Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Zbytečné poplatky a nefungující systém! Česká spořitelna a Komerční banka zklamaly klienty

Česká spořitelna a Komerční banka čelí nespokojenosti klientů kvůli poplatkům a problémům s přechodem na nové digitální bankovnictví. Co klienty nejvíc rozladilo?

Publikováno
Zbytečné poplatky a nefungující systém! Česká spořitelna a Komerční banka zklamaly klienty
Zdroj: Deeply.cz

Ne vždy se banky dokáží zavděčit všem. Dvě největší české banky, Komerčka a Česká spořitelna, ale výrazně rozladily své klienty. Důvodem jsou především zbytečné poplatky a nefungující systém internetového bankovnictví, na které mnozí už přes rok čekají.

Komerční banka a její nová éra

Komerční banka oznámila nástup nové éry bankovnictví s uvedením svého nového internetového bankovnictví KB+ a přepracované nabídky běžných účtů v dubnu minulého roku.

Tyto změny byly však zatím téměř jediným výsledkem tříleté práce na novém systému, který slouží jako základ pro všechny bankovní operace a má zvýšit efektivitu, jednotnost a snížit dlouhodobé náklady.

Přečtěte si naši recenzi Komerční banky

Nový systém nabízí mobilní aplikaci KB+, která je plně responzivní a uživatelsky sjednocená na všech zařízeních, odlišně od předchozího systému, kde byly internetové a mobilní služby odděleny.

To všechno zní hezky, ale přes sliby modernizace a vylepšení služeb čelí banka kritice způsobené zpožděním převodu klientů do nového systému a nedostatkem informací klientům. I po tři čtvrtě roce od oznámení nebyli převedení ani někteří uživatelé základních služeb. Klienti si proto stěžují na nejasnosti ohledně časového harmonogramu převodu, a dokonce na kvalitu nové aplikace.

Na převod stále čeká více než milion klientů

Banka v reakci uvedla, že migrace klientů probíhá dle plánu, ale zatím bylo převedeno pouze 100 tisíc z více než 1,4 milionu nepodnikajících klientů. Plán na rok zahrnuje migraci přibližně 1,14 milionu klientů, i tak je ale třeba počítat se zdržením v případě možných neočekávaných událostí.

Klienti čekající na převod pociťují také finanční dopad. Komerční banka totiž byla poslední, která do loňského dubna nenabízela běžný účet bez poplatků za základní služby.

Vzhledem k tomu, že klienti ještě nejsou převedení do nové éry bankovnictví, v současné době zůstávají u starých typů účtů a s nimi spojených poplatků, dokud nebudou převedeni na nový systém.

Banka sice zavedla nové typy účtů s variantou Start, která nabízí základní služby zdarma, ale ta je dostupná pouze prostřednictvím nové aplikace KB+, a to především pro nové klienty.

Chybí některé zásadní funkce

Nová aplikace KB+ Komerční banky umožňuje klientům zřídit si běžné účty s možností výběru čísla účtu a bez předčíslí před pomlčkou, což byla historická specialita Komerční banky.

Postrádá však několik funkcí dostupných ve starém systému, jako je omezení vytváření nových šablon nebo příjemců plateb, generování a tisk potvrzení o platbě a zakládání termínovaných vkladů online. Vzory šablon jsou navíc nevhodně schované v nastavení aplikace. Banka ujišťuje, že na těchto funkcích pracuje a budou k dispozici v budoucnu nebo je ještě inovuje.

Přestože KB+ nabízí některé novinky, stále zaostává za konkurencí v oblastech jako multibanking nebo online správa platebních karet.

Obavy vzbuzuje i přístup banky k výběru tarifů pro klienty během migrace. Klientům je automaticky přiřazen tarif, který je považován za nejpodobnější jejich předchozímu účtu, takže někteří z nich platí více než dříve bez možnosti snadné změny.

Navrácení zbytečných poplatků?

Kromě potíží týkajících se nové éry Komerční banky se s rozladěním klientů potýká také Česká spořitelna, tentokrát z důvodu navýšení některých poplatků.

Konkurence menších bank dříve udržovala poplatky na nízké úrovni, ale s tím, jak tito poskytovatelé opouštějí trh kvůli rostoucí regulaci, větší banky poplatky znovu zavádějí. Ke zvýšení došlo například u poplatků za potvrzovací SMS zprávy, za papírové výpisy nebo za výběry hotovosti na pobočce.

Právě Česká spořitelna, největší česká banka, plánuje od 26. ledna zvýšit poplatky za potvrzovací SMS z 2,50 Kč na 3,50 Kč, což je dle nás další zbytečné zdražení. Toto navýšení je součástí rozšiřujícího se trendu zvyšování cen bankovních služeb. Například Moneta už si účtuje 5 Kč za potvrzovací SMS.

Přečtěte si naši recenzi České spořitelny

Česká spořitelna sice nabízí alternativu v podobě mobilní aplikace George pro potvrzování plateb, ale mnoho zákazníků má obavy z bezpečnosti a používání bankovnictví na mobilních telefonech.

Kromě SMS zdražuje Česká spořitelna i další služby, například výběr hotovosti na pobočce se zvyšuje ze 100 Kč na 125 Kč a cena za papírové výpisy stoupá z 50 Kč na 70 Kč. Tyto kroky banky odráží náklady na udržování rozsáhlé pobočkové sítě, která je zároveň její výhodou.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
7
14

Autor

Veronika se více než pět let specializuje na analýzu bankovního sektoru a finančních produktů, přičemž na základě toho připravuje podrobné recenze bank a jejich portfolia. Její výzkum v oblasti financí je základem pro její práci na portálu Finex, kde se zaměřuje na poskytování aktuálních a srozumitelných informací, a zvyšování finanční gramotnosti.

Tuto osvětu považuje za klíčovou pro lepší budoucnost jednotlivců i společnosti, a věří, že finanční vzdělání je základem pro finanční nezávislost. Jejím cílem je přispívat k podpoře zájmu o peníze a investice, nabízet čerstvé perspektivy a pomoci čtenářům lépe se orientovat v komplexních finančních tématech.

“Nejlepší investicí je ta do vlastního vzdělání. A právě finanční gramotnost je klíčem k finanční nezávislosti.”

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 68 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 76 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎