Podíváme-li se pár měsíců zpět, technologičtí giganti jako Nvidia a Microsoft byli hnací silou růstu indexu S&P 500 díky ziskům a pokroku v oblasti umělé inteligence. Nyní jsou v čele oživení sektory jako nemovitosti, veřejné služby a základní spotřební zboží.
Od 16. července, kdy index S&P 500 dosáhl svého vrcholu, zaznamenala “velkolepá sedmička” technologických gigantů pokles.
Index Bloomberg Magnificent 7 klesl o 5,3 %, zatímco širší index S&P 500 se propadl o necelé 1 %. Sektory nemovitostí a veřejných služebvzrostly o 11 %, což poukazuje na změnu zájmu investorů.
Tato rotace do netechnologických sektorů je ovlivněna obavami ze zpomalení hospodářského růstu. Investoři očekávají, že by Federální rezervní systém mohl uvolnit měnovou politiku, případně začít snížením úrokových sazeb a investory nyní více přitahují společnosti, které přecházejí od poklesu zisků k růstu.
Tento posun není způsoben pouze změnami měnové politiky americké centrální banky. Zlepšují se ziskové vyhlídky v sektorech mimo technologický průmysl, což je atraktivní, protože technologičtí giganti čelí těžkým meziročním srovnání.
Velké investice do umělé inteligence v technologickém sektoru jsou sice zejména pro společnost Nvidia přínosné, ale vyvolávají obavy o ziskové marže jejích největších zákazníků.
Navzdory zpomalení technologického růstu zůstávají zisky solidní – ve druhém čtvrtletí zaznamenala velkolepá sedmička 36% nárůst zisku.
To je však pokles oproti více než 50% růstu v předchozích třech čtvrtletích a v následujících čtyřech čtvrtletích se předpokládá růst zisku mezi 17 % a 20 %.
Díky růstu zisků tak došlo ke snížení cenových násobků technologických akcií, přesto však zůstávají na zvýšené úrovni.
Například akcie Microsoft jsou dle očekávaných zisků v příštích 12 měsících oceněny na 28násobek (forward P/E poměr = 28 bodů), což je pokles z červencového maxima 35 bodů, ale nad průměrem desetiletí, který činí 25 bodů.
Sektory mimo technologický sektor přitahují investory atraktivnějším oceněním. Například zdravotnictvízaznamenalo ve druhém čtvrtletí 16% nárůst zisků a ukončilo tak sérii sedmi čtvrtletí poklesu.
Očekává se, že tento růst bude pokračovat a do 1. čtvrtletí 2025 se předpokládá 45% nárůst zisku.
I výhled technologických akcií však zůstává opatrně optimistický. Adam Grossman ze společnosti Riverfront Investment Group si zachovává pozitivní pohled na akcie technologických společností s velkou tržní kapitalizací.
Domnívá se, že pokud se ekonomika vyhne recesi, budou cyklické akcie těžit ze zvýšeného hospodářského růstu a nižších úrokových sazeb.
Keith Lerner ze společnosti Truist Advisory Services naznačuje, že by se technologickým akciím mohlo dařit i v nejistých podmínkách.
Tvrdí, že technologické akcie zůstanou silné bez ohledu na to, zda ekonomika zpomalí, nebo zůstane stabilní. Michael Mullaney ze společnosti Boston Partners radí nezavrhovat technologické akcie a upozorňuje na jejich značné zisky.
Závěrem lze říci, že i když se tržní rally od technologických gigantů odklání, jejich základní sílaa růstový potenciál zůstávají významné.
Investoři diverzifikují portfolia a hledají sektory se slibnými zisky a oceněním. S vývojem rozhodnutí Federálního rezervního systému se trh přizpůsobí a nabídne příležitosti v technologických i netechnologických investicích.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.