Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Půjdou akcie Amazon ke dnu? Gigant musí čelit nečekané hrozbě

Target a Shopify uzavřeli strategické partnerství, které ohrožuje dominantní postavení Amazonu. Má přinést nové značky a omladit online prodej. Tento krok slibuje změnu dynamiky na e-commerce trhu.

Půjdou akcie Amazon ke dnu? Gigant musí čelit nečekané hrozbě
Zdroj: depositphotos.com

Target oznámil partnerství s Shopify ve strategickém kroku, jehož cílem je omladit způsob prodeje a získat větší podíl na e-commerce trhu.

Cílem této spolupráce je mimo jiné přinést na online platformu nové a trendovější značky. Od pondělí mohou společnosti, které spolupracují se Shopify, žádat o vstup do Target Plus, exkluzivního tržiště třetích stran společnosti Target.

Očekává se, že toto partnerství bude pro Target významným impulsem. Výkonnost akcií Targetu zaostává za širším trhem, když letos zatím vzrostly o necelých 5 % ve srovnání s téměř 15% růstem indexu S&P 500.

Současná cena akcií ve výši $152,1 je výrazně nižší než maxima přes $260, která byla zaznamenána v letech pandemie COVID-19.

Vývoj ceny akcií Target od začátku roku

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Target Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Target se trápí

Maloobchodní řetězec se snaží obnovit dynamiku prodeje v situaci, kdy klesá zájem spotřebitelů o zbytné zboží. Target zaznamenal čtyři po sobě jdoucí čtvrtletí poklesu srovnatelných tržeb, přičemž celkové tržby klesly ve třech z posledních čtyř čtvrtletí.

Srovnatelné tržby

Comparable sales nebo někdy same-store sales je obchodní pojem označující prodeje ve stejném počtu jednotek, jaký měl řetězec ve srovnávaném období.

Tržby jsou tak očištěny o prodeje v nových prodejnách a lépe vypovídají o trendu prodejů na jednu prodejnu.

Maloobchodní řetězec se rovněž potýká s problémy při rozvoji svého elektronického obchodu. Digitální tržby zaznamenaly v prvním čtvrtletí jen mírný nárůst o 1,4 %, a byl to první růst za poslední rok.

Target Plus je tržiště, které funguje pouze na základě pozvánek, a které se v současné době může pochlubit více než 1 200 prodejci a nabízí přes 2 miliony produktů.

Zaznamenalo značný růst, když se počet prodejců a produktů se za poslední rok více než zdvojnásobil. Na platformě se objevily položky, jako je rozčesávací kartáč na vlasy UnBrush, který se stal virálním na TikToku, a prémiové produkty, například sluneční brýle Ray-Ban a Coach.

Navzdory svému růstu však zůstává Target Plus ve srovnání s ostatními tržišti třetích stran malým hráčem. Amazon má přibližně 2 miliony prodejců, zatímco Walmart přibližně 135 000 prodejců.

Nová spolupráce by však mohla vše změnit a pomoci akciím Target opět nastartovat růst.

Výhody pro obě strany

Cara Sylvesterová, ředitelka pro guest experience společnosti Target, zdůraznila potenciál partnerství pro objevování a rychlé zpřístupňování trendy zboží pro online nakupující.

Guest experience

Zkušenost hostů znamená celkový dojem a spokojenost, kterou hosté získávají při interakci se značkou nebo zařízením. Původně se používala ve spojitosti s hotely či restauracemi, proto je zde užito slovo “host”.

“Shopify nám pomůže identifikovat módní produkty a rychle je představit našim online zákazníkům,” uvedla Sylvesterová. Dodala, že některé z těchto populárních položek se mohou dostat i na pulty kamenných prodejen Target.

Očekává se, že partnerství s Shopify rozšíří online sortiment Targetu a přiláká na jeho webové stránky častější návštěvy. To by mohlo zvýšit tržby jak prodejců na tržišti, tak vlastních značek společnosti. Sylvesterová poznamenala, že tržiště vytváří “haló” efekt, který urychluje celkový obchod.

Finanční podmínky ani doba trvání dohody mezi společnostmi nebyly zveřejněny. Spolupráce je však považována za oboustranně výhodnou. Shopify, jehož akcie se letos po neuspokojivé květnové zprávě o výsledcích propadly o zhruba 17 %, by toto partnerství mohlo také podpořit.

Vývoj ceny akcií Shopify od začátku roku

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Shopify Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Finanční výhled

Finanční výhled Targetu na letošní rok zůstává opatrně optimistický. Maloobchodní řetězec očekává, že se srovnatelné tržby budou pohybovat v rozmezí od stagnace po 2% růst. Upravený zisk na akcii předpokládá v rozmezí 8,60 až 9,60 USD.

Tržby Target Plus nejsou ve finančních dokumentech společnosti samostatně zveřejňovány. Jsou zahrnuty v položce “ostatní příjmy”, která zahrnuje také příjmy z podílu na zisku z kreditních karet a z reklamního byznysu s názvem Roundel.

V posledním čtvrtletí činily ostatní příjmy 388 milionů USD, což představuje méně než 2 % celkových příjmů společnosti ve výši 24,53 miliardy USD.

I přes svůj relativně malý příspěvek vzrostl Roundel v posledním čtvrtletí o více než 20 %.

Tržiště třetích stran jsou v maloobchodním sektoru stále oblíbenější díky svým vyšším ziskovým maržím. Maloobchodní prodejci, jako je Target, z těchto tržišť těží tím, že si berou podíl z prodejů a účtují si další služby, jako je právě reklama.

Pokud by se firmě i díky spolupráci s Shopify podařilo tento byznys dále zvětšovat, mohla by si sáhnout na velmi zajímavý trh.

Tržiště Walmartu zaznamenalo v USA v prvním čtvrtletí 36% nárůst počtu prodejců. K dispozici má nyní více než 420 milionů unikátních položek. Rychlý růst zažívají i další tržiště, jako je TikTok Shop nebo Temu.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních akcií a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
1

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.