Česká spořitelna opět oznámila změny úročení na svém spořicím účtu, které vstoupí v platnost od června.
Současný úrokový systém, skládající se ze základní sazby, individuální sazby a bonusové sazby vyhlašované v marketingové kampani, bude zjednodušen. Cílem je klientům zvýšit přehlednost.
Klienti, kteří investují, získají maximální úrok
Celková úroková sazba spořicího účtu u České spořitelny může aktuálně dosáhnout až 5 % p.a. Tuto sazbu získají majitelé účtu Plus, kteří využívají internetové bankovnictví George a investují u banky alespoň 2 000 Kč měsíčně.
Ti, kdo investují od 300 až do 1 999 Kč měsíčně, mohou získat úrok 4,25 % p.a. Na účtu bez jakékoli investiční aktivity se pak připisuje 4,05 % p.a.
Zmíněná individuální bonusová sazba, která se pohybuje od 0,1 % do 1,8 %, je závislá především na “finančním zdraví” klienta, které je ovlivněno využíváním služeb internetového bankovnictví.
Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny, zdůraznil, že cílem připravovaných změn je, aby struktura úročení účtů byla pro klienty srozumitelnější. Měli by být dobře informováni o aktuálních sazbách a podmínkách, které jsou nutné pro získání případných úrokových bonusů nad rámec standardních sazeb.
Od června bude základní sazba nulová
Základní sazba na spoření České spořitelny bude od června nulová, přičemž úrokové zhodnocení lze získat prostřednictvím vyhlašované sazby v rámci marketingové kampaně.
Nově tak budou klienti moci získat úrokový bonus při splnění konkrétních podmínek souvisejících s využíváním George, pravidelným investováním nebo funkcí “Platím a spořím”, která zaokrouhluje platby kartou.
Přesné úrokové sazby banka zveřejní v květnu na základě vývoje na trhu.
Marketingové akce bankám usnadňují změny
Snížením úrokových sazeb na nulu a využitím marketingové akce pro úročení si Česká spořitelna ledacos usnadní.
Banky mají totiž povinnost informovat klienty nejméně dva měsíce předem, pokud hodlají snížit úrokové sazby u účtů, které fungují jako běžné platební účty. Z tohoto pravidla však existují výjimky, zejména pokud jde o marketingové akce.
Pokud tedy banka stanoví nízkou základní úrokovou sazbu nebo ji dokonce sníží na nulu, čelí méně komplikacím při častých změnách, protože taková základna podléhá regulacím.
Jakékoli zhodnocení poskytované klientům navíc je považováno za součást “marketingové akce”, nikoli za úrok, což bance umožňuje tyto bonusy poměrně snadno měnit nebo rušit ze dne na den v souladu s podmínkami kampaně.
Sazby upravují i další banky
Kromě České spořitelny upravují své úrokové sazby i další banky. Například ČSOB mění svůj systém úročení s platností od 6. dubna, i když maximální sazba 5 % p.a. zůstává prozatím nezměněna.
Stejně tak základní nulový úrok používá třeba Air Bank nebo Raiffeisenbank (0,1 % p.a.), přičemž obě banky nabízejí celý zůstatek nad nulu jako marketingovou akci. Hned několik bank plánuje v nejbližší době své úroky snížit (nebo je již snižují). Konkrétně se jedná o Komerční banku, Creditas, Air Bank a Raiffeisenbank.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.