Pokud chcete mít přehled o tom, co se bude dít na akciovém trhu a v ekonomice, možná byste měli zvážit pohled investorů zaměřených na příjem.
A nejde jen o samotný pravidelný příjem. Dividendy jsou symbolem finanční disciplíny, záměru zvyšovat cash flow a dlouhodobého přístupu k úspěšnému řízení společnosti.
Příjmoví investoři se ponořují do finančních údajů s posedlostí účetních, protože investují do dluhopisů a dividend krytých cash flow. Díky tomu dokáží rozpoznat nadměrné zadlužení a další rizika.
5 rad ostřílených dividendových investorů
Dva investiční odborníci, kteří excelují v tomto druhu analýzy, jsou Carl Kaufman a Nael Fakhry z Osterweis Capital Management.
Jejich fondy, Osterweis Strategic Income Fund (OSTIX) a Osterweis Growth & Income Fund (OSTVX), překonávají jak konkurenci, tak benchmarkové indexy o několik procentních bodů ročně za poslední tři až pět let.
Jaké jsou jejich rady, jak porazit trh a generovat příjem?
1. Očekávání mírného zpomalení, ne recese
I když někteří analytici předpovídají v USA nástup recese, Kaufman a Fakhry věří, že spíš dojde jen k mírnému zpomalení.
Tito dva manažeři fondů také odmítají obavy, že trh s komerčními nemovitostmi vybouchne a zničí americkou ekonomiku kvůli vysoké míře zadlužení v kombinaci s trendem práce z domova.
U veřejně obchodovaných realitních investičních trustů (REIT) činí dluh pouze 30 % celkového kapitálu, tedy výrazně méně, než 65 % v době globální finanční krize v roce 2008. Fakhry říká, že REITy jsou nyní kapitalizovány mnohem obezřetněji a v mnoha městech se pracovníci vracejí do kanceláří.
2. Investice do společností s konkurenčními výhodami
Úspěšní investoři často hledají společnosti s trvalou konkurenční výhodou (tzv. “širokým ekonomickým příkopem”), která chrání podnik před konkurenty.
Příkladem je Waste Connections, která vlastní skládky v USA a Kanadě. “Pokud vlastníte skládku, je to velmi strategické a cenné aktivum. To se projevuje v cenové síle. Velmi důsledně zvyšují ceny,” říká Fakhry.
Odpor zákazníků je pramalý vzhledem k tomu, že náklady na odpad jsou jen zlomkem celkových nákladů. To firmě umožňuje trvale zvyšovat cash flow.
Dalším příkladem může být poradenská firma Accenture, jejíž velikost a známá značka potenciálním zákazníkům napovídají, že se s ní nemusí obávat přechodu na nový podnikový software. Nebo třeba Alphabet, který má dominantní podíl na digitální reklamě a vyhledávání.
Naopak, společnosti, které utrácejí všechny své peníze na zpětný odkup akcií a výplatu zvláštních dividend, považuje Kaufman za méně atraktivní. “Pokud jim dojdou možnosti, jak investovat do svého podnikání, není to dobře”, říká.
4. Bruslit tam, kam míří puk
Slavná rada Wayna Gretzkyho se dá aplikovat i na dividendové investování. Analýza růstu cash flow může pomoci předpovědět, které společnosti začnou vyplácet dividendy, a nakoupit jejich akcie dřív než ostatní, tudíž za výhodnější cenu.
Fond Fakhryho držel podíly Alphabetu ještě předtím, než se staly dividendovými akciemi. Nyní předpovídají, že brzy začne vyplácet dividendy Amazon, i když pravděpodobně začnou s nízkým výnosem.
5. Nižší kvalita pro vyšší výnos
Někteří investoři sází na dluhopisy společností s nižším hodnocením, například “BB” nebo “B”, které mohou přinést lepší výnosy.
Kaufman říká: “Prověření bonity si děláme sami. Existují společnosti s ratingem ‘B’ a ‘BB’, které mají lepší úvěrové ukazatele než společnosti s ratingem ‘A’.” Důsledným zkoumáním rozvahy emitentů dosahuje vyššího výnosu s nepatrným navýšením rizika.
Kaufmanův fond vlastní z 60 % dluhopisy společností s ratingy B nebo BB.
Například KeHE Distributors, která je jedničkou mezi distributory organických potravin, nebo Banijay Group, která produkuje známé TV pořady jako Big Brother a Survivor.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.