Hodnota akcií této francouzské společnosti dělá investorům velkou radost. Akcie L’Oreal rostou již 11 let a to bez jakýchkoliv výrazných korekcí. Ruce si mohou mnout nejen příznivci L’Oreal, ale také investoři působící v celém kosmetickém segmentu.
Jak si stojí konkurenti L’Oreal a jak si tento tržní segment vede jako celek? V tomto článku si přiblížíme faktory ovlivňující trh s kosmetikou, zohledníme postavení společnosti L’Oreal vůči jejím konkurentům a na závěr se budeme zabývat prognózami budoucího vývoje kosmetického trhu z pohledu investora.
Poznámka
Kosmetický trh nabízí svým klientům produkty:
pleťové kosmetiky
tělové kosmetiky
vlasové kosmetiky
koupelové kosmetiky
sezónní kosmetiky (opalovací krémy)
EKO kosmetiky
Speciálním segmentem jsou poté parfémy, dětská, dentální a dermokosmetika.
Kosmetický průmysl v číslech
Velikost globálního trhu s kosmetikou činila před vypuknutím pandemie Covid-19 v roce 2020 277,67 miliard USD. V roce 2021 trh sice vykázal zpomalení růstu o téměř 11 % v porovnání s růstem v letech 2017-2019, ale i tak si uchoval svojí atraktivitu. Ta spočívá především v nárůstu prodejů kosmetických přípravků zaměřených na péči o pleť a přípravků revitalizujících pokožku, oslabenou častým nošením pomůcek chránících dýchací cesty.
Celosvětová pandemie se na trhu s kosmetikou nepodepsala pouze negativně, v podobě zpomalení růstu tohoto tržního segmentu, ale také pozitivně a to v podobě přeorientování prodeje kosmetických přípravků z kamenných prodejen do prostředí internetu.
Podle výroční zprávy společnosti L’Oreal za rok 2020 se tržby společnosti zvýšily o 62 % u elektronických obchodů napříč všemi divizemi.
Toto enormní navýšení zisků z elektronických prodejů je dobrou zprávou především pro opětovné otevírání offline prodejen. Předpokládá se totiž, že jejichž tržby ještě navýší celkové zisky v celém kosmetickém segmentu. Analytici proto předpokládají růst trhu s kosmetikou až do roku 2028.
Oblíbenost, nebo také potřeba přípravků péče o pleť se promítá i do celkového složení kosmetického trhu, ve kterém jsou tyto produkty zastoupeny v největším měřítku a tvoří 35 % celkové produktové nabídky kosmetických společností. V závěsu je kosmetika určená pro vlasy, jejíž celkový podíl na produktovém složení je zobrazen na následujícím grafu.
Klíčoví hráči v odvětví
Kromě kosmetické ikony v podobě společnosti L’Oreal, které se budeme za chvilku věnovat, patří do odvětví kosmetiky také následující společnosti z celého světa:
Akcie této společnosti zaznamenaly v období krize (2020-2022) velmi zajímavý růst, který se prozatím zastavil na hodnotě 120 %. Meziroční tržby společnosti vzrostly o 7 % (především zásluhou nárůstu on-line nákupů) a EBITDA činí zajímavých 19,35 %. Společnost L’Oreal je rovněž zajímavým lákadlem pro dividendové investory, kterým nabízí roční dividendový výnos téměř 2 % a akcionářům je proplacená dividenda ve výši 9,16 $. Více se o dividendových akciích dozvíte ve speciální rubrice.
Drobnou kaňkou na jinak excelentní fundamentální analýze je hodnota ukazatele P/E, která činní 54,82, což je hodnota překoupeného instrumentu. Na druhou stranu, vzhledem k velmi pozitivním vyhlídkám pro celý kosmetický trh, nemusí být hodnota tohoto ukazatele tou nejdůležitější proměnou. Ostatně růst celého kosmetického segmentu koresponduje i s individuálním růstem zisků L’Oreal, který je pro rok 2022 odhadován na 39,33 miliard USD.
Technická analýza
Z technického pohledu vykazuje akciový graf krásně vyhlazenou exponenciální křivku, jejíž růst se s postupujícím časem zrychluje. Neutuchající růst této akcie je demonstrován i na postavení klouzavých průměrů, jejichž průběh je jednotlivými svíčkami respektován.
Nejbližší supportní zóna se nachází na cenové úrovni 355 EUR za akcii, kde v kombinaci s 23,6 % Fibonacciho Retracementu tvoří zajímavou konfluenci, kde lze očekávat zvýšenou aktivitu investorů. Vzhledem k tomu, že graf nevykazuje téměř žádnou korekční aktivitu, je otázkou, zda vůbec bude tato cenová úroveň testovaná.
Závěr
Velmi pozitivní fundament a vyhlazený průběh akciového grafu jistě na mnoha tvářích investorů vykouzlí nejeden úsměv. Pokud se naplní prognózy o růstu kosmetického trhu, je dosti pravděpodobné, že akcie společnosti L’Oreal budou právě těmi, kde se globální růst tohoto trhu promítne jako první.
Rovněž je ale potřeba střízlivě přiznat, že minulost nabídla již mnoho očekávání, jejichž nenaplnění s sebou přineslo nejeden propad, ale také dlouhodobější vznik nedůvěry v akciovou společnost.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.