FinexAkcieNvidia a dalších 24 akcií, které nabízejí lepší hodnotu než index S&P 500!
Nvidia a dalších 24 akcií, které nabízejí lepší hodnotu než index S&P 500!
Zdá se, že 25 nejvýkonnějších akcií v indexu S&P 500 nabízí lepší hodnotu než před rokem, a Nvidia je jednou z nich. Odhady zisků těchto společností totiž rostly rychleji než ceny jejich akcií.
Možná je tedy vhodná chvíle proniknout hlouběji do této běžně používané oceňovací metriky a upozornit na akcie, které kombinují momentum s klesajícím poměrem P/E – světe div se, jednou z takových akcií je i Nvidia.
Ukazatel forwardového P/E akcie je její cena vydělená konsensuálním odhadem zisku na akcii (EPS), který pro danou společnost v příštích 12 měsících odhadují analytici makléřských firem.
Může být velmi užitečné zjistit, jak se cena akcie pohybuje ve vztahu k průběžným odhadům zisku.
Začněme indexem S&P 500
Tento index vzrostl za poslední rok bez započtení dividend o přibližně 30 %. Jeho klouzavý 12měsíční vážený konsenzuální odhad zisku na akcii mezi analytiky se však oproti předchozímu roku zvýšil pouze o 10 %.
Výhledový ukazatel P/E indexu se tak zvýšil na 20,7 bodu ze 17,6 před rokem. To je jeden z důvodů, proč někteří investoři považují americký akciový trh za relativně drahý.
Srovnejte současnou hodnotu forwardového poměru P/E indexu s pětiletým průměrem 19,4, desetiletým průměrem 18 a patnáctiletým průměrem 16,3 a tušíte, proč.
Z 11 sektorů indexu S&P 500 pouze v jednom sektoru rostl konsenzuální dvanáctiměsíční odhad zisku na akcii za poslední rok rychleji než vážená cena akcií. Níže v tabulce vidíte jednotlivé sektory a dole je uveden celý index:
Sektor / Index
Forward P/E
Forward P/E před rokem
Změna v cenách akcií
Odhadovaná změna EPS
Komunikační služby
18.4
15.1
59%
30%
Spotřební zboží
26.4
25.1
34%
27%
Zboží dlouhodobé spotřeby
19.9
19.6
6%
5%
Energie
12.2
10.1
2%
-16%
Finance
15.2
13.6
13%
2%
Zdravotní péče
19.3
17.0
15%
1%
Průmyslové podniky
20.9
19.4
20%
11%
Informační technologie
28.5
22.1
62%
25%
Materiály
20.5
17.5
7%
-9%
Nemovitosti
17.7
17.1
5%
2%
Veřejné služby
15.1
16.8
-4%
7%
S&P 500
20.7
17.6
30%
10%
Forwardový ukazatel P/E se za poslední rok zvýšil u všech sektorů s výjimkou sektoru veřejných služeb. To je také jediný sektor, jehož vážená cena akcií oproti předchozímu roku klesla. Mezitím vážený klouzavý dvanáctiměsíční odhad zisku na akcii tohoto sektoru vzrostl o 7 %.
Screening indexu S&P 500 pro ziskové společnosti, u nichž odhady zisků rostou rychleji než ceny akcií
Nejznámějším příkladem horké akcie, jejíž konsenzuální 12měsíční odhad zisku na akcii roste rychleji než cena akcie, je Nvidia. Ačkoliv si akcie připsaly za poslední rok přes 250 %, její klouzavý konsensuální 12měsíční odhad zisku na akcii vzrostl oproti předchozímu roku o 461 %.
To způsobilo, že forwardové P/E Nvidie během 12měsíčního období kleslo na 32,4 z 50,1.
Ukazuje se, že mezi akciemi indexu S&P 500 je 25 akcií, které za poslední rok vzrostly alespoň o 15 %, zatímco jejich klouzavý konsensuální odhad EPS vzrostl rychleji. Níže jsou seřazeny podle nárůstu cen:
Jako vždy platí, že pokud uvažujete o investici do konkrétní společnosti, měli byste si udělat vlastní průzkum, provést fundamentální analýzu a vytvořit si vlastní názor na pravděpodobnost, že daná společnost zůstane konkurenceschopná přinejmenším v příští dekádě.
Jedním ze způsobů, jak tento proces zahájit, je však akciový screening dle nějakých rozumných kritérií.
Přemýšlíte o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.