Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Nárůst výdajů na reklamu by mohl vynést vzhůru cenu těchto 2 akcií

Publikováno
Nárůst výdajů na reklamu by mohl vynést vzhůru cenu těchto 2 akcií
Zdroj: u-traders.com

Zdá se vám, že je cena některých akcií už příliš vysoko? Nemusí to platit pro Roku a Amazon. Právě tyto dvě společnosti jsou ve velmi výhodném postavení, aby těžily z očekávaného nárůstu výdajů inzerentů na reklamu.

Výdaje na reklamu se v loňském roce propadly, což je pochopitelné – firmy na počátku pandemie přijaly opatření ke snížení nákladů. Ačkoliv se obvykle nejedná o dobrý nápad, první náklad, který společnosti mnohdy osekávají, jsou náklady na reklamu. A přesně to se stalo i v loňském roce. Nikdo netušil, jak dlouhé a závažné budou lockdowny, díky čemuž řadě společností po celém světě značně klesly příjmy.

Nejbezpečnějším přístupem tak bylo pozastavení veškerých nákladů, které nejsou nezbytně nutné k dalšímu fungování podnikání.

Některé typy reklamy přitom dávají firmám možnost nastartovat je a pozastavit je dle libosti, takže patří k prvním nákladům, které firmy v době potenciálního poklesu příjmů snižují.

Výdaje na reklamu se v druhé polovině roku 2020 opět zvýšily, k čemuž přispěly politické kampaně. Nyní, když se ekonomiky po celém světě znovu otevírají a zmírňují se překážky v dodavatelských řetězcích, i samotné společnosti zvyšují své výdaje na reklamu. Očekává se tak, že celkové výdaje na reklamu v roce 2021 vzrostou na 749 miliard dolarů z 628 miliard dolarů z roku 2020. Právě Amazon a Roku jsou dvě akcie, kterým by se díky zvyšování nákladů na reklamu mohlo dařit.

1. Akcie Amazon

logo-amazon-akciePodnikání Amazonu je rozkročeno napříč několika ziskovými segmenty, ale právě ten, který zahrnuje příjmy z reklamy, roste velmi výrazným tempem. V posledních čtyřech čtvrtletích vzrostly příjmy společnosti z reklamy meziročně o 41 %, 49 %, 64 % a 73 %. Tento segment tak už nabírá na síle posledních 12 měsíců a ve zbytku roku 2021 bude jeho další růst potenciální expanze výdajů na reklamu jenom podporovat.

Amazon nabízí marketérům jedinečnou nabídku – přístup k 200 milionům členů prémiové služby Prime, kteří zde mají uložené své platební údaje. Od nákupu je tak dělí jediné kliknutí. Uživatelé služby prime mají navíc přístup k rychlé a bezplatné přepravě. Amazonu se tak podařilo vyloučit z nákupního procesu všechny třecí plochy, během kterých si mohou zákazníci nákup rozmyslet.

Inzerenti jistě náležitě oceňují možnost oslovit zákazníky Amazonu téměř po celém světě, zvláště když jsou velmi pravděpodobně připraveni okamžitě utrácet své peníze. Akcie Amazonu by tak mohly minimálně v následujících měsících dále prospívat.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Amazon Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

2. Akcie Roku

akcie roku logoRoku, které je průkopníkem mezi platformami pro streamování obsahu, je další akcií, která může těžit z toho, že inzerenti v roce 2021 zvýší své výdaje. Spotřebitelé se jasně vyjádřili, že dávají přednost streamovanému obsahu před sledováním klasické televize. To potvrzuje i fakt, že společnost v prvním čtvrtletí oznámila, že disponuje téměř 54 miliony aktivních účtů, což představuje 35% nárůst oproti stejnému období loňského roku.

Uživatelé navíc na platformě Roku streamovali 18,3 miliardy hodin obsahu, což je o 49 % více než před rokem. Je jasné, že se marketérům vyplatí upoutat pozornost milionů uživatelů, kteří na platformě Roku tráví miliardy hodin. Podle společnosti GroupM se očekává, že výdaje na reklamu na streamovacích platformách letos vzrostou o 25 % a dosáhnou 16 miliard dolarů. Tím by se však růst neměl zastavit, analytická společnost odhaduje, že se výdaje na reklamu na streamovacích platformách do roku 2026 téměř zdvojnásobí na 31 miliard dolarů.

Roku, které je také operačním systémem pro chytré televize, je jedničkou v USA a Kanadě a dvojkou v Mexiku. Je ve výborné pozici, aby mohlo těžit z nárůstu celkových výdajů na reklamu a z rostoucí popularity marketingových aktivit na streamovacích platformách, které rostou na úkor propagace na klasických televizích.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Roku Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Slovo závěrem

Mějte na paměti, že předpokládaný nárůst výdajů na reklamu je stále pouze odhadem, přičemž ho může zbrzdit celá řada faktorů. Mimo jiné se může jednat o další lockdowny způsobené novými vlnami koronaviru nebo inflací cen vstupů v podnicích, která by je přiměla přehodnotit rozpočty. Podceňovat nelze ani pokračující problémy v dodavatelských řetězcích, kdy zejména náklady na lodní přepravu v letošním roce astronomicky vzrostly. V neposlední řadě také není třeba inzerovat, pokud je váš produkt vyprodán.

Vyvine-li se však situace podle odhadů, mohly by být akcie Roku a Amazon potenciálními vítězi této situace. Nezapomínejte však, že by každá vámi realizovaná investice měla být v souladu s vaším investičním horizontem a také by měla odpovídat vašemu rizikovému profilu.

Jakákoliv akciová investice by pak měla být podložena také důkladným studiem a fundamentální analýzou.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.