3 dividendové akcie, které můžete s jistotou držet příštích 10 let
Hledáte jistotu v nejistých časech? Tyto tři dividendové akcie kombinují pravidelný příjem s odolností vůči tržním výkyvům. Zjistěte, proč je investoři milují!
Dividendové akciemají v investičních portfoliích dlouhodobě pevné místo. Nabízejí nejen pravidelný příjem, ale i klidnější spaní v dobách, kdy se růstové tituly zmítají v nejistotě.
Právě stabilní dividendy jsou lákadlem jak pro začínající investory, kteří díky nim mohou urychlit růst svého portfolia reinvestováním, tak i pro ty zkušenější.
Možností je na trhu stovky. Největší důvěru však stále budí zavedené firmy s dlouhou historií stabilních výplat.
Coca-Cola (KO) má ve světě nápojů pevné místo. V roce 2024 ovládla téměř polovinu trhu s nápoji – konkrétně 48 %.
Tržby v prvním čtvrtletí meziročně klesly o 2 % na 11,1 miliardy USD, a to hlavně kvůli slabším výsledkům v Severní Americe. Naopak mezinárodní trhy jako Čína, Indie nebo Brazílie ukázaly růstový potenciál.
Díky této globální rozmanitosti si společnost udržuje stabilní výkon napříč regiony.
Čistý zisk se meziročně zvýšil na 3,33 miliardy dolarů, což je zlepšení oproti loňským 3,18 miliardy.
Dividendový výnos kolem 2,9 % pak z akcie Coca-Coly dělá atraktivní volbu pro všechny investory hledající stabilní pasivní příjem.
Na rozdíl od Visy a Mastercard nevydává jen karty, ale provozuje i vlastní platební síť. Díky tomu si ponechává větší část poplatků i úroky z úvěrů, což přispívá k robustnímu růstu.
Dividendový výnos se aktuálně pohybuje kolem 1 %, což sice není vysoké číslo, ale v kombinaci s růstovým potenciálem a silnou značkou jde o atraktivní titul pro dlouhodobé držení.
Akcie American Express tak mohou být vhodným doplňkem růstově laděného dividendového portfolia.
Vývoj akcií Coca-Cola, American Express a McDonald’s za posledních 10 let
McDonald’s (MCD) patří k nejznámějším značkám na světě. S více než 43 tisíci pobočkami ve více než 100 zemích zůstává jasnou jedničkou v oblasti rychlého občerstvení.
Tahounem růstu je efektivní franšízový model a silný důraz na kvalitu.
Ani inflace a cenová citlivost zákazníků růst firmy výrazně neomezily. McDonald’s vsadil na výhodná menu a návrat oblíbených položek. Díky tomu udržuje stabilní poptávku i v náročném prostředí.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.