Investoři asi tak nějak tuší, že se svět nachází na pokraji nového technologického pokroku, u kterého by byla škoda nebýt. Možná se právě nyní rozehrává hra o nejlepší investiční rozhodnutí našeho života.
V tomto článku se podíváme na 3 zajímavé technologické společnosti, které v posledních letech vykazují jak růst tržeb, tak růst akcií. Všechny 3 společnosti mají vysoká očekávání ohledně akciového růstu ve druhé polovině letošního roku. Zda jsou tato očekávání také podpořena daty, se podíváme nyní.
Především růstové akcie přinášejí zajímavou možnost generování kapitálového výnosu, díky růstu jejich ceny. Růst hodnoty akcií můžeme v poslední době pozorovat především u technologických společností, jako je Nvidia nebo Apple, které bourají jak hranice akciového růstu, tak hranice tržní kapitalizace.
Technologie nejsou postaveny pouze na těchto dvou společnostech, ale i akcie jejich konkurentů mohou nabídnout zajímavé potenciály zhodnocení. Akciový růst u těchto společností ovšem není náhodný. Je totiž podpořen jednak růstem tržeb a jednak vyhlídkou na implementaci generativní umělé inteligence do vnitropodnikových procesů, což by mělo přinést společnostem úspory v řádu miliard dolarů.
Nyní se již pojďme podívat na 3 avizované společnosti, u kterých analytici z Wall Street očekávají raketový růst hodnoty jejich akcií, a které k touto růstu mají našlápnuto i z pohledu technické a fundamentální analýzy.
1) Advanced Micro Devices – AMD
Tato polovodičová společnost, působící po celém světě, vykázala meziroční nárůst tržeb 22,2 % a loňský rok zakončila na hodnotě 23,6 miliard USD. Pro letošní rok se očekávají tržby nižší a to o 500 milionů. Společnost nevyplácí dividendy a růst jejich akcií je pro letošní rok predikován na hodnotu 200 USD.
Akcie AMD mají ještě poměrně velký prostor pro svůj růst, který pouze k dosažení současných maxim činní 30,5 %. Akcie se nacházejí na rezistentní zóně vytvořené začátkem roku 2022, kde vznikla konfluence s 61,8 % Fibonacciho retracementu. Pokud dojde k výraznější prodejní aktivitě, cenový graf nabízí nejbližší support na ceně 100 USD za akcii.
2) Microsoft
Akcie společnosti Microsoft mají podle analytiků v letošním roce ještě hodně co nabídnout. 31 analytiků z Wall Street očekává růst akcií Microsoft na hodnotu 420 USD, což by vzhledem k současné konsolidaci na historických maximech znamenalo tvorbu nového ATH. Pokud by došlo k průrazu, stane se z ceny 350 USD za akcii support, díky kterému by mohly akcie Microsoft najít podporu ve svém dalším cenovém růstu.
Tato společnost vykázala meziroční růst tržeb o 7,81 % s tím, že rok 2022 byl uzavřen na hodnotě 198,27 miliard dolarů. S růstem tržeb se počítá i do budoucích let, přičemž v letošním roce by měly tržby dosáhnout hodnoty 211 miliard USD a v roce 2024 dokonce 235,5 miliardy dolarů. Microsoft vyplácí kvartální dividendu v hodnotě 0,68 USD za akcii.
3) Palo Alto Networks
Na rozdíl od výše zmíněných společností, akcie Palo Alto Networks si již cestu vzhůru na nová historická maxima prorazily. Nicméně podle analytiků z Wall Street ještě konec jejich růstu nenastal. Predikce totiž hovoří o letošní cílové ceně na hodně 307 USD. Z proraženého historického maxima se stal nejbližší support, který akcie této společnosti může podpořit v jejich cestě na predikované cenové cíle.
Společnost Palo Alto Networks vykázala meziroční růst tržeb 25,5 % a růst by měl pokračovat i v nadcházejících letech. Tržby by přitom měly růst skokově, kdy pro letošní rok predikce hovoří o 6,9 miliardách USD a v roce 2024 o 8,4 miliardách USD. V roce 2022 přitom tržby společnosti dosáhly pouze hodnoty 5,5 miliard dolarů. Palo Alto Networks nevyplácí dividendy.
Technologický segment láká mnoho investorům díky potenciálu, který může implementace AI společnostem přinést. V tomto článku jsme se blíže podívali na 3 společnosti, které mají vysoké očekávání ohledně akciového růstu, jež je podpořen také rostoucími tržbami.
Výše zmíněné společnosti mohou těžit ze současného technologického boomu, a pokud si udrží tempo růstu svých akcií i do budoucnosti, mohou se jejich akcie za pár let obchodovat na mnohem vyšších cenových úrovních.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.