Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Co stojí za růstem akcií Facebook o 27,3 % v první polovině letošního roku?

Publikováno
Co stojí za růstem akcií Facebook o 27,3 % v první polovině letošního roku?
Zdroj: marketingreview.vn

Facebook během loňského post-pandemického zotavení amerického akciového trhu zaostával svou výkonností mezi skupinou populárních společností FAANG pouze za akciemi Apple. Zatímco akcie Apple vzrostly od loňského dna amerického akciového trhu 23. března do konce roku o 130 %, akcie Facebook připsaly „pouze“ 84 %.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie FB Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

V prvním pololetí letošního roku se však karta obrátila, zatímco akcie výrobce iPhonů vzrostly o 3 %, akcie Facebook posílily o 27,3 %. Co stálo za růstem akcií Facebooku?

Hospodářské výsledky za Q1 2021 ohromily investory

Gigant sociálních médií oznámil skvělé hospodářské výsledky za Q1 2021 a kromě toho také veřejnost seznámil se záměrem výrazně investovat do tvorby vlastního obsahu. Jeho akcie díky tomu v prvním pololetí letošního roku vzrostly o více než 25 %.

Facebook vykázal za první čtvrtletí fiskálního roku 2021 ohromné zisky, přičemž tržby meziročně vzrostly o 47,6 % na 26,2 miliardy dolarů a čistý zisk se v meziročním srovnání prudce zvýšil o 93,7 % na 9,5 miliardy dolarů. Průměrná cena za reklamu se meziročně zvýšila o 30 % a společnost provozující sociální média rovněž dosáhla 12% meziročního nárůstu počtu reklam. Tato čísla dokazují, že je Facebook i přes doznívající pandemii stále schopen zaznamenávat silný růst.

Růst ziskovosti společnosti Facebook od roku 2010.
Růst ziskovosti společnosti Facebook od roku 2010. Zdroj: macrotrends.net

Průměrný počet denních uživatelů (DAU) a průměrný počet měsíčních uživatelů (MAU) nadále stoupal. Počet uživatelů DAU se vyšplhal v Q1 2021 na 1,9 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 8,3 %, zatímco počet uživatelů MAU činil 2,9 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 9,6 %.

Generální ředitel, Mark Zuckerberg, také podrobně popsal vylepšení provedená s cílem zaujmout více uživatelů platformy Facebook, jako je například zařazení nástroje, díky němuž si lidé mohou předplatit pokročilé služby využívající virtuální reality, jako je box a tanec. Společnost také posiluje svou infrastrukturu, aby bezproblémově zvládala zvýšený počet realizovaných plateb. Mnoho podniků pak začalo využívat k zasílání prodejních zpráv potenciálním zákazníkům uživatelské rozhraní aplikace WhatsApp.

Co mohou investoři očekávat nyní?

Všichni investoři, uvažující o investici do Facebooku by si měli do kalendáře zaznamenat datum 28. července, kdy bude gigant sociálních sítí oznamovat své hospodářské výsledky za Q2 2021. Analytici na Wall Street očekávají meziroční růst čistého zisku o 68 % (EPS ve výši 3,04 dolaru oproti 1,8 dolaru v roce 2020). V posledním roce však Facebook překonává odhady ziskovosti ze strany analytiků o 20 % a více.

Rovněž je očekávaný téměř 49% meziroční růst tržeb z 18,69 miliardy dolarů v Q2 2020 na 27,82 miliardy dolarů ve čtvrtletí končícímu k poslednímu červnu 2021. Nejnovější hospodářské výsledky tak do značné míry napoví, jakým směrem se bude dále ubírat cena akcií Facebook.

Výše odhadovaného a skutečného EPS společnosti Facebook za poslední rok a jeho predikce na následujících 12 měsíců.
Výše odhadovaného a skutečného EPS společnosti Facebook za poslední rok a jeho predikce na následujících 12 měsíců. Zdroj: nasdaq.com

Jak už bylo psáno výše, Facebook také předestřel, že plánuje výrazné investice do tvorby „chytlavého“ obsahu, a to z jednoho prostého důvodu. Musí se snažit konkurovat rostoucímu vlivu TikToku. Stále populárnější aplikace je momentálně již nejstahovanější aplikací v App Store a Google play (se 3 miliardami stažení), nepočítáme-li aplikace vlastněné Facebookem.

Společnost tak do konce příštího roku vynaloží 1 miliardu dolarů na podporu tvůrců obsahu na sociálních sítích, aby vytvářeli exkluzivní obsah, který udrží uživatele ve větší počtech na platformě Facebook. 

„Influenceři“ jsou do programu zvaní pouze na základě exklusivního pozvání a Facebook těmto osobám nabídne bonusové programy, pokud tvůrci dosáhnou určitých milníků.

Slovo závěrem

Podaří se Facebooku obstát v konkurenci Tik Toku? Je to poměrně pravděpodobné, ačkoliv popularita samotného Facebooku pomalu klesá a hlavním zdrojem příjmů se již stal Instagram. Zuckerbergova společnost stále disponuje aktivy – WhatsApp a Messenger – která byla minimálně monetizovaná. Zde se tak nachází slušný prostor pro růst tržeb a ziskovosti společnosti.

Kromě toho také Facebook vyvíjí velmi výraznou aktivitu v oblasti virtuální a rozšířené reality, díky čemuž rostou prodeje jeho virtuálních brýlí. Připočteme-li k tomu, že v postpandemickém období pravděpodobně budou výdaje firem na reklamu růst, mělo by se společnosti dařit i nadále výrazně růst. Facebook tvoří spolu s Googlem ve velké části světa v podstatě oligopol v oblasti online reklamy.

Facebook se může chlubit skvělými ziskovými maržemi a charakterizují ho nulové dluhy.

Z hlediska tradičních oceňovacích měřítek není podhodnocený, ale nelze říci, že by byl extrémně předražený (P/E ratio = 28,87, Forward P/E = 22,13). Cílová cena analytiků je pak momentálně stanovena přibližně 15 % nad aktuálně obchodovanou cenou.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎