V březnu 2021 proběhl v České republice průzkum Generali Investments CEE. Výsledek mimo jiné ukázal, že až čtvrtina Čechů zanedbává inflaci a nechává své úspory znehodnocovat. Zároveň jsme se dozvěděli, jaká je chuť Čechů investovat a jaké formy investic jsou nejžádanější.
Alarmující zprávou je skutečnost, že 23 % Čechů volí jako nejvhodnější odkládání volných finančních prostředků běžný účet nebo hotovost. Přitom dle dat z Českého statistického úřadu mohli lidé v minulém roce kvůli inflaci přijít až o 3,2 %, o tolik se snížila kupní síla peněz.
Data navíc ukázala, že Češi nemají takto nerozvážně uložené zrovna malé částky. Více než pětina Čechů má v hotovosti nebo na běžném účtu částku přes 100 000 Kč. To znamená, že ročně přijdou o tisíce korun.
Jak Češi nejčastěji ukládají volné finanční prostředky
Proč Češi neinvestují a raději nechávají peníze ležet ladem a volně znehodnocovat? Zřejmě za to může strach.
Je to přirozené, o těžce vydělané peníze nechceme přijít. Na druhou stranu tím, že je nezhodnocujeme o ně vlastně dobrovolně přicházíme, a jak jsme se bavili, již u 100 000 Kč to jsou i tisícovky ročně.
Je vhodné mít přiměřeně vysokou a vysoce likvidní finanční rezervu, ale jak by řekl Robert Kiyosaki, “zbytek peněz nechte pracovat pro vás”.
Na začátek můžete využít našeho investičního rozcestníku a s jednotlivými investicemi se můžete detailně seznámit a sami si vybrat, co je pro vás nejlepší.
Lze tedy část investovat do nemovitosti, část do dluhopisů a něco do fondů. A pokud byste chtěli něco s větším zhodnocením, ale stále ještě přijatelným rizikem, nabízí se například akciový index, ten sám o sobě zastupuje hned desítky nebo stovky akcií a riziko se výrazně snižuje.
Přímo do indexu S&P 500 sice investovat nemůžete, ale můžete tak učinit nákupem na něj navázaného ETF, např. iShares Core S&P500 UCITS, které můžete nakoupit u některého z brokerů.
Zpět k průzkumu Generali Investments CEE. Dostali jsme z něj i potěšující data. Část svých příjmů investuje dokonce 38 % Čechů. Z toho u 15 % lidí se jedná o více jak 10 % z příjmů. Zároveň přes 20 % Čechů začalo po koronavirové krizi investovat více než před ní. To je velmi vhodné, neboť spoustu akcií bylo v té době možné nakoupit daleko levněji než před krizí.
Zároveň se prokázal již dlouhodobý trend v oblibě kryptoměn. Především u mladých lidí zájem o tento styl investování roste.
S tradingem jsem aktivně začal v roce 2011, kdy jsem si otevřel první reálný obchodní účet. Po cca ročních zkušenostech s krátkodobými obchody na forexu jsem se přesunul na opce, později zamířil na akcie a komodity.
Dnes mám trading jako koníček a i z těchto důvodů vyhledávám dlouhodobé investice napříč instrumenty. Obchodování je mým dlouhodobým zájmem, o čemž svědčí i moje bakalářská a diplomová práce věnová forexu a tvorbě fundamentální a technické analýzy pro co nejpřesnější predikci. I když se obchodování nevěnuji na plný úvazek, působím ve financích a s chutí publikuji i na těchto webových stránkách.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.