Novozélandská centrální banka dle očekávání zvýšila svou úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu z 0,5 % na 0,75 %. Zároveň nastínila, že do konce roku 2023 zvýší hlavní úrokovou sazbu na 2,5 %. Jak na tuto informaci reagovali investoři, a jedná se o počátek nového trendu centrálních bank zvyšovat úrokové sazby v řádech jednotek %?
Novozélandská centrální banka (RBNZ) již druhý měsíc po sobě zvýšila svojí hlavní úrokovou sazbu na 0,75%. Tato informace byla předem očekávána, tudíž jsme se na měnovém páru NZD/USD nedočkali žádných významných cenových pohybů.
Co ovšem očekávané nebylo, je zpráva z tiskové konference, kdy guvernér RBNZ Adrian Orr ve svém vystoupení před novináři oznámil, že se centrální banka chystá do roku 2023 zvýšit hlavní úrokovou sazbu na 2,5 % bazických bodů s tím, že počítá i s dalším navyšováním úrokových sazeb až do roku 2024.
Poznámka
Bazický bod = 1/100 procenta tedy 0,01 %
Technická analýza
Měnový pár NZD/USD se obchoduje v mírně klesajícím trendovém kanálu se supportní zónou na ceně 0,6800 USD. Reakce na tuto zónu bude rozhodující pro budoucí trendový vývoj tohoto měnového páru.
Reakce investorů na prohlášení Novozélandské centrální banky byla velmi chladná a z technického pohledu se na ceně instrumentu nijak neprojevila. Nicméně otázkou zůstává, jakým způsobem se trh zachová při testu supportní zóny.
Proražení a následný test (pull-back) by totiž značili prodejní tendenci a oslabení novozélandské měny. Toto je podporováno i faktem, že guvernér RBZN při svém vystoupení odhalil veřejnosti všechny karty a to dokonce na několik let dopředu. Pokud RBZN bude svůj nastíněný plán navyšování úrokové sazby plnit i v nastávajících měsících, je dosti pravděpodobný pokles ceny NZD/USD až k hodnotám 0,600 USD.
Závěr
Z fundamentálního hlediska nemá již RBZN čím investory překvapit. O to ale bude důležitější sledovat technické ukazatele a cenový graf. Do konce roku nás čeká ještě vyhlášení HDP, jehož výsledek může na poslední chvíli zamíchat kartami a vrátit NZD/USD opět do rostoucího trendového výhledu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.