Lídři světového finančního světa varují investory i spotřebitele před současnou situací a poukazují na několik negativních faktorů, které by mohly výrazným způsobem zasáhnout do všedního života většiny populace.
V čem tito vysoce postavení lidé vidí zásadní překážky ekonomického růstu a jaké státy budou v brzké době muset řešit zpomalení své ekonomiky? To se dočtete v tomto článku.
Světová banka, se sídlem ve Washingtonu, snížila svou prognózu globálního růstu, pro rok 2022 z původních 4,1 % na 3,2 %. Poukazuje přitom na několik problémů, které negativně dopadají na globální ekonomickou situaci. Kromě již mnohokrát zmíněné inflace a války na Ukrajině, vidí Světová banka problémy i v postupující izolaci Čínského trhu od globálního obchodování a tvorby “Východního ekonomického paktu” mezi Čínou a Ruskem.
Mezinárodní měnový fond (MMF), který je součástí Světové banky, snížil výhled hospodářského růstu Spojeného království z 4,7 % na 3,7 %. Rovněž prognóza globálního růstu byla snížena z 6,1 % na 3,6 %. MMF vidí hlavní problém v neefektivním přístupu ke zvyšování úrokových sazeb, které na jednu stranu mohou zpomalit růst inflace, na stranu druhou ovšem ještě více zpomalí ekonomický růst.
Sophie Lund-Yates (analytička Hargreaves Lansdown): “Růst úrokových sazeb v době, kdy se ekonomická aktivita zpomaluje, vytváří velmi obtížné podmínky, které finanční svět nemusí ustát.”
Světové bance činí vrásky také tlak, který je vyvíjen na cenu potravin. Například trh s kukuřicí se pohybuje na nejvyšších cenách od roku 2012. Investoři se v této době uchylují spíše k nákupu státních dluhopisů, což je signál k rostoucímu strachu ze zvýšení úrokových sazeb, které by dostaly pod tlak především akciové společnosti. Výnosy 10letých amerických státních dluhopisů rostly od začátku roku o 2,91 %. Nervozita na finančních trzích je indikována nejen výroky analytiků, ale také ukazatelem strachu a chamtivosti, který se pohybuje v oblasti zvýšeného strachu.
Závěr
I přes negativní výhledy Světové banky a Mezinárodního měnového fondu, je potřeba poukázat na to, že se jedná o snížení prognóz růstu globální ekonomiky. Ovšem stále se jedná o růst. Hlavním rozdílem v investiční strategii v období recese je, že se z módu investování, přepíná do módu ochrany finančních prostředků, kdy je kapitál přesouván ze spekulativních obchodních pozic do dlouhodobě stabilních aktiv s nízkou volatilitou.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom mohli poskytovat co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím a funkcím technologie, jako jsou soubory cookies. Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.