu 41 %.
Akcie Alphabet jsou na tom, co do cenového vývoje, velmi podobně jako akcie Microsoft. Testem supportní zóny se otevřely dveře pro případný další pokles jejich hodnoty, přičemž další následný support se nachází na ceně 85 USD. Pokud akcie klesnou až na tuto hodnotu, budou se obchodovat za ceny z poloviny roku 2020 na nejsilnějším, téměř tříletém volume.
3) Apple
Společnost Apple analytiky zaskočila především rostoucími tržbami o 8 %, což je důsledkem navýšení prodejů u jeho hlavních vlajkových lodí. Celkové tržby společnosti se prozatím ustálily na hodnotě 394,3 miliardy USD, nicméně společnost v posledním kvartálu očekává zpomalení jejich růstu.
Příjmy – meziroční nárůst o 8,1 %
Tržby iPhone – meziroční nárůst o 9,67 %
Tržby Mac – meziroční nárůst o 25,39 %
Tržby iPad – meziroční pokles o 13,06 %
Akcie Apple se pohybují ve vlnách v rámci klesajícího trendového kanálu. I zde již došlo k otestování supportní zóny s výrazným volume, což může znamenat snížení její podpůrné funkce. Trendový kanál, ve kterém se akcie obchodují se zužuje, což je signál do budoucna pro vytvoření breakoutové situace, při které trh výrazným cenovým pohybem opustí tento kanál. Jakým směrem to bude, závisí spíše na globální ekonomické situaci, protože společnost se jeví jako hospodářsky zdravá.
Závěr
Technologickým společnostem se obecně v letošním roce nedaří. Akciové poklesy v řádu desítek procent a rostoucí inflace, která u obyvatel přesouvá nákup elektroniky až na druhou kolej, nenabízejí příliš vstřícné obchodní podnebí.
I přes to výše uvedení technologičtí giganti dokáží navyšovat tržby, především díky svým dlouhodobým produktům, ovšem ziskovost je výrazně za očekáváním. Akcie společností již otestovaly nejbližší supporty, což může značit absenci bariér při případném pokračování letošního akciového poklesu.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.