Bankomaty Euronetu v České republice čelí kritice za spornou metodu, která zřejmě přináší uživatelům nečekané poplatky. Na problém upozornil reportér Janek Rubeš v internetovém pořadu “Kluci z Prahy“.
Když se čeští držitelé karet pokusí vybrat hotovost z bankomatu Euronet, jsou jim nabídnuty dvě možnosti: “Hotovost a zůstatek” a “Jiné“. Většina uživatelů instinktivně zvolí první možnost, což vede ke standardní obrazovce pro výběr hotovosti.
V tomto okamžiku však Euronet účtuje poplatek za službu zobrazení zůstatku, aniž by nabídl možnost odmítnutí. A to vše i v případě, že zůstatek není zobrazen.
Tento poplatek je účtován bez ohledu na to, zda je transakce dokončena, nebo zrušena. I když je na obrazovce bankomatu uvedeno “Poslední transakce byla zrušena. Transakce nebude účtována“, poplatek za zjištění zůstatku se stejně odečte.
Na druhé straně méně jasně definovaná možnost “Jiné” vede k přímému výběru hotovosti bez dalších zpoplatněných služeb.
Zbytečné poplatky za nechtěnou službu
Poplatky za dotaz na zůstatek v bankomatech se liší dle banky. Například Moneta Money Bank účtuje nejvyšší poplatek 50 korun, zatímco ČSOB si u standardního účtu Plus řekne o 35 korun. Komerční banka a UniCredit si účtují 25 korun, Česká spořitelna 20 korun, mBank 19 korun a Fio banka 9 korun.
Stačí provést takových výběru několik opakovaně, aniž byste se podívali na výpis z účtu a celkové náklady se mohou snadno vyšplhat do stovek korun.
Část poplatku za zjištění zůstatku jde přímo provozovateli bankomatu – v tomto případě společnosti Euronet – zatímco banka vydávající kartu obdrží pouze zbytek po pokrytí nákladů.
Podle Euronetu má služba zvýšit komfort klientů
Bankomaty Euronetu se nacházejí především v turisticky frekventovaném centru Prahy, ale rozšířily se i do menších obcí po celé České republice. Ondřej Kozák, výkonný ředitel české pobočky Euronetu, funkci “cash & balance” obhajoval s tím, že byla zavedena v mnoha zemích pro zvýšení komfortu klientů.
Cílem je, aby klienti i s výběrem rovnou znali zůstatek na účtu.
Podotýká, že ve většině zemí si banky za tuto službu neúčtují poplatky. Česká spořitelna, největší tuzemská banka, však kritizovala způsob komunikace Euronetu s klienty na svých bankomatech jako zavádějící a zahájila jednání o nápravných opatřeních.
Přečtěte si naši recenzi České spořitelny
96 %
Kozák v reakci na tuto situaci ujišťuje, že systém je v současné době testován a že se hledá řešení. Klienti, kteří chtějí reklamovat poplatek za nezobrazený zůstatek, tak mohou učinit u banky, která jim kartu vydala.
Regionální manažer společnosti Visa klientům doporučuje, aby podali stížnost na neposkytnutou službu u společnosti Euronet. Následně by se měli pokusit u své banky uplatnit chargeback, což je zpětné vrácení finančních prostředků od prodejce.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.