Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Na českém trhu se možná již brzy objeví dvě nové banky

Na českém trhu se možná již brzy objeví dvě nové banky
Zdroj: depositphotos.com

Ještě letos by se v Česku mohla objevit nová banka od skupiny Partners. Jejich odhad je, že by licenci mohli získat na začátku prázdnin nebo na podzim, jak uvádí Petr Borkovec pro týdeník Ekonom.

Projekt získal podporu od známých českých investorů, jako jsou Dušan Šenkypl z Pale Fire Capital, Ondřej Fryc, zakladatel Mallu, a Tomáš Čupr z Rohlík.cz. Tito tři investoři poskytnou z celkových 3 miliard Kč požadovaného základního kapitálu 650 milionů korun. Tento kapitál bude sloužit k zajištění bankovních služeb a k rozšíření pobočkové sítě.

Strategie nové banky nebude spočívat pouze v lákání na vysoké úročení, jako to dělala například Air Bank. Místo toho se zaměří na klienty, kteří s nimi budou procházet celým svým finančním životem a budou mít s bankou dlouhodobý vztah.

Bankovnictví a finanční poradenství se podle Borkovce vzájemně doplňují, a proto plánují vytvořit mobilní aplikaci pro správu finančního života klientů, která bude zahrnovat jak běžné účty a platební služby, tak dlouhodobé investice a spoření.

Nová banka by měla mít čtvrtou největší pobočkovou síť v Česku, přičemž se Partners nebrání ani expanzi do zahraničí, například do Chorvatska, Rumunska či Lotyšska. V těchto zemích se nabízí zajímavé příležitosti pro akvizice malých bank. Pokud by tak skupina Partners nezískala licenci v Česku, zvažuje nákup nějaké zahraniční instituce a vstup na český trh s její licencí, což evropská pravidla umožňují.

Spořicí účty srovnání

Produkt Jméno produktu Běžný úrok Bonusový úrok (max. sazba) Běžný účet podmínkou Sjednání online Hodnocení
Logo Česká spořitelna spořicí účet Logo Česká spořitelna spořicí účet Česká spořitelna spořicí účet 0,20 % p.a. 4,30 % p.a.
Hvězdička hodnocení (zlatá) 93 %

Recenze

Logo Česká spořitelna spořicí účet pro děti Logo Česká spořitelna spořicí účet pro děti Česká spořitelna spořicí účet pro děti 3,30 % p.a. 4,30 % p.a.
Hvězdička hodnocení (zlatá) 94 %

Recenze

Logo VÚB banka spoření bez limitů Logo VÚB banka spoření bez limitů VÚB banka spoření bez limitů 4,25 % p.a. 4,25 % p.a.
Hvězdička hodnocení (zlatá) 96 %

Recenze

Logo Bonusový spořicí účet
Běžný účet podmínkou, Sjednání online
Logo Bonusový spořicí účet
Bonusový spořicí účet 0,10 % p.a. 4,20 % p.a.
Hvězdička hodnocení (zlatá) 95 %

Recenze

Promo akce
Získejte BONUS až 3 000 Kč za aktivní využívání svého účtu. Akce platí pro nové klienty a typy účtů: Chytrý, Aktivní a Exkluzivní.
Logo Výhoda+ Skvělý účet spořicí účet Logo Výhoda+ Skvělý účet spořicí účet Výhoda+ Skvělý účet spořicí účet 3,78 % p.a. 4,08 % p.a.
Hvězdička hodnocení (zlatá) 91 %

Recenze

Filtry
Řazení
Produkt
Jméno produktu
Běžný úrok
Bonusový úrok (max. sazba)
Běžný účet podmínkou
Sjednání online
Hodnocení

Partners nejsou jediní, kdo plánují nově vstoupit na český bankovní trh

Další institucí, která chce založit banku je investiční skupina RSBC, jejímž cíle je zaměření se na movitější klientelu. Tento specifický segment trhu je charakteristický vyššími finančními možnostmi klientů a vyšším potenciálem pro poskytování personalizovaných služeb. To může zahrnovat nabídku exkluzivních finančních produktů a služeb, které by nebyly dostupné pro širší veřejnost.

Uspět na českém bankovním trhu však nebude jednoduché. Český bankovní trh je velmi konkurenční, což zvyšuje tlak na banky, aby se odlišily a nabídly něco nového.

Třeba na Slovensku je konkurence mnohem menší, což umožňuje bankám snáze expandovat. Úspěch na českém trhu tak vyžaduje inovativní přístup a nabídku služeb, které budou přitažlivé pro širokou škálu klientů.

V posledních měsících se také mění chování klientů – zejména co se týče přesouvání peněz z běžných na spořicí účty. Do situace na českém bankovním trhu se také pochopitelně odráží vysoká inflace, vysoké ceny energií a válka na Ukrajině. Nově vznikající finanční instituce tak budou muset sledovat vývoj a přizpůsobit své strategie, aby si zajistily úspěšné fungování a růst v těchto náročných podmínkách.

Kromě konkurence na trhu a změn v chování klientů musí nové banky také čelit regulatorním požadavkům a právním rámcům. Skupina Partners však věří, že Česká národní banka (ČNB) nebude zbytečně prodlužovat získání licence a že nebudou čelit zbytečným překážkám.

Dokáží nové banky konkurovat již zavedeným finančním institucím?

Nové banky, které vstupují na český trh, musí být schopny se vyrovnat s již etablovanými bankami, které nabízejí širokou škálu služeb a mají rozsáhlou pobočkovou síť. Budou se také muset adaptovat na technologické inovace a digitalizaci, které mají stále větší význam v bankovním sektoru. To zahrnuje rozvoj moderních platebních řešení, snadno použitelných mobilních aplikací, ale také širokou škálu dalších služeb, jako je online účetnictví nebo virtuální asistence.

Při překonávání výzev na českém bankovním trhu bude klíčová schopnost nových hráčů nabídnout unikátní hodnoty a produkty, které zákazníky osloví a přesvědčí je o výhodách přechodu ke konkurenční instituci.

Nelze opomenout, že se tržní prostředí a přístup regulátorů neustále mění. Nové banky musí být schopny rychle reagovat na změny a přizpůsobit se. To zahrnuje monitorování legislativních změn a přístupu České národní banky, která má významný vliv na fungování bankovního sektoru.

Vstup nových hráčů, jako jsou skupina Partners a RSBC, do českého bankovního trhu však naznačuje, že i přes výzvy a konkurenci existuje prostor pro růst a inovaci, úspěch však ani jedna společnost nemá zdaleka předplacený.

Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
16
2

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.