Každý ví, že investiční strategie Warrena Buffetta jsou velice úspěšné, takže je jasné, proč jeho kroky všichni sledují.
Buffett často investuje do podhodnocených akcií, které ostatní přehlížejí, a sklízí tak značné zisky. Koneckonců, jeho nedávný nákup balíku akcií VeriSign je příkladem této investiční filozofie.
Buffettovy výsledky jsou legendární. Jeho firma Berkshire Hathaway dosahuje již šest desetiletí složených ročních výnosů přes 20 %. Vše začalo v Buffett Partnership, kde v letech 1957 až 1969 dosáhl složeného ročního výnosu 23,8 %.
Také úspěšná přeměna Berkshire Hathaway z původně textilní firmy, která se potýkala s problémy, v kolosální holdingový subjekt, je důkazem jeho schopností a upevňuje jeho status jednoho z největších investorů všech dob.
Navýšení podílu ve VeriSign
V souladu se svou dlouhodobou strategií Buffett nedávno zvýšil podíl Berkshire Hathaway ve VeriSign. Díky nákupu za 94 milionů USD v prosinci a lednu nyní Berkshire drží 14% podíl ve společnosti.
Zajímavé je to, že tento Buffettův krok přichází navzdory tomu, že 60 % analytiků hodnotí VeriSign s doporučením “sell” tedy prodat, nebo “hold” (držet). Buffett si ale evidentně myslí něco jiného.
VeriSign vlastní výhradní práva na registraci webových stránek s doménami .com a .net, což mu poskytuje právní monopol. To je velice výhodná pozice, která firmě umožňuje zvyšovat ceny domén .com a .net až o 7 %, resp. 10 % ročně.
Tyto úpravy spolu s nízkými provozními náklady vedly v loňském roce k působivým ziskovým maržím – 87,7 % hrubé a 67,9 % provozní marže.
Tržby této společnosti kontinuálně rostou, i když se v tomto případě nejedná o žádný dvouciferný růst jako u některých dalších technologických firem.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk VeriSign
Možná právě fakt, že tržby sice pomalu, ale zato bez propadů a relativně předvídatelně rostou je jedním z důvodů, který Buffetta zaujal.
A dále nejspíš také to, že firma má monopol v odvětví, ve kterém je téměř jistě zaručena poptávka. Domény .com a .net jsou totiž celosvětově nejrozšířenější, nejvyhledávanější a nejcennější.
Výzvy a strategie VeriSign
I když je VeriSign silným hráčem, na trhu je samozřejmě konkurence. Nejde přitom jen o lokální domény, jako je například koncovka .cz v České republice.
Hrozbou pro další růst je také expanze nových generických doménových koncovek (například .xyz, .online, .tech, atd.), které byly zaregistrovány a spravovány jinými organizacemi.
Tyto nové koncovky představují konkurenci pro tradiční domény jako .com nebo .net, což může ovlivnit podíl Verisignu na trhu.
Konkurence a její cenová politika pak je důvodem, proč se VeriSign potýkala s poklesem doménové základny.
Společnost ukončila rok 2024 se 169 miliony registrovaných domén, což je výrazně méně než 174,8 milionu na konci prvního čtvrtletí roku 2023.
Vedení společnosti však zůstáváoptimistické a uvádí silné nové registrace a menší počet domén, kterým v roce 2025 vyprší platnost.
Od Buffettovy akvizice akcie VeriSign prudce vzrostly a poměr ceny a očekávaného zisku (forward P/E) pro rok 2025 činí přibližně 29,6, což je shodou okolností stejné, jako aktuální reálné P/E.
Za posledních 10 let je průměrná hodnota P/E 30, což znamená, že akcie není v současné době ani drahá, ani levná. Nejnižší hodnota P/E v loňském roce byla 21.
Pokud cena akcie pod vlivem aktuálních masívních výprodejů ještě klesne, mohla by tato akcie díky předvídatelnému cash flow být atraktivní volbou za dobrou cenu.
Uvažujete o investování do akcií VeriSign? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.