FinexAkcieVýjimečná Buffettova akcie, která je připravena na explozivní růst!
Výjimečná Buffettova akcie, která je připravena na explozivní růst!
Warren Buffett, známý svou úspěšnou strategií, sází na dlouhodobý růst nikoli na tržní výstřelky. Má ale v portfoliu i akcie, které mohou takřka vyletět ke hvězdám.
Jeho strategie se obvykle vyhýbá akciím, které v důsledku tržní euforie prudce rostou. To však neznamená, že v portfoliu jeho Berkshire Hathaway nejsou akcie připravené na velmi rychlý růst.
Jednou z takových akcií je Amazon, který i přes svou obrovskou tržní kapitalizaci přes 2 biliony dolarů, má v rukávu trumfy, které ho poženou ještě výš.
Ačkoli se Warren Buffett obvykle vyhýbá parabolicky rostoucím akciím, jeho podíl v Amazonu naznačuje, že si uvědomuje jeho dlouhodobý potenciál.
Finanční výsledky Amazonu v prvním čtvrtletí roku 2024 ukazují na velmi solidní fundamenty. Společnost vykázala tržby přes 143 miliard dolarů, což představuje 13% meziroční nárůst.
Segmenty související s maloobchodem, a to jak v Severní Americe, tak v mezinárodním měřítku, tradičně fungují s nízkými čistými ziskovými maržemi ve výši 5,2 %, resp. -0,4 %.
Integrace digitální reklamy do těchto segmentů by však mohla zvýšit jejich ziskovost.
Rychlý růst digitální reklamy již ostatně dokázal přispět k působivému 229% meziročnímu nárůstu čistého zisku, který v prvním čtvrtletí dosáhl 10 miliard dolarů.
Info
Amazon každý rok investuje miliardy dolarů do výzkumu a vývoje, což mu umožňuje neustále inovovat a zůstat na špici technologického pokroku.
Současný poměr ceny k zisku (P/E) činí 52 bodů. I když se to může zdát ve srovnání s většinou akcií v indexu S&P 500 vysoké, pro Amazon, který se v minulosti obchodoval s mnohem vyššími násobky, je to relativně málo.
Za poslední rok činil průměrný poměr P/E 67 bodů. To naznačuje, že existuje prostor pro expanzi.
Korunním klenotem podnikání společnosti je cloud computingová služba Amazon Web Services (AWS). Ta je hlavním tahounem provozního zisku Amazonu a v prvním čtvrtletí roku 2024 se na něm podílela více než 9 miliardami dolarů z 15 miliard celkového provozního zisku společnosti.
Na tržbách se podílela 25 miliardami dolarů (přibližně 17 % celkových tržeb), může se tak pochlubit působivou 31% provozní marží.
AWS je už teď obrovský moloch, ale nadále roste a udržuje si náskok před konkurenty. Graf níže ukazuje, jak si celkové tržby z cloud computingu v prvním kvartále letošního roku ve výši 76 miliard dolarů rozdělili největší hráči – tedy Amazon, Microsoft, Alphabet, Alibaba, Salesforce, IBM, Oracle a Tencent.
Info
AWS byla první společností, která zavedla koncept cloud computingu v takovém rozsahu a díky tomu se stala nepostradatelným partnerem pro mnoho světových firem.
Další růstové motory
Jedním z nejslibnějších avšak málo diskutovaných segmentů podnikání Amazonu je jeho divize digitální reklamy. Digitální reklama je známá svou vysokou ziskovostí, což dokládá 82% hrubá marže společnosti Meta z této oblasti v prvním čtvrtletí roku 2024.
Příjmy Amazonu z digitální reklamy se v prvním čtvrtletí vyšplhaly na téměř 12 miliard dolarů, což představuje 24% meziroční nárůst.
Toto tempo růstu překonává jakýkoli jiný segment v rámci společnosti. Vzhledem k tomu, že Amazon nadále rozšiřuje své aktivity v oblasti digitální reklamy, mohla by ziskovost tohoto segmentu výrazně zvýšit celkové marže.
Info
Amazon Go, revoluční koncept obchodů bez pokladen, je dalším příkladem inovací, které společnost neustále zavádí.
Investoři zatím tento rostoucí zdroj příjmů plně nedocenili, ale jakmile Amazon zveřejní více podrobností, akcie by mohly zaznamenat výrazný růst.
Další zajímavou oblastí růstu je vstup Amazonu do oblasti umělé inteligence (AI). Společnost investovala 4 miliardy dolarů do společnosti Anthropic, která se zabývá výzkumem a bezpečností AI.
Pracuje s AWS čipy pro umělou inteligenci a poskytuje tak Amazonu základ pro tréning vlastního modelu generativní umělé inteligence. Kromě toho využívá Amazon AI k optimalizaci svých logistických procesů, čímž snižuje náklady a zvyšuje ziskovost e-commerce oblasti podnikání.
Amazon využívá umělou inteligenci také pro zlepšení zákaznické podpory prostřednictvím chatbotů a automatizovaných systémů, což zvyšuje efektivitu a spokojenost zákazníků.
Všechny tyto faktory dávají tušit, že budoucnost společnosti je růstová a investice Věštce z Omahy do jejích akcií byla poměrně prozíravá.
Uvažujete o investování do akcií Amazon? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.