Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Proč jsou nyní akcie Coca-Cola lepší investicí než kdy jindy?

Nedávné zvýšení dividendy, přínosy strategického partnerství se společností Monster a dobré finanční výsledky činí z Coca-Coly zajímavou investici.

Proč jsou nyní akcie Coca-Cola lepší investicí než kdy jindy?
Zdroj: depositphotos.com

Kdo by neznal ikonickou červenou plechovku. Každý z nás si okamžitě vybaví známou chuť šumivého nápoje amerického giganta. Moderní Coca-Cola však již není spojena pouze s nápojem, který mnozí kritizují pro vysoký obsah cukru.

Moderní Coca-Cola chce být dobrým “světoobčanem” a tak zásobuje svět pitnou vodou, sahá ke změnám ve výrobních procesech nebo dodavatelských řetězcích a strategickými akvizicemi vstupuje na nové trhy.

Kdo koupí akcie Coca-Coly stává se partnerem jedné z nejznámějších společností, která působí na trhu již více než 137 let a působí ve více než 200 zemích. Nedávné navýšení dividendy o 5,4 %, očekáváné zahájení cyklu snižování úrokových sazeb a přínosy strategického partnerství se společností Monster by mohly přitáhnout pozornost investorů.

Pojďme se na obě společnosti podívat blíže v této analýze.

Korelační graf akcií Coca-Cola a Monster

Aktuální cena
Změna
Coca-Cola Co. / KO
Načítání
Načítání
Načítání
Monster Beverage / MNST
Načítání
Načítání
Načítání

1. Coca-Cola (KO)

Základní ukazatele (stav k 23. 3. 2024):

Coca-Cola se v současné době obchoduje za 24,3 násobek zisku a 5,7 násobek tržeb. Není to sice nejvýhodnější cena, ale pro společnost s tak dominantním postavením na trhu a konzistentní výkonností je toto prémiové ocenění odůvodněné.

Coca-Cola v posledních pěti letech neustále zvyšuje své tržby složeným ročním tempem 6,5 %.

To sice není explozivní růst, ale kontinuita a stabilita je to, co u této společnosti investoři oceňují především.

Zdroj: www.investing.com
Výnosy, Coca Cola, tržby
Výnosy společnosti Coca-Cola

Přestože se může zdát, že segment nápojů je strnulým dinosaurem, Coca-Cola neusnula na vavřínech a aktivně zkoumá nové cesty růstu, včetně využití síly umělé inteligence (AI) pro cílené propagační a marketingové kampaně.

Na jaře loňského roku se společnost spojila s výrobcem ChatGPT, OpenAI, a spustila kampaň na podporu značky s názvem “Create real magic“. Do konce léta představila několik limitovaných příchutí Coca-Coly a Spritu, přičemž se spoléhala na to, že AI navrhne zajímavé kombinace chutí.

Tyto krátkodobé snahy sice nezměnily pravidla hry, ale ukázaly ochotu společnosti Coca-Cola využít prudce rostoucí trendy na trhu.

Coca-Cola se také vrhá do nových segmentů prostřednictvím akvizic nebo partnerství.

Coca-Cola těží z rychle rostoucího trhu s energetickými nápoji prostřednictvím strategického partnerství se společností Monster Beverage.

Jedná se o lukrativní partnerství, které začalo již kolem roku 2014, v jehož rámci se Coca-Cola stala preferovaným distribučním kanálem pro nápoje společnosti Monster. Kromě toho, Coca-Cola vlastní 19,6 % akcií Monster.

Silnou stránkou společnosti je také její cash flow.

Coca-Cola za poslední čtyři čtvrtletí vytvořila robustní volný peněžní tok ve výši 9,75 miliardy USD.

Toto cash flow pak firma rozděluje mezi akcionáře. Jen za poslední rok společnost odkoupila vlastní akcie v hodnotě 1,7 miliardy dolarů a vyplatila na dividendách neuvěřitelných 8 miliard dolarů.

Tato kombinace je vhodná pro příjmové investory, kteří touží po pravidelných dividendách, které při aktuálním ocenění dosahují 3,15 %, a stabilitě firmy i v turbulentních dobách.

Technická analýza

Zdroj: www.tradingview.com
Coca Cola
Akcie Coca Cola na týdenním grafu

Akcie se poslední dva roky pohybovala v pásmu mezi 51 – 63 USD. Aktuální cena Coca-Coly 60,5 USD ukazuje nacenění v horním pásmu blízko rezistence, které mnoho krátkodobých spekulantů od vstupu do spekulace na růst ceny pravděpodobně odradí a budou proto čekat na slevu.

Takovou příležitostí by byla právě hodnota kolem 51 USD, kde je první významný supportAnalytici dávají Coca-Cole cílovou cenu 65,97 v horizontu 12 měsíců.

2. Monster (MNST)

Základní ukazatele (stav k 23. 3. 2024):

Společnost Monster je lídrem v kategorii energetických nápojů v USA, přičemž tato kategorie rychle roste. Podle společnosti Statista vyskočily tržby z energetických nápojů v Americe v roce 2022 o 13,7 % a v roce 2023 o 12,9 %.

V důsledku toho není překvapivé, že rychle rostou i tržby Monsteru. Například ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku její tržby vyskočily o 14,4 % oproti stejnému období předchozího roku. Celkově tržby za rok 2023 stouply o 13,1 %.

Zředěný zisk na akcii stoupl o 22,3 % na 0,35 USD. Z tohoto pohledu není překvapivé prémiové ocenění akcie ve výši 37,9 násobku zisků.

Zdroj: www.investing.com
Energetické nápoje, Monstewr
Výnosy společnosti Monster

Monster také rychle expanduje v zahraničí – mezinárodní tržby činí 38,6 % z celkových tržeb.

Velký potenciál firma vidí na trzích v Číně a v Indii.

Negativní zprávou je však pokles tržního podílu v USA, Kanadě a Mexiku. I přesto jsou podle Goldman Sachs výhledy firmy do budoucnosti velice optimistické. 

Technická analýza

Zdroj: www.tradingview.com
Monster
Akcie Monster na týdenním grafu

Cena akcie Monster se dostala k silné rezistenci, která je na hodnotě 60,43 USD. Situace je tedy podobná jako u Coca-Coly. Kdo bude chtít spekulovat na další růst, pravděpodobně počká na pokles ceny k silnému supportu, který je na hodnotě 49,75 USD. Analytici přisuzují akcii hodnotu 63,9 USD v horizontu 12 měsíců.

Uvažujete o investování do akcií Coca-Cola nebo Monster? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních akcií a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
4
1

Autor

Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.

V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.

Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.