Pro mnoho společností je v současných podmínkách vysoké inflace velmi složité obstát na trhu a v konkurenčním prostředí. Tento fakt je velmi nepříznivý také pro investory, kteří ztrácejí možnost profitovat na rostoucích cenách akcií. Nicméně díky rozdílovým kontraktům (CFD), je možné generovat zisk i na akciovém poklesu. V tomto článku si představíme 3 společnosti, jejichž akcie již více než rok vykazují cenový pokles, a proto jsou adepty na shortování.
Shortování je především obchodní metoda, jak lze generovat zisk i na klesajících finančních instrumentech. Tato metoda je prováděna pomocí rozdílových kontraktů (CFD), kde je zisk nebo ztráta tvořena rozdílem mezi pořizovací a prodejní cenou. Díky této metodě mohou čistě akcioví obchodníci vydělávat na klesajících akciích a nemusejí čekat na změnu tržního sentimentu, aby mohli akcie začít obchodovat.
Shortování umožňuje generovat zisk i v klesajícím trhu.
Specifikem shortování ovšem je, že je často realizováno pomocí finanční páky. Obchodník při shortech spekuluje na pokles ceny instrumentu, a jeho zisk nebo ztráta je tvořena nejen velikostí cenového pohybu, ale také právě použitou velikostí finanční páky. Pojďme se nyní podívat na 3 akcie, které svým dlouhodobým akciovým propadům shortujícím investorům vykouzlily úsměv na tváři.
Akcie GameStopklesly ze svého maxima již o 87 % a stále své dno nenašly. Díky formaci dvojité dno došlo sice k cenovému růstu, který se ovšem zastavil na první rezistenci, tvořené nejsilnějším volume (POC) za celou dobu postranního pohybu na minimálních cenách. Vzhledem k tomu, že tyto akcie se obchodují pod úrovní klesající trendové čáry, mají shorty vyšší pravděpodobnost úspěchu.
Tato společnost, poskytující hry a zábavné produkty si nevede dobře ani po finanční stránce. Meziroční pokles tržeb o 1,39 % akorát odráží výkonnost akcií. Navíc s poklesem podle analytiků je potřeba počítat i nadále. V roce 2023 je očekáván pokles na hodnotu tržeb 5,91 miliard USD a v roce 2024 na 5,63 miliard USD. GameStop nevyplácí dividendy.
2) GEO Group
Výrazný akciový propad potkal i společnost GEO Group, jejíž akcie ztratily 85 % ze své nejvyšší hodnoty. Začátkem roku 2022 to již vypadalo, že by se mohly akcie GEO Group opět dostat na vyšší cenové úrovně, ovšem ihned první překážka v podobě 23,6 % Fibonacciho retracementu byla proti. Aktuálně trh opět testuje úrovně největšího volume, ovšem situace nevypadá, že by mělo dojít k cenovému růstu.
GEO Group se zabývá pronájmem a správou detenčních zařízení pro alkoholiky a drogově závislé. Tržby meziročně v vzrostly o 5,32 %. Výhled na následující dva roky počítá se stagnací příjmů okolo 2,5 miliard dolarů. GEO Group rovněž nevyplácí dividendy.
3) Medical Properties
Agresivní cenový pokles proběhl v loňském roce i na akciích Medical Properties, které ze svých maxim klesly o 70,5 %. V současné době se obchoduje na minimálních cenách z roku 2011, kde trh po volatilním pádu provádí nákupní korekci. Nejbližší rezistence se nachází na ceně 14 USD, která je v konfluenci s 38,2 % Fibonacciho retracementu.
Tento trust pronajímá a spravuje nemocniční zařízení a prostory pro lékaře. Meziroční nárůst tržeb je sice kladný, ale s hodnotou 0,67 %. Tržby by v následujících dvou letech měly klesnout o zhruba 500 milionů dolarů na 1,45 miliard USD. Medical Properties vyplácí kvartální dividendu 0,29 USD.
Závěr
Klesající trhy kazí zisky mnoha dlouhodobým investorům, kteří si během poslední dekády zvykli akcie pouze nakupovat. V medvědím trhu existují pouze dvě možnosti, buď vzít zbylé peníze a utéct pryč, nebo se naučit profitovat i na akciových poklesech. Shortování je metoda, která právě toto umožňuje. V článku jsme si přiblížili technickou a finanční analýzou akcie, které již více než rok klesají a podle současného sentimentu jsou i nadále adepty na spekulativní činnost shortování.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.