Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Bankomaty Euronet: Zdánlivě bezplatná služba, která vás může stát stovky korun!

Bankomaty Euronet v České republice čelí kritice za zbytečný poplatek, který je účtován při nechtěném zobrazení zůstatku. Jak se tomuto poplatku vyhnout?

Publikováno
Bankomaty Euronet: Zdánlivě bezplatná služba, která vás může stát stovky korun!
Zdroj: depositphotos.com

Bankomaty Euronetu v České republice čelí kritice za spornou metodu, která zřejmě přináší uživatelům nečekané poplatky. Na problém upozornil reportér Janek Rubeš v internetovém pořadu “Kluci z Prahy“.

Když se čeští držitelé karet pokusí vybrat hotovost z bankomatu Euronet, jsou jim nabídnuty dvě možnosti: “Hotovost a zůstatek” a “Jiné“. Většina uživatelů instinktivně zvolí první možnost, což vede ke standardní obrazovce pro výběr hotovosti.

V tomto okamžiku však Euronet účtuje poplatek za službu zobrazení zůstatku, aniž by nabídl možnost odmítnutí. A to vše i v případě, že zůstatek není zobrazen.

Tento poplatek je účtován bez ohledu na to, zda je transakce dokončena, nebo zrušena. I když je na obrazovce bankomatu uvedeno “Poslední transakce byla zrušena. Transakce nebude účtována“, poplatek za zjištění zůstatku se stejně odečte.

Na druhé straně méně jasně definovaná možnost “Jiné” vede k přímému výběru hotovosti bez dalších zpoplatněných služeb.

Zbytečné poplatky za nechtěnou službu

Poplatky za dotaz na zůstatek v bankomatech se liší dle banky. Například Moneta Money Bank účtuje nejvyšší poplatek 50 korun, zatímco ČSOB si u standardního účtu Plus řekne o 35 korun. Komerční banka a UniCredit si účtují 25 korun, Česká spořitelna 20 korun, mBank 19 korun a Fio banka 9 korun.

Stačí provést takových výběru několik opakovaně, aniž byste se podívali na výpis z účtu a celkové náklady se mohou snadno vyšplhat do stovek korun.

Část poplatku za zjištění zůstatku jde přímo provozovateli bankomatu – v tomto případě společnosti Euronet – zatímco banka vydávající kartu obdrží pouze zbytek po pokrytí nákladů.

Podle Euronetu má služba zvýšit komfort klientů

Bankomaty Euronetu se nacházejí především v turisticky frekventovaném centru Prahy, ale rozšířily se i do menších obcí po celé České republice. Ondřej Kozák, výkonný ředitel české pobočky Euronetu, funkci “cash & balance” obhajoval s tím, že byla zavedena v mnoha zemích pro zvýšení komfortu klientů.

Cílem je, aby klienti i s výběrem rovnou znali zůstatek na účtu.

Podotýká, že ve většině zemí si banky za tuto službu neúčtují poplatky. Česká spořitelna, největší tuzemská banka, však kritizovala způsob komunikace Euronetu s klienty na svých bankomatech jako zavádějící a zahájila jednání o nápravných opatřeních.

Přečtěte si naši recenzi České spořitelny

Kozák v reakci na tuto situaci ujišťuje, že systém je v současné době testován a že se hledá řešení. Klienti, kteří chtějí reklamovat poplatek za nezobrazený zůstatek, tak mohou učinit u banky, která jim kartu vydala.

Regionální manažer společnosti Visa klientům doporučuje, aby podali stížnost na neposkytnutou službu u společnosti Euronet. Následně by se měli pokusit u své banky uplatnit chargeback, což je zpětné vrácení finančních prostředků od prodejce.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.

Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.

“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎