Vstupy do trhu a výstupy z něj jsou tím nejdůležitějším faktorem, který ovlivňuje míru výnosů z každé investice. Toto platí samozřejmě jak u akcií růstových, kde je to možná i důležitější, ale také u akcií dividendových, které jsou svou volatilitou konzervativnější.
V tomto článku se proto podíváme na akcie dvou dividendových společností Nike a UnitedHealth, které se nacházejí v cenové korekci, tedy lidsky řečeno, je levné je pořídit.
Zároveň tyto akcie disponují vysokými očekáváními analytiků za Wall Street, takže určitě by neměli uniknout pozornosti žádného investora.
Srovnání vývoje hodnoty indexu S&P 500 s cenami akcií Nike a UnitedHealth
Společnost Nike vykázala mírný meziroční nárůst svých tržeb o 1,89 % a s mírným růstem počítá i do budoucna. Pro rok 2024 jsou tržby odhadovány na hodnotu 51,7 miliardy USD a pro rok 2025 na 52,8 miliardy USD. Společnost vyplácí kvartální dividendu 0,37 USD za akcii.
Cenová predikce pro akcie Nike od analytiků z Wall Street je velmi pozitivní. Průzkumu se zúčastnilo celkem 29 analytiků, z nichž 15 očekává pozitivní cenový růst v nadcházejících 12 měších až na hodnotu 130 USD.
Celkem 13 analytiků také očekává cenový růst, ovšem jsou ve svých odhadech konzervativní a cílí na hodnotu 112 USD za akcii. Pouze jeden analytik očekává cenový pokles na hodnotu 81 USD.
Akcie Nike se obchodují v klesajícím trendu a respektují hodnotu trendové čáry. Trh se blíží ke svému nejbližšímu supportu na ceně 80 USD. Tento support byl ovšem v minulosti již testovaný, takže jeho podpůrná schopnost může být snížena.
Právě hodnota tohoto supportu by měla být realizována v rámci negativní cenové predikce. Naopak pozitivní očekává růst ceny akcií až na hodnotu největšího volume, zatímco velmi pozitivní predikce počítá s průrazem volume i trendové čáry a testem cenového maxima z loňského roku.
UnitedHealth
Společnost UnitedHealth vykázala meziroční růst tržeb o necelých 13 % a se stabilním růstem analytici počítají i na nadcházející dva roky. V roce 2024 by společnost měla generovat tržby v hodnotě necelých 400 miliard USD a v roce 2025 dokonce 431 miliard USD. UnitedHealth vyplácí kvartální dividendu 1,88 USD za akcii.
Cenová predikce pro akcie UnitedHealth vypadá velmi optimisticky. Průzkumu se účastnilo celkem 17 analytiků z Wall Street, přičemž 15 z nich očekává výrazný akciový růst na hodnotu 675 USD za akcii.
Jeden analytik očekává mírnější cenový růst, a to na hodnotu 592 USD za akcii. Pouze jeden analytik akciím nevěří a očekává jejich propad, s cílovou cenou na 480 USD. Jak si ale ukážeme, tato predikce by při současné ceně rovněž znamenala růst.
Akcie UnitedHealth se obchodují od roku 2022 v postranním trendu a konsolidují na svých cenových maximech. Nejsilnější support se nachází na ceně 420 USD a tvoří konfluenci s 38,2 % Fibonacciho retracementu.
Pokud bude tento support stále platný, trh se od něj může odrazit a začít tak plnit predikce analytiků.
Jak velmi pozitivní, tak pozitivní cenová predikce počítá s průrazem akcií nad hodnotu současného maxima, což by znamenalo opuštění aktuálního tržního rozpětí.
Negativní predikce, vzhledem k současné hodnotě akcií, rovněž počítá s růstem, ten by ovšem v nadcházejících dvanácti měsících měl dosáhnout hodnoty největšího volume okolo ceny 480 USD za akcii.
Závěr
V tomto článku jsme se blíže podívali na akcie společností Nike a UnitedHealth, které jsme analyzovali z pohledu fundamentální a technické analýzy.
Také jsme se podívali na očekávání analytiků z Wall Street, co se týče jejich budoucí ceny. Úvod článku jsme začali teorií ohledně nutnosti časování vstupu do trhu, což je v investování velmi důležitá disciplína.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.