Pití piva provází lidské dějiny již od nepaměti. Spotřeba tohoto moku je důležitá nejen z pohledu požitkářství, ale také z pohledu ekonomiky, protože spotřeba piva se drží dlouhodobě na konstantních hladinách a to jak v období ekonomického růstu, tak recese.
V tomto článku si připomeneme výhody investování do tohoto zlatavého moku a také se podáváme na akcie těch nejzajímavějších pivovarů. Možná vás překvapí, jak velké rozdíly mezi nimi panují. Pojďme se na to podívat.
V tomto odvětví nalezneme jak mnoho malých, lokálních pivovarů, tak mezinárodní konglomeráty, které distribuují své pivo po celém světě. Také se velmi často stává, že jeden pivovar prodává pivo pod více značkami, jako například Heineken, který exportuje piva pod značkou Amstel, Sol, Tiger, Desperados a další.
Pro pivovary je jedničkou ve spotřebě čínský trh, do kterého je celosvětově vyváženo více než 12 % celkové produkce. Export piva do Číny ročně vygeneruje příjmy okolo 131 miliard dolarů a očekává se 6% každoroční růst, až do roku 2025. Nyní se již pojďme podívat na 3 pivní akcie, které se svým cenovým vývojem od sebe výrazně liší.
Tento pivní gigant vlastní více jak 500 pivních značek, mezi které patří i u nás známý Budweiser, Corona nebo Stella Artois. Tržby společnosti jsou v čase mírně rostoucí, o čemž svědčí i meziroční růst o 4,59 %. Výhled na budoucí tržby počítá rovněž s mírným růstem a pro letošní rok se očekávají tržby 60,8 miliard USD a pro rok 2024 63 miliard dolarů. Společnost v posledních letech ovšem snižuje hodnotu svých dividend, která ze 4 USD za akcii v roce 2017, nyní činní pouze 0,82 USD s roční frekvencí vyplácení.
Akcie Anheuser-Busch se obchodují pod hodnotou klesající trendové čáry. Od roku 2020, poté co trh vytvořil své historické dno, se akcie obchodují v postranním pásmu, okolo nejsilnějšího volume celého down trendu. Abychom mohli akcie vnímat jako rostoucí, musí prorazit hodnotu trendové čáry. Nejbližší rezistence se poté bude nacházet na hodnotě 80 USD, kde se v roce 2021 vykreslilo prozatím netestované cenové maximum.
2) Constellation Brands
Tato společnost se nespecializuje pouze na pivo, ale v mezinárodním měřítku prodává také další lihoviny. I tržby této společnosti jsou stabilní s meziročním růstem 3,65 %. Pro letošní rok se tržby očekávají na hodnotě 10,1 miliard USD a v roce 2024 na hodnotě 10,8 miliard USD. Společnost vyplácí kvartální dividendu 0,89 USD za akcii.
Akcie Constellation Brands se obchodují pod svými historickými maximy okolo hodnoty největší volume na ceně 230 USD. Nejbližší support se nachází na ceně 190 USD a je tvořen především price action s konfluencí v podobě menšího nákupního gapu. Cenový graf jinak nevykazuje žádné výraznější S/R zóny, což znamená, že tato akcie je spíše fundamentální, než technická.
3) Boston Beer Company
Akcie Boston Beer Company se v roce 2021 výrazně propadly, což souviselo s uzavřením restauračních zařízení po celém světě kvůli pandemii. Po akciovém pádu se cena stabilizovala a nyní se obchoduje nad hodnotou 300 USD za akcii. Postranní pohyb nevykazuje známky růstu ani poklesu, takže trh v současné době vyčkává na nějaký fundamentální impuls, který by dodal trhu směr a volatilitu.
I přestože se akcie společnosti výrazně propadly, z hospodářského pohledu se o žádnou katastrofu nejednalo. Tržby jsou totiž od roku 2020 konstantní a pohybují se okolo 2 miliard USD. Pro letošní rok se očekávají na hodnotě 2,03 miliardy USD, ovšem rok 2024 by měl přinést zlepšení a růst tržeb na 2,13 miliard dolarů. Společnost v současné době nevyplácí dividendy.
Závěr
Pivovarnické společnosti se mohou pyšnit velmi stabilním byznysem, protože spotřeba piva je v čase konstantní a jako jedna z mála se příliš nemění ani v obdobích ekonomických krizí. V článku jsme analyzovali 3 akcie, které se ve svém cenovém vývoji výrazně odlišují a přitom je spojuje konstantní hodnota tržeb. Díky této korelaci tak mohou investoři identifikovat zajímavé příležitosti ve velmi populárním tržním segmentu.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.