Mediální a zábavní průmysl si v roce 2021 prošel výrazným akciovým propadem, ze kterého se velcí mezinárodní producenti ještě nedokázali vzpamatovat. Ztráta příjmu z akcií se někde musí projevit, proto ve vzduchu visí několik opatření, které mediální magnáti hodlají v letošním roce zavést.
Na co se mohou investoři a uživatelé těšit, to si povíme v tomto článku. Také nahlédneme do cenových grafů a vyznačíme si ty nejdůležitější cenové úrovně, které budou zásadní pro investiční činnost.
Akciový propad největších mediálních společností na světě z trhu doslova vymazal kapitál o hodnotě 500 miliard dolarů. Ztrátu kapitálu je ke všemu v současné době velmi složité nahradit, protožepůjčky jsou velmi drahé kvůli vysokým úrokovým sazbám. Mediálním společnostem tedy nezbývá nic jiného, než provést restrukturalizaci s cílem minimalizovat provozní a výrobní náklady.
Výrazný otazník stojí nad příjmy ze streamovacích služeb. V tomto prostředí za poslední dva roky vznikla velmi vysoká konkurence, takže je náročné a finančně nákladné se prosadit. Například společnost Disney utratila v loňském roce na propagaci své streamovací platformy 33 miliard dolarů. Pokles příjmů ze streamování obsahu hlásí i Paramount, který ztrátu vyčíslil na 1,82 miliard USD.
Při akciovém propadu v roce 2022 bylo z mediálního trhu smazáno 500 miliard dolarů.
Do budoucna se očekává, že ztráty ze streamování se sníží, protože celý obor je pod tlakem kvůli vysokým nákladům. Společnost Warner Bros již provedla kroky potřebné ke snížení nákladů, přičemž očekává finanční úsporu v následujících dvou letech okolo 4 miliard dolarů. V rámci procesu restrukturalizace je potřeba provádět i nepříjemná manažerská rozhodnutí, jako je například propouštění zaměstnanců. Společnost Disney oznámila, že propustí během druhé fáze restrukturalizace okolo 7 000 svých zaměstnanců s cílem snížit náklady o 5,5 miliardy USD.
Pro rok 2023 hlásí mediální společnosti také prioritu v optimalizaci cen za služby pro spotřebitele. K hlavním rozdílům by mělo dojít na poli optimalizace streamovaného obsahu a reklamy, přičemž budou zaváděny dvojí poplatky. Platforma Disney+ již zdražila v průměru o 3 USD na 7,99 USD ve verzi s reklamou a 10,99 USD ve verzi bez reklamy.
Nyní se již pojďme podívat blíže na konkrétní společnosti, které v odvětví mediálních služeb hrají nejvyšší ligu.
1) Warner Bros
Výrazný cenový propad potkal akcie této velmi známé mediální společnosti. Od vrcholu v roce 2021 akcie Warner Brosztratily již více než 88,5 % své hodnoty a vypadá to, že nejbližší rezistence je pošle opět níže. Akcie se v současné době obchodují nad hodnotou nejsilnějšího volume, ovšem v cestě vzhůru jim stojí několik rezistencí, přičemž hned na první akcie reagují výprodejem.
Po akciovém propadu se společnost začíná sbírat i po finanční stránce. Meziroční nárůst tržeb činní 177,4 % a v letošním roce by mělo dojít k růstu tržeb až na hodnotu téměř 44 miliard dolar. Krize v tomto sektoru by měla být definitivně zapomenuta v roce 2024, kdy se očekávají tržby 46 miliard USD. Společnost Warner Bros nevyplácí dividendy.
2) Walt Disney
Akcie Walt Disney se obchodují v technické formaci vlajka poté, co trh vykázal téměř 58% propad. Formace vlajka je typická tím, že dříve nebo později dojde k průrazu formace buď směrem vzhůru, což by znamenalo růst hodnoty akcií, nebo směrem dolů, což by znamenalo atakování dlouhodobých minim. Nejbližší technická rezistence se nachází na ceně 145 USD, kde vznikla konfluence s 50 % Fibonacciho retracementu.
I přes akciový propad si společnost Walt Disney drží portfolio svých příjmů konzistentně rostoucí. Meziroční růst tržeb činní 15,66 % s tím, že se letos očekávají tržby 90,24 miliard USD a v roce 2024 dokonce 96,22 miliard dolarů. Ani Disney nevyplácí akcionářům dividendy.
Cenový propad v rámci nízké volatility se odehrává od roku 2021 na akciích společnosti Paramount. Trh při pádu respektoval hodnotu strmě klesající trendové čáry a k zastavení pádu došlo až na hodnotě 16 USD, kde se nachází cenové minimum z roku 2020. Akcie Paramount by při svém růstu musely překonat rezistenci v podobě trendové čáry a Price Action na ceně 28 USD.
Stabilní tržby společnost Paramount udržuje od roku 2022 a do roku 2024 by se měly i nadále pohybovat okolo 31 miliard dolarů. Tomu odpovídá i konzervativní meziroční nárůst tržeb o 5,5 %. Společnost Paramount vyplácí kvartální dividendu 0,24 USD za akcii.
Mediální tržní segment si v roce 2022 prošel výrazným propadem, při kterém bylo z trhu odepsáno 500 miliard dolarů. Tento propad nutí mediální společnosti k optimalizaci provozních nákladů společně s optimalizací cen pro spotřebitele. U všech tří uvedených společností se v letošním roce počítá s nárůstem tržeb. Akcie těchto společností mají ovšem před sebou mnoho výzev v podobě rezistencí, které jsou mnohdy doplněny o konfluenční faktory.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.