Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Elon Musk dává Wall Street, co chce, ale další problémy Tesly číhají za rohem

Tesla stále slibuje cenově dostupný elektromobil, ale nebude tak levný, jak se kdysi doufalo. Navíc panuje značná nejistota ohledně plánovaného uvedení robotaxi.

Elon Musk dává Wall Street, co chce, ale další problémy Tesly číhají za rohem
Zdroj: depositphotos.com

Šéf společnosti Tesla Elon Musk možná dal investorům to, co chtěli, když slíbil, že brzy bude k dispozici cenově dostupnější vozidlo, ale tyto sliby mohou vést k další bolesti investorů.

Tesla sice v úterý oznámila neuspokojivé první čtvrtletí s 9% poklesem tržeb, ale zároveň uvedla, že bude vyrábět cenově dostupnější vozidlo dříve, než se původně předpokládalo, a to možná koncem letošního roku nebo začátkem roku 2025.

Začátkem dubna přitom akcie Tesly klesly po zprávě – kterou Musk popřel – že Tesla zrušila plány na levnější Model 2, jehož cena se očekávala na úrovni 25 000 dolarů.

Vývoj ceny akcií Tesla od začátku roku

Načítání
Načítání
Koupit akcie Tesla! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Co vlastně znamená “cenově dostupné vozidlo Tesly”?

V úterý Tesla cenovku toho, co nazývá cenově dostupným elektromobilem, neupřesnila.

Ačkoli se tedy zdá, že vozidlo za 25 000 dolarů je mrtvé, Tesla doufá, že na svých současných výrobních linkách bude vyrábět vozidlo, které bude podle jejích slov cenově dostupnější.

Nejlevnějším modelem Tesly je dnes Model 3 s počáteční cenou 39 000 dolarů.

To by také mohlo vést k potenciálnímu výrobnímu peklu, podobnému tomu, které společnost zažila, když byla pod tlakem výroby Modelu 3.

Tesla v úterý uvedla, že využití současného výrobního procesu by umožnilo růst výroby o více než 50 % ve srovnání s rokem 2023, než investuje do nových výrobních metod, které plánuje. Stojí však za zmínku, že Tesla také právě propustila 10 % svých zaměstnanců, a to kvůli rostoucí konkurenci na trhu s elektromobily.

Jak si tedy Tesla při tak velké konkurenci, která se objevuje v oblasti elektromobilů, zejména z Číny, udrží konkurenceschopnost, když nedokáže vyrobit ani vozidlo za 25 000 dolarů?

Čínská konkurence jde s cenou elektromobilů ještě výrazně níže

Jeden z velkých čínských výrobců elektromobilů, BYD, nabízí nyní v Číně subkompaktní elektromobil, jehož cena začíná na méně než 10 000 dolarech.

Musk v úterý analytikům a drobným investorům řekl, že budoucnost společnosti je především v umělé inteligenci a autonomii neboli plně samočinném řízení. “Pokud někdo nevěří, že Tesla autonomii vyřeší, neměl by být investorem společnosti,” řekl doslova.

Zatímco Musk a spol. vyzdvihovali všechny výhody nejnovější verze Full Self-Driving (FSD) softwaru, je třeba poznamenat, že společnost stále tento produkt označuje jako “FSD (Supervised)” se standardní poznámkou pod čarou, která uvádí, že je nutný aktivní dohled řidiče, a to nečiní vozidlo autonomním.

Musk se přímým otázkám na nový model dostupného vozu bezostyšně vyhýbal

Když byl analytiky z Wall Street Musk požádán o jakékoli podrobnosti o novém modelu, Musk byl stručný a oznámil, že řekl vše, co chtěl o novém vozidle říci.

Posléze se snažil zaměřit větší pozornost na představení robotaxi Tesly, které se má uskuteční 8. srpna a které popsal jako křížence Airbnb a Uberu, kde by někteří zákazníci mohli pronajímat své Tesly.

Musk však robotaxi slibuje (bez úspěchu) již pět let. Nedávné problémy a potíže, které s robotaxíky měly Waymo společnosti Alphabet a Cruise společnosti General Motors, ukázaly, že ještě nejsou připraveny.

Muskovy plány na využití nového typu výrobního systému pro robotaxi, který ještě ani není zaveden, jsou dalším důkazem, že robotaxi Tesla zdaleka není za rohem.

Odborníci jsou vůči FSD Tesly velmi skeptičtí

“FSD Tesly je roky pozadu za konkurenty, jako jsou Cruise a Waymo, kteří na rozdíl od Tesly již roky intenzivně testují pomocí důvěryhodných vědeckých metodik s profesionálními řidiči,” uvedla v úterý ve zprávě pro klienty Vicki Bryanová, zakladatelka a generální ředitelka společnosti Bond Angle LLC.

Přesto Musk nadále upíná budoucnost společnosti a naděje na vyšší zisky k její vedoucí roli v oblasti autonomního řízení.

NBC News navíc 12. dubna informovala, že dvě kalifornské agentury, které regulují robotaxi, uvedly, že Tesla nepožádala o žádné povolení k provozování služby aut bez řidiče.

Provozní marže Tesly mezitím v prvním čtvrtletí činily nicotných 5,5 %, což je nejméně za poslední čtyři roky.

Zdroj: macrotrends.net
Vývoj provozní marže Tesly za posledních 5 let
Vývoj provozní marže Tesly za posledních 5 let (k 31. 12. 2023)

Ačkoli tedy investoři po středečním skoku akcií Tesla mohli cítit velkou úlevu, nebude to všelék, v který doufají. Ceny vozů Tesla budou stále vyšší než u jejich nejlevnějších konkurentů a autonomie pravděpodobně není hned za rohem, aby zvýšila marže společnosti.

Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 74 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
0
1

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.