Tentokrát se v technické a fundamentální analýze na české tituly zaměříme na akcie Kofola. Kofola vydala výsledky za druhý kvartál nedávno a rovnou mohu konstatovat, že čísla jsou dobrá. Je zřejmé, že prodejům výrazně pomohla letní sezóna a fakt, že není žádný lockdown.
Fundamentální analýza akcie Kofola
Kofola počátkem září představila nová čísla za druhé čtvrtletí letošního roku. Výsledky jsou vskutku dobré a je z nich znát zlepšení. Výnos meziročně vzrostl o téměř 23 % na 1 798 milionů korun, což je velmi výtečný výsledek. Provozní zisk EBITDA meziročně stoupl o horentních 64,6 % na 379 milionů korun. Kofole se podařilo i snížit dluh vůči EBITDA na 3,3 body.
Co se týče čistého zisku, jak vyplývá z přiloženého grafu, Kofola je jako počasí. Čtvrtý kvartál minulého roku a první kvartál letošního roku byl vůbec nejhorší. Tehdejší ztráty dosahovaly až 132 milionů korun. Druhý kvartál je ovšem už solidní. Čistýzisk činil 134 milionů korun. Zisk na akcii (EPS) je tak 6 bodů.
Technická analýza akcie Kofola
Z technického hlediska akcie Kofola solidně překvapily. Trh dokázal moc pěkně využít support kolem 274 korun, kde docházelo po mnoho týdnů ke konsolidaci. Začátkem srpna se však cenový růst rozjel, díky čemuž jsme se dostali nad S/R level 315 korun.
Průraz uvedené hladiny byl vážně důležitý, protože se tím otevřela cesta k S/R levelu 366 korun. Jak vyplývá z týdenního grafu, v rozmezí 315 – 366 korun je v podstatě mezera, takže by nakupující neměli mít až takový problém cenu protlačit nahoru.
Tím chci říct, že zde nejsou prakticky žádné překážky, které by expanzi bránily. Pro Kofolu je ovšem zásadní, aby si support 315 korun udržela. Pokud se nic radikálně nezmění, trh akorát zkonsoliduje a pak může zase pokračovat v cenovém růstu.
Co se týká indikátoru RSI, hodnoty se vyšplhaly téměř na 84 bodů. To je obrovský úspěch, protože trh je v tomto případě hodně silný. Navíc si drží zaznačený uptrend.
Závěrem
Jak bylo již řečeno, Kofola je tak trochu jako počasí. Nenese ale za to vinu, protože výrobce nápojů je pouze závislý na odběru svého produktu. Z restauračních provozů prostě nebyl žádný odběr. Aktuálně jsou ale hospodářská čísla dobrá, protože se ekonomika otevřela.
Technicky je trh silný, což bylo taženo tím očekáváním, že poptávka po nápojích během léta markantně vzroste. A to implikuje i vyšší výnosy firmy.
Přečtěte si také naše dřívější analýzy českých akcií:
Vystudovaný ekonom a znalec díla Adama Smithe, Davida Ricarda a Johna Keynese, který publikuje obsah o technické analýze kapitálových trhů, fundamentální analýze, makroekonomii a měnové politice.
Jaroslav je přesvědčen, že právě tyto disciplíny jsou zásadní pro pochopení celého kontextu finančního trhu, a snaží se čtenáře vybavit ucelenou myšlenkovou mapou pro přemýšlení nad finančním světem.
“Pro investory je důležitý komplexní znalostní základ, díky kterému může každý minimalizovat rizika.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.