Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Chyba synchronizace peněženky Coinomi. Proč se to děje a jak situaci vyřešit?

Chyba synchronizace peněženky Coinomi. Proč se to děje a jak situaci vyřešit?

Coinomi je jedna z nejlepších kryptoměnových peněženek, které jsou dnes na trhu. Nabízí plně non custodial služby a její aplikaci hodnotí velice kladně přes 40 000 lidí. I přes její značný úspěch má však řada uživatelů občasné problémy.

Jedním velice častým je situace, kdy peněženka sice funguje, ale z nějakého důvodu se nechce synchronizovat, to tedy znamená, že nemůže navázat spojení s uzly blockchainové sítě a získat tak aktuální přehled o nynějším stavu blockchainu. Důsledkem je, že uživatel vidí chybné zůstatky a se svými kryptoměnami nemůže nijak manipulovat, byť samotná aplikace je stále ovladatelná.

Jak takovou situaci vyřešit? Právě na to se dnes podíváme.

Obsah článku

Proč se peněženka Coinomi nesynchronizuje?

Oznámení “no connection“, tedy v překladu “žádné připojení“, se objevuje tehdy, když se peněženka není schopná napojit na blockchainové uzly. Problém může mít mnoho podob – peněženka se nedokáže připojit buď na některé z uzlů nebo na všechny. Pokud se nepřipojí jen na některé z nich, u některých coinů může být zůstatek zobrazován správně. Pakliže peněženka eviduje chybu připojení k síti, znamená to, že nedostává potřebná data a není tak schopná zobrazit aktuální zůstatek.

Důvodů, proč se něco takového děje, může být spousta. Problém může být v aplikaci samotné nebo v architektuře sítě za hranicemi aplikace – např. v routeru či dokonce i na straně serverů.

Situace vypadá tak, že se pod políčkem s množstvím kryptoměny objeví hláškaNo connection. Your funds are safe.. Charakteristickým znakem chybného připojení je i červená tečka v pravém horním rohu obrazovky.

Zdroj: coinomi.freshdesk.com
Jak vypadá nesynchronizovaná peněženka Coinomi?
Jak vypadá nesynchronizovaná peněženka Coinomi?

Problém s připojením k blockchainové síti může způsobit řadu problémů. Těmi typickými jsou např. následující:

  • Kryptoměny se nezobrazují v obecném přehledu.
  • Není možné odeslat transakce.
  • Historie transakcí je nekompletní či úplně chybí.
  • Není možné připojit se ke směnárnám, např. k Changelly.
Zdroj: coinomi.freshdesk.com
Jak se chyba připojení v Coinomi projevuje?
Jak se chyba připojení v Coinomi projevuje?
Poznámka

Poznámka: Můžete si být skutečně jistí tím, že jsou vaše kryptoměny v bezpečí. Pokud se klient peněženky není schopný připojit k serverům, nejen že nemůže zjistit váš aktuální zůstatek, ale nemůže ani odeslat jakoukoliv transakci – z vaší peněženky Coinomi tedy v tu chvíli není možné s kryptoměnami nijak manipulovat a nehrozí, že byste o ně díky tomu přišli.

Je vhodné si připomenout, že na kryptoměnových peněženkách ve skutečnosti žádné kryptoměny uložené nejsou. Peněženky spravují pouze seedy a z nich odvozované privátní klíče k vašim adresám, na nichž se kryptoměny skutečně nacházejí.

Co v takové situaci dělat?

Řešení se nabízí několik; doporučujeme vám postupovat od těch nejjednodušších po složitější. Je možné, že vám pomůže prostý restart peněženky či vymazání metadat, pokud u vás problém však přetrvává již delší dobu a máte pocit, že jste “vyzkoušeli všechno”, uvádíme níže pár pokročilejších možností řešení.

A) Jednoduchá řešení – obnovte či restartujte aplikaci

Nejdříve vyzkoušejte, jestli váš problém nevyřeší prostá aktualizace paměti peněženky. Jste-li na telefonu, přejeďte po obrazovce prstem dolů. Nepomohlo-li to, přichází na řadu restart jak peněženky, tak i celého telefonu či počítače.

  1. Vypněte a znovu zapněte aplikaci. Pokud jste na telefonu, nezapomeňte aplikace “shozenou na lištu” skutečně vypnout – otevřete seznam stále běžících oken a odeberte aplikaci Coinomi.
  2. Vypněte a zapněte připojení k internetu. Jste-li na telefonu, můžete zkusit vypnout a zapnout připojení přes mobilní data či se zkusit připojit na jinou síť Wi-Fi. Na počítače může pomoci restart routeru.
  3. Pokud to nepomůže, můžete zkusit restartovat telefon či počítač. Pak máte jistotu, že v mezipaměti nezůstala žádná data navíc.

B) Aktualizujte aplikaci a udělejte si pořádek v zobrazených kryptoměnách

Problémem připojení k serverům může být i příliš zastaralá verze aplikace. Nemáte-li z nějakého důvodu povolené její automatické aktualizace, aktualizujte si verzi peněženky na tu nejnovější. Na telefonu stačí zavítat do AppStore/Google Play a u aplikace Coinomi kliknout na Aktualizovat. Desktopový klient by vás měl na novější verzi upozornit automaticky.

Dokumentace Coinomi také uvádí, že by vám mohlo pomoci odstranění kryptoměnových adres, na nichž žádné prostředky nemáte.

C) Vymažte veškerou paměť z peněženky a manuálně ji synchronizujte

Ještě před tím, než se uchýlíte ke kompletnímu přeinstalování nové peněženky, můžete využít možnosti kompletního smazání uživatelských dat v aplikaci telefonu. V nastavení zavítejte do sekce aplikací a najděte Coinomi. Vás operační systém bude s největší pravděpodobností po vizuální stránce vypadat trochu jinak, definitivně zde ovšem budete mít k dispozici volbu pro vymazání dat.

Vymazání dat aplikace Coinomi na telefonu
Vymazání dat aplikace Coinomi na telefonu

V závislosti na tom, jaká data smažete (buď jen mezipaměť, nebo i veškerá data včetně databází a nastavení), je možné, že po vás peněženka při následném spuštění aplikace bude chtít znovu vložit seed.

❗️ Proto se nejdříve ujistěte, že seed máte po ruce.

Aplikace peněženky po opětovném spuštění automaticky spustí stahování potřebných dat znovu. Pokud se tak nestane, problém vězí někde jinde.

Opětovná synchronizace na počítačové verzi aplikace

Na desktopové verzi podobného cíle docílíte následovně. Na spodní liště otevřete sekci nastavení přes tlačítko Settings a klikněte na políčko Resynchronize all. Tímto aplikace smaže veškerá metadata stažená dříve z blockchainu a stáhne je znovu. To může chvíli trvat.

Zdroj: Coinomi
Opětovnou synchronizaci peněženky provedete kliknutí na tlačítko Resynchronize all
Opětovnou synchronizaci peněženky provedete kliknutí na tlačítko Resynchronize all

Nemůže-li aplikace po stisknutí tlačítka navázat s uzly sítě spojení za účelem resynchronizace, pokračujte níže.

D) Přeinstalujte celou aplikaci

Ještě před tím, než se pustíte do řešení problémů ve vrstvě připojování k internetu, zkuste učinit poslední rázný krok – kompletně odinstalovat a znovu nainstalovat celou aplikaci. Ujistěte se, že při odinstalaci v zařízení nezůstanou žádné zbytkové soubory týkající se nastavení.

Poznámka

Poznámka: Není od věci vaše zařízení nechat projet filtračním nástrojem chybného nastavení v registru – pokud po odinstalování aplikace v registru zůstanou nějaké informace o peněžence Coinomi, při opětovné instalaci se jimi bude aplikace řídit. Doporučujeme např. nástroj CCleaner, který vám registr pročistí zdarma.

Mějte na paměti, že budete při novém přihlašování potřebovat váš seed, bez něhož se do peněženky nedostanete.

E) Přesvědčte se o tom, že firewally vašeho routeru, operačního systému a VPN neblokují potřebné porty

Vyzkoušeli jste-li veškeré možnosti výše, je možné říci, že problém vězí někde mimo aplikaci, pravděpodobně v datové cestě mezi programem peněženky a blockchainovými uzly, potažmo servery společnosti. Problém můžete zkusit vyřešit ještě přidáním výjimky do vašeho antiviru a firewallu, pomoci může i navázání připojení přes VPN.

Povolení portů na vašem routeru

Máte-li peněženku na mobilním zařízení, můžete funkčnost portů otestovat využitím jiného zdroje signálu. Problém routeru může signalizovat skutečnost, že se peněženka Coinomi nepřipojí na žádném zařízení připojeném na vaši domácí síť. Vyzkoušejte např. mobilní data nebo jiný router. Jestliže to pomůže, problém může vyřešit manuální povolení portů.

Pravidla routeru pravděpodobně blokují komunikaci na portech v rozsahu 6 000 – 6 200, které právě peněženka Coinomi používá. Problém můžete vyřešit tak, že tyto porty v administrátorském rozhraní manuálně povolíte. Abyste se do administrátorského rozhraní vašeho routeru dostali, potřebujete znát přihlašovací údaje.

Poznámka

Poznámka: Do rozhraní vašeho routeru se přihlásíte přes výchozí bránu sítě. Tu zjistíte tak, že si otevřete příkazový řádek, do nějž vepíšete a odešlete příkaz ipconfig. Tento skript vám zobrazí konfiguraci vašich IP adres; výchozí bránu, anglicky default gateway, najdete na posledním řádku výpisu vašeho adaptéru sítě.

Výchozí brána
Výchozí brána

Na obrázku výše je výchozí bránou počítače adresa 192.168.10.1, tuto adresu zadejte do URL vyhledávače ve vašem prohlížeči, budete pak přemístěni do rozhraní vašeho routeru. V něm budete muset zadat přihlašovací údaje (jméno a heslo). Pokud jste si údaje nikdy neměnili, jsou v routeru pravděpodobně ponechány údaje z výroby – většinou se jedná o symbolické admin jako uživatelské jméno a heslo zároveň. Jsou-li údaje odlišné, nahlédněte do návodu vašeho routeru.

Pro macOS: Adresu routeru na vašem MacBooku zjistíte v nastavení. Stačí kliknout na jablko v levém horním rohu, přejít do nastavení systému, do sítí a pak kliknout na síť, na níž jste připojeni. Po rozkliknutí detailů uvidíte výchozí bránu v poli Router.

Adresa výchozí brány na MacBooku
Adresa výchozí brány na MacBooku

V účtu administrátora pak musíte najít sekci pro povolování portů, pravděpodobně ji najdete v pokročilém nastavení. Při tvorbě nového pravidla bude potřeba zadat IP adresu (už může být předvyplněná) a porty, v tomto případě tedy v rozsahu 6 000 – 6 200. Jestliže zde bude i možnost volby protokolu, pro jistotu nastavte kombinaci TCP/UDP.

V sekci pro port forwarding zvolte počáteční port (6 000) a koncový port (6 200) celého intervalu a IP adresu.
V sekci pro port forwarding zvolte počáteční port (6 000) a koncový port (6 200) celého intervalu a IP adresu.

Povolení portu přes firewall operačního systému

Může se stát, že připojení aplikace Coinomi přes používané porty blokuje i firewall ve vašem počítači. Tím může být firewall operačního systému, ať už na operačních systémech Windows či macOS, tak i firewall antiviru.

V předchozím kroku jsme se tedy ujistili, že porty aplikace Coinomi neblokuje firewall sítě (routeru), nyní je to samé potřeba provést pro aplikace filtrující porty v zařízení. Je to svým způsobem to poslední místo, kde by mohl být datový tok informací cestující do peněženky Coinomi přerušen. Pro názornost si příklad ukážeme na firewallu v operačním systému Windows.

Nyní se pustíme do samotného nastavování pravidla pro příchozí připojení.

Tímto by mělo být potřebné rozmezí portů ve firewallu otevřené. Politika firewallu operačních systémů také většinou povoluje odesílání dat z aplikace poté, co ze stejné adresy aplikace data přijala, proto teoreticky není nutné otevírat pravidlo v opačném směru, tedy pravidlo odchozí. Zobrazuje-li vám však aplikace Coinomi chyby při odesílání transakce, vytvoření odchozího pravidla se stejnými parametry může situaci vyřešit.

Firewally VPN a antivirů

Pakliže používáte VPN nebo antivirus provozující svůj vlastní firewall, povolte porty pro Coinomi i na těchto aplikacích. Všechny tyto dodatečné úrovně ochrany je potřeba prověřit.

Poznámka

Poznámka: O tom, jestli je problém v nastavení portů přítomen spíše na úrovni celé sítě (porty je potřeba povolit na routeru) či spíše na samotném zařízení, vám může pomoci vyzkoušení aplikace Coinomi na jiném telefonu či počítači připojeném na vaši domácí síť. Jestliže Coinomi na jiných zařízeních funguje, problém bude v jednom konkrétním zařízení. Nepřipojíte-li se s aplikací ani z jakéhokoliv jiného zařízení, připojení blokuje router.

Co dělat, když nic nepomůže?

Vyzkoušeli jste opravdu všechno a peněženka stále nefunguje? Nezoufejte. Je samozřejmě možné, že je skutečně problém v samotné aplikaci či na straně serverů, na které se Coinomi připojuje. Je-li problém se servery, je typické, že se vám špatně zobrazuje zůstatek pouze u některých coinů, protože se servery těchto kryptoměn chybně synchronizují. V tomto případě tedy není chyba na vaší straně a nezbývá, než chvilku počkat, až se situace vyřeší. Pakliže věříte, že je chyba na straně serveru, můžete napsat na podporu peněženky na adrese support.coinomi.com.

Na závěr je vhodné podotknout, že Coinomi není jedinou peněženkou na světě. Jelikož kryptoměny ve vaší peněžence ve skutečnosti uložené nejsou, můžete si stáhnout jinou peněženku a ke svým kryptoměnám se dostat jednoduše zadáním vašeho seedu. Mezi další skvělé softwarové peněženky patří např. Trust Wallet, MetaMask či Blue Wallet.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Můj zájem o finance začal v roce 2017. První ránu jsem dostal od kryptoměn. Jejich růst mi kouzlil úsměv na tváři, avšak propad v roce 2018 byl studenou sprchou. Jako další cestu jsem zvolil akcie, u kterých jsem zůstal dva roky. V roce 2020 se dostavil další kryptoměnový bull-run a společně s ním se znovu objevil i můj zájem o Bitcoin.

Tentokrát jsem ale věc vzal za správný konec. Nejprve vzdělávání.

Kryptoměny pro mě znamenají nový finanční systém a věřím, že se postupně dostanou i do běžných životů občanů. Psaní článků zde na Finex.cz mě především pozitivně motivuje k prohlubování znalostí, které mohu následně předat čtenářům.

Přečíst více

Bývalý šéfredaktor, softwarový architekt a nadšenec do kyberbezpečnosti a blockchainu. V rámci Finexu se zaměřuje zejména na technická témata v oblasti kryptoměn. Kryptoměny považuje za platidlo budoucnosti řešící řadu problémů s centralizovanou náturou existujících platebních prostředků. DeFi svět považuje za úchvatný a nabízející spoustu skvělých příležitostí.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.